I Seminarium magisterskie dr hab. D. Gierszewski ASK IIst
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WFz.IP-IIM4.1.28 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0100) Kształcenie
![]() |
Nazwa przedmiotu: | I Seminarium magisterskie dr hab. D. Gierszewski ASK IIst | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WFZ-0180-2SO (Pedagogika, stacjonarne II stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
10.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Gierszewski | |
Prowadzący grup: | Dorota Gierszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Cele kształcenia: | Celem jest wsparcie studentów w przygotowaniu pracy magisterskiej i wprowadzeniu do samodzielnej pracy naukowej. Cel to zdobycie umiejętności samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów społecznych, przeprowadzenia badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej. |
|
Efekty kształcenia: | Wiedza: K_W01 Podstawowa wiedza na temat pedagogicznych kategorii pojęciowych organizujących wiedzę operacyjną: pedagogika, subdyscypliny pedagogiczne, wychowanie, kształcenie, rozwój, proces, sytuacja, relacja, komunikacja, podmioty relacji, koncepcje i teorie pedagogiczne. K_W04 Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice służących diagnozie pedagogicznej jednostki, rodziny, grupy, społeczności lokalnej. K_W11 Podstawowa wiedza z zakresu podstaw kształtowania się stosunków interpersonalnych, teorii komunikowania interpersonalnego oraz zaburzeń procesów komunikacyjnych w relacjach międzyludzkich. Umiejętności: K_U02 Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi analizując motywy i wzory ludzkich zachowań, diagnozując i prognozując sytuacje oraz analizować strategie działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej. K_U04 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania, analizowania, i interpretowania różnorodnych zjawisk społecznych oraz potrafi powiązać je z różnymi obszarami działalności pedagogicznej. K_U07 Posiada podstawową umiejętność pisania tekstów naukowych oraz stosowania reguł dotyczących ochrony własności intelektualnej, potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Kompetencje: K_K03 Posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania aktywnych indywidualnych i zespołowych działań pedagogicznych w środowisku społecznym. K_K05 Posiada nastawienie na identyfikowanie dylematów i problemów etycznych w pracy pedagogicznej oraz na ich rozwiązywanie |
|
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza z pedagogiki ogólnej i społecznej |
|
Forma i warunki zaliczenia: | • Obecności na seminarium, przygotowanie do zajęć, aktywność • Warunek zaliczania przygotowanie pracy i jej obrona |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody praktyczne - seminarium |
|
Bilans punktów ECTS: | 10 pkt. |
|
Skrócony opis: |
• Zasady pisania prac magisterskich | |
Pełny opis: |
• Zasady pisania prac magisterskich • Określanie problematyki badawczej i tematu pracy • Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i źródeł • Technika pisania pracy • Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy • Przedstawianie planów pracy, referowanie koncepcji • Poszanowanie praw własności intelektualnej • Przygotowanie pracy do obrony | |
Literatura: |
Literatura podstawowa Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin 2010 Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010 Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001 Rubacha K., Metodologia badan nad edukacją, Warszawa 2008. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2001. Literatura uzupełniająca Dobór literatury uzupełniającej zależny od tematu pracy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.