Filologia angielska w ramach MISH, językoznawstwo angielskie, stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | MISH-125-1.2-UD-4 |
Nazwa: | Filologia angielska w ramach MISH, językoznawstwo angielskie, stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata |
|
neofilologia
filologia angielska
językoznawstwo angielskie |
wyboru: |
(brak) |
|
Ośrodek Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
Instytut Filologii Angielskiej (od 12/13) [ inne programy w tej jednostce ] |
|
(brak danych) |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, filologia angielska, językoznawstwo angielskie |
Drugi rok, filologia angielska, językoznawstwo angielskie Magisterium na neofilologii (filologia angielska) |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom licencjata, rozmowa kwalifikacyjna |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
nie dotyczy |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie językoznawstwa stosowanego zorientowaną na zastosowanie praktyczne w działalności placówek oświatowych - ma pogłębioną wiedzę o wybranych kierunkach rozwoju i osiągnięciach w ramach językoznawstwa stosowanego zorientowaną na zastosowanie praktyczne w działalności placówek oświatowych - ma pogłębioną wiedzę na temat kultury i literatury obszaru językowego specjalności zorientowaną również na zastosowanie praktyczne w działalności placówek oświatowych - posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się języka obcego lub języków obcych w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych - posiada poszerzoną wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki nauczania języka obcego lub języków obcych wybranej specjalności w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych - zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu psychologii, pedagogiki i glottodydaktyki - ma szczegółową wiedzę o funkcjach i budowie systemu oświatowego - ma pogłębioną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu szkoły jako placówki oświatowej - ma wiedzę o prawnych i ekonomicznych uwarunkowaniach funkcjonowania szkoły jako placówki oświatowej - ma pogłębioną wiedzę o metodach i technikach nauczania języka obcego wybranej specjalności w odniesieniu do nauczania języka obcego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej - ma pogłębioną wiedzę teoretyczną dotyczącą cech ucznia języka obcego lub języków obcych wybranej specjalności oraz metod diagnozowania jego potrzeb i różnic indywidualnych - ma podstawową wiedzę o zasadach bhp obowiązujących w placówkach szkolnych - posiada podstawową wiedzę o funkcjonowaniu i patologii narządu mowy - zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego UMIEJĘTNOŚCI - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła polskie i obcojęzyczne oraz formułować krytyczne sądy - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka obcego - samodzielnie planuje i realizuje różnorodne projekty i zadania związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka obcego - posiada zdolności organizacyjne pozwalające na planowanie i innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka obcego; rozumie konieczność przestrzegania etyki swojego zawodu i kieruje się jej zasadami - posiada pogłębione umiejętności niezbędne do opracowania diagnozy potrzeb ucznia - posiada pogłębioną umiejętność dokonania samooceny własnej działalności pedagogicznej - potrafi stosować przepisy prawa oświatowego - nie określa się efektów kształcenia w tym zakresie, gdyż umiejętności te nie wchodzą w zakres działalności nauczyciela języka obcego gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej - potrafi zaprojektować różnorodne sposoby realizacji zadań oraz rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych - ma umiejętność merytorycznej i logicznej argumentacji, formułowania wniosków i samodzielnych sądów oraz syntetycznych podsumowań w języku obcym głównym wybranej specjalności - potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami i niespecjalistami w ramach wybranej specjalności - posiada umiejętność przygotowania w języku specjalności różnych prac pisemnych o charakterze ogólnym i specjalistycznym (w tym również prac mających znamiona tekstu naukowego) - potrafi samodzielnie przygotować i przedstawić różnego rodzaju wystąpienia ustne w języku obcym wybranej specjalności na wybrany temat na podstawie tekstów źródłowych - ma umiejętności językowe w zakresie języka wybranej specjalności, zgodne z wymaganiami określonymi przez ESOKJ na poziomie C2 - w wybranych specjalnościach posiada umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi przez ESOKJ – poziom B2+ w zakresie dodatkowego języka obcego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania pedagogicznego - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka obcego; rozumie konieczność przestrzegania etyki swojego zawodu i kieruje się jej zasadami - ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego w jego różnorodności i działa na rzecz jego zachowania - uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form oraz interesuje się nowymi zjawiskami w kulturze |