Neurobiologia, stacjonarne pierwszego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WBL-0307-1SO |
Nazwa: | Neurobiologia, stacjonarne pierwszego stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 6 semestrów |
|
neurobiologia |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Zoologii i Badań Biomedycznych (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Dagmara Turchan |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, neurobiologia |
Drugi rok, neurobiologia |
Trzeci rok, neurobiologia Licencjat na neurobiologii |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
konkurs świadectw |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę obejmującą podstawowe przedmioty neurobiologiczne, z elementami psychologii, opartą na szerokiej podstawie nauk ścisłych. Jest przygotowany do obsługi prostej aparatury badawczej, pracy w laboratoriach w zakresie wykonywania podstawowej analityki i prowadzenia prac badawczych wykorzystujących materiał biologiczny. Opanował język angielski, co najmniej na poziomie B2 (według kryteriów biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). Posiada umiejętność zdobywania nowej wiedzy z zasobów światowej literatury z różnych obszarów. Kompetencje merytoryczne umożliwiają mu podjęcie pracy zawodowej w placówkach naukowo-badawczych i medycznych oraz podjęcie różnego rodzaju studiów uzupełniających (II stopnia), w tym przede wszystkim na kierunkach: neurobiologia i biologia. |
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 50/VI/2019 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie: dostosowania programów studiów rozpoczynających się od roku akademickiego 2019/2020 do wymagań określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA Absolwent zna i rozumie molekularne podstawy funkcjonowania organizmów żywych. Absolwent zna i rozumie posiada wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii, niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Absolwent zna i rozumie budowę i funkcje komórek zwierzęcych ze szczególnym uwzględnieniem cech komórki nerwowej. Absolwent zna i rozumie wymienia podstawowe zasady dziedziczenia. Absolwent zna i rozumie podstawowe mechanizmy ewolucji. Absolwent zna i rozumie zna podstawy systematyki zwierząt. Absolwent zna i rozumie znaczenie metod statystycznych i numerycznych dla opisu i interpretacji zjawisk i procesów biologicznych. Absolwent zna i rozumie znaczenie badań empirycznych w wyjaśnianiu podłoża procesów neurobiologicznych. Absolwent zna i rozumie budowę i funkcje fizjologiczne narządów i układów u kręgowców. Absolwent zna i rozumie budowę i rozwój osobniczy somatycznego i autonomicznego układu nerwowego kręgowców. Absolwent zna i rozumie budowę i funkcje narządów zmysłów zwierząt kręgowych i bezkręgowców. Absolwent zna i rozumie znaczenie procesów ewolucyjnych w rozwoju filogenetycznym układu nerwowego. Absolwent zna i rozumie neurofizjologiczne mechanizmy funkcjonowania komórek nerwowych i ich zespołów. Absolwent zna i rozumie neurofizjologiczne mechanizmy funkcjonowania układów zmysłowych i ruchowych oraz mózgowia ssaków. Absolwent zna i rozumie neuronalne podłoże i mechanizmy zachowania zwierząt i ludzi. Absolwent zna i rozumie neurobiologiczne podłoże funkcji psychicznych mózgu człowieka: percepcji, pamięci, emocji, świadomości a także relacje pomiędzy mózgiem a umysłem. Absolwent zna i rozumie związki układu nerwowego z układem endokrynnym i układem odpornościowym. Absolwent zna i rozumie efekty działania leków i związków toksycznych na układ nerwowy. Absolwent zna i rozumie korelaty fizjologiczne procesów umysłowych. Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia, metody i teorie psychologii. Absolwent zna i rozumie podstawowe narzędzia i techniki stosowanych w badaniach neurobiologicznych. Absolwent zna i rozumie związki pomiędzy osiągnięciami neurobiologii a możliwościami ich wykorzystania w praktyce. Absolwent zna i rozumie podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Absolwent zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu neurobiologii. UMIEJĘTNOŚCI Absolwent potrafi dokonać pomiarów oraz ocenia wiarygodność podstawowych wielkości fizycznych i chemicznych. Absolwent potrafi stosować podstawowe techniki badawcze z zakresu cytologii i histologii. Absolwent potrafi stosować podstawowe techniki badawcze z zakresu biochemii. Absolwent potrafi wykonywać proste preparaty tkanki nerwowej. Absolwent potrafi zrozumieć literaturę z zakresu neurobiologii w języku polskim; czyta ze zrozumieniem krótkie teksty naukowe w języku angielskim. Absolwent potrafi wykazać krytycyzm w przyjmowaniu informacji z literatury, Internetu i masowych mediów, mającej odniesienie do neurobiologii. Absolwent potrafi posługiwać się elektronicznymi bazami danych, zawierającymi literaturę naukową. Absolwent potrafi wykonywać samodzielnie lub w zespole proste zadania badawcze pod kierunkiem opiekuna. Absolwent potrafi posługiwać się podstawowymi metodami statystycznymi i technikami informatycznymi do opisu zjawisk i analizy danych. Absolwent potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł. Absolwent potrafi przygotować w języku polskim i języku angielskim dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu neurobiologii. Absolwent potrafi wygłosić wystąpienie ustne w języku polskim i języku angielskim, dotyczących zagadnień z zakresu neurobiologii, w których wykorzystuje język naukowy. Absolwent potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany; potrafi planować swoją edukację. Absolwent potrafi ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do dostrzeżenia potrzeby uczenia się przez całe życie i rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Absolwent jest gotów do współdziałania i pracowania w grupie oraz kierować małym zespołem. Absolwent jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonych zadań. Absolwent jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu. Absolwent jest gotów do konsekwentnego stosowania i upowszechniania zasady ścisłego, opartego na podstawach empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów biologicznych. Absolwent jest gotów do odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia. Absolwent jest gotów do wykazywania potrzeby stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej. Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. |