Academic Writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | JIPHD-AcWrit |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academic Writing |
Jednostka: | Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci, w oparciu o ćwiczenia z podręcznika: Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press,2008, poszerzają i utrwalają znajomość podstawowych struktur gramatycznych oraz konstrukcji językowych wykorzystywanych podczas pisania prac akademickich. Analizowane są także takie aspekty przygotowania tekstów akademickich jak: język formalny vs. nieformalny, zasady podziału tekstu na akapity, streszczenie i kondensacja informacji, zasady przygotowania przypisów i bibliografii, własność intelektualna. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Formal vs informal language, register, audience Key Nouns, Organizing Your Writing, Summarising, Words and expressions best avoided Key Verbs, Making Connections, Paragraphing Key Adjectives, Comparing and Contrasting, Ordering material, Data commnetary Key Adverbs, Describing Problems, Phrasal Verbs in Academic English, Processes and Procedures Sources, Plagiarism, Footnotes Reporting What Others Say, Foreign Borrowings, Methaphors and Idioms in Academic Texts Letter of application, Recommendation letter |
Literatura: |
Robin Macpherson, English For Writers and Translators. WydawnictwoNaukowe PWN, 2009 Robin Macpherson, English For Academic Purposes. WydawnictwoNaukowe PWN, 2008 Caroline Coffin et.al., Teaching Academic Writing. Routlege, 2007 John M. Swals, Christine B. Feak, Academic Writing for Graduate Students.University of Michigan Press, 2009 Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press,2008 Dorota Osuchowska, Grzegorz Kleparski, The Rudiments of Academic Writing, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2009 John Morley, Ian Pople, Words for Ideas, Express Publishing 2004 Mary Stephens, New Proficiency Writing, Longman 2008 |
Efekty uczenia się: |
1) Poszerzenie i utrwalenie znajomości podstawowych struktur gramatycznych oraz konstrukcji językowych wykorzystywanych podczas pisania prac akademickich. 2) Kluczowe aspekty przygotowania tekstów akademickich: język formalny vs. nieformalny struktura tekstów akademickich (wprowadzenie, metodologia, dyskusja, abstrakt) zasady podziału tekstu na akapity, streszczenie i kondensacja informacji, zasady przygotowania przypisów i bibliografii, ochrona własności intelektualnej edycja tekstu 3) Pisma, podania, maile w przestrzeni akademickiej (application letter, letter of refernce, query letter) |
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie trwania semestru student zobowiązany jest przygotować i oddać w terminie wymagane prace pisemne. Prowadzący ocenia je pod względem poprawności językowej oraz zawartości merytorycznej. Ocena końcowa jest wypadkową ocen otrzymanych z poszczególnych zadań pisemnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.