Kulturoznawstwo w ramach MISH, teksty kultury, stacjonarne I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | MISH-n047-26-ZD-6 | ||
Nazwa: | Kulturoznawstwo w ramach MISH, teksty kultury, stacjonarne I stopnia | ||
Tryb studiów: | stacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia | ||
Czas trwania: | 3 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
kulturoznawstwo ![]() |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Ośrodek Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Polonistyki (od 12/13) [ inne programy w tej jednostce ] |
|
![]() |
Obsługa: | (brak danych) |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, teksty kultury |
Drugi rok, teksty kultury |
Trzeci rok, teksty kultury ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
konkurs świadectw i rozmowa kwalifikacyjna |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat na kulturoznawstwie |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) | |
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię i pojęcia w zakresie kulturoznawstwa, zna podstawowe teorie w ich historycznym rozwoju oraz metodologie badań - ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu kulturoznawstwa w systemie nauk oraz jego specyfice przedmiotowej i metodologicznej - zna podstawową terminologię stosowaną w kulturoznawstwie oraz jej zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych - ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie teorii i metodologii nauk o kulturze - ma uporządkowaną wiedzę i rozumie założenia głównych kierunków i szkół w rozwoju nauk o kulturze wraz z ich interdyscyplinarnymi aplikacjami oraz aktualnym stanem badań - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji oraz sposoby ich wykorzystania - ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu wybranej kultury wybranego obszaru językowego, w szczególności: jego literatury, historii, systemów religijnych i filozoficznych - zna, rozumie i potrafi identyfikować przejawy i znaczenie dziedzictwa kulturowego, tożsamości kulturowej oraz ich przemian we współczesnym świecie - ma świadomość kompleksowego charakteru kultury symbolicznej w jej historycznych kontekstach. Identyfikuje wytwory kultury swoiste dla wybranego regionu i interpretuje je z perspektywy wybranej specjalności - ma świadomość kompleksowej natury języka oraz jego historycznej zmienności - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej - ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym UMIEJĘTNOŚCI - posiada podstawowe umiejętności wyszukiwania, krytycznej oceny, analizowania i wykorzystanie informacji dotyczących zjawisk kulturowych płynących z różnych źródeł - posiada podstawowe umiejętności badawcze obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązanie problemów w zakresie kulturoznawstwa - posiada umiejętność rozumienia, analizowania i interpretowania konkretnych zjawisk kulturowych - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i analizować teksty naukowe w sposób krytyczny z zakresu kulturoznawstwa i dyscyplin pokrewnych - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa do analizy zjawisk kulturowych - potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację zgodnie z dyrektywami teoretyczno – metodologicznymi perspektyw badawczych właściwych kulturoznawstwu - potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie kulturoznawstwa w języku polskim i języku obcym - potrafi przygotować prace pisemne o charakterze naukowym i interpretacyjnym, sformułować problem badawczy, dobrać źródła i metody analizy oraz potrafi prezentować efekty swoich analiz podczas wystąpienia ustnego - ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ma świadomość potrzeby ciągłego rozwijania kompetencji i uczenia się przez całe życie - potrafi samodzielnie lub w ramach grupy realizować wyznaczone zadania - potrafi odpowiedzialnie rozpoznawać, wartościować i podejmować role społeczne na różnych polach aktywności osobistej i zawodowej - ma świadomość roli dziedzictwa kulturowego własnego państwa i innych tradycji kulturowych - uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form - rozumie zróżnicowanie i odmienność kulturowych perspektyw Innych, potrafi działać w wielokulturowym otoczeniu |