Biotechnologia molekularna, stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WB-141-0-UD-4 |
Nazwa: | Biotechnologia molekularna, stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata |
|
biotechnologia molekularna |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii (od 14/15)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
(brak danych) |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, biotechnologia molekularna |
Drugi rok, biotechnologia molekularna Magisterium na biotechnologii |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
egzamin wstępny, dyplom licencjata |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwenci studiów magisterskich legitymują się dobrą znajomością podstaw nauk ścisłych oraz gruntowną wiedzą dotycząca procesów biologicznych na poziomie molekularnym i komórkowym. Podstawy teoretyczne i poznane zaawansowane techniki laboratoryjne umożliwiają absolwentowi prace w zakresie: ukierunkowanej modyfikacji genetycznej i biotransformacji; analizy procesów wewnątrzkomórkowych; izolacji i oczyszczania bioproduktów oraz w zakresie diagnostyki medycznej. Absolwenci są dobrze przygotowani do pracy w placówkach badawczych, naukowych i w zależności od wybranej specjalności w laboratoriach biotechnologicznych związanych z medycyną, farmacją, ochroną środowiska czy rolnictwem. |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę teoretyczną w zakresie niektórych działów biotechnologii (np. biotechnologia medyczna, biotechnologia roślin, biotechnologia komórki, biotechnologia mikroorganizmów, inżynieria genetyczna) wybranych w zgodzie z tematyką projektu badawczego, realizowanego w ramach pracy magisterskiej - ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie metod i technik badawczych istotnych dla realizacji projektu badawczego, prowadzonego w ramach pracy magisterskiej - ma szczegółową wiedzę dotyczącą tematyki naukowej związanej bezpośrednio z projektem badawczym realizowanym w ramach pracy magisterskiej - ma wiedzę w zakresie wybranych aktualnych problemów i odkryć w biotechnologii i w naukach pokrewnych - ma wiedzę w zakresie statystyki na poziomie pozwalającym na samodzielne opracowywanie wyników własnej pracy doświadczalnej - ma wiedzę w zakresie analizy architektury domenowej białek (w oparciu o bazy danych PFAM, PROSITE); zna techniki modelowania molekularnego oraz podstawowe metody molekularnej analizy filogenetycznej - ma wiedzę w zakresie metodologii badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem metod stosowanych w biotechnologii i naukach pokrewnych - ma poszerzoną wiedzę na temat znaczenia biotechnologii w ochronie środowiska - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego - ma wiedzę na temat sposobów pozyskiwania i rozliczania funduszy na realizację projektów naukowych i aplikacyjnych w zakresie biotechnologii i nauk pokrewnych - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu biotechnologii i nauk pokrewnych - zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w laboratoriach badawczych UMIEJĘTNOŚCI - stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie szeroko pojętej biologii komórki, biochemii mikrobiologii lub inżynierii genetycznej - biegle wykorzystuje literaturę naukową w języku polskim i angielskim z zakresu biochemii, biomedycyny i biotechnologii - posiada umiejętność wyszukiwania (także w oparciu o źródła internetowe) informacji dotyczących teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z przedmiotem własnej pracy badawczej oraz ma umiejętność ich krytycznej analizy - planuje i wykonuje doświadczenia naukowe projektu badawczego pod kierunkiem opiekuna naukowego - wykorzystuje odpowiednie narzędzia bioinformatyczne do wyznaczania odległości ewolucyjnych między sekwencjami, konstrukcji drzew filogenetycznych oraz przewidywania funkcji i struktury trzeciorzędowej białek - stosuje metody statystyczne do analizy wyników własnych doświadczeń - posiada umiejętność zapisu przebiegu wykonanego eksperymentu, który umożliwia jego powtórzenie - interpretuje wyniki własnych badań naukowych w oparciu o literaturę przedmiotu - potrafi przygotować rozprawę naukową w języku polskim oraz krótkie streszczenie w języku angielskim na podstawie własnych badań naukowych - potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczących współczesnych badań naukowych z zakresu biotechnologii i nauk pokrewnych, w tym prezentacji dotyczących wyników własnych badań naukowych - posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, również w sprawach zawodowych oraz wystarczającym do czytania ze zrozumieniem literatury fachowej - ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i potrzebę systematycznego zapoznawania się z postępem wiedzy i odkryciami naukowymi z dziedziny nauk przyrodniczych, a w szczególności biotechnologii i nauk pokrewnych - rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu obiektywnych informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć w biotechnologii - potrafi pracować indywidualnie i zespołowo, rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami grupowymi mającymi długofalowy charakter - jest świadomy, że biotechnologia może nieść za sobą dylematy bioetyczne; identyfikuje je we własnej pracy badawczej i umie je rozstrzygać - rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach swoich i innych osób - wykazuje odpowiedzialność za powierzany sprzęt, oraz poszanowanie pracy własnej i innych - jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |