Relacje międzykulturowe w ramach MISH, stacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | MISH-0139-2SO | ||
Nazwa: | Relacje międzykulturowe w ramach MISH, stacjonarne drugiego stopnia | ||
Tryb studiów: | stacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia | ||
Czas trwania: | 2 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
relacje międzykulturowe |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Ośrodek Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
Instytut Studiów Międzykulturowych (od 19/20) [ inne programy w tej jednostce ] |
|
![]() |
Obsługa: | (brak danych) |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, relacje międzykulturowe |
Drugi rok, relacje międzykulturowe ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Średnia ze studiów licencjackich, ocena z dyplomu licencjackiego |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Magisterium na relacjach międzykulturowych |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) | |
Dalsze studia: |
Studia III stopnia, studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 1/I/2014 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 29 stycznia 2014 w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2014/2015 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA zna terminologię z zakresu nauk humanistycznych i społecznych na poziomie rozszerzonym oraz ma pogłębioną wiedzę o charakterze, miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych i społecznych oraz o ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej ma uporządkowaną wiedzę o różnych kręgach kulturowych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących dotyczących sfery politycznej, gospodarczej, religijnej i językowej ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania społecznego, a zwłaszcza komunikowania międzykulturowego ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur i instytucji społecznych w kontekście relacji międzykulturowych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, oraz porównywania wytworów i procesów właściwych dla różnych kultur ma uporządkowaną wiedzę o normach i wartościach w instytucjach społecznych funkcjonujących w różnych kręgach kulturowych oraz o zasadach prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej posiada wiedzę specjalistyczną o relacjach międzykulturowych UMIEJĘTNOŚCI korzystając z różnych źródeł, potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje na temat relacji międzykulturowych i różnych kultur posiada umiejętności badawcze pozwalające na samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie procesu badawczego dotyczącego wybranych kultur albo relacji międzykulturowych z wykorzystaniem bibliografii w języku rodzimym i obcym oraz z zastosowaniem więcej niż jednej metody badawczej; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i kulturowe oraz wzajemne relacje między procesami zachodzącymi w różnych kulturach potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie, w piśmie oraz z zastosowaniem technik multimedialnych, na tematy dotyczące współczesnych relacji międzykulturowych ma umiejętności językowe w zakresie nauk społecznych i humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem studiów nad relacjami międzykulturowymi, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego zdobywa umiejętności specjalistyczne właściwe dla relacji międzykulturowych KOMPETENCJE SPOŁECZNE rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi odpowiednio określić priorytety własnych działań potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia na poziomie zaawansowanym odpowiedzialnie i profesjonalnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania rozumiejąc potrzebę ustawicznego kształcenia i monitorowania rynku pracy, otoczenia etc. systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi w Polsce i innych krajach |