Neurobiologia, stacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WBL-0307-2SO |
Nazwa: | Neurobiologia, stacjonarne drugiego stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 4 semestry |
|
neurobiologia |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Zoologii i Badań Biomedycznych (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Dagmara Turchan |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, neurobiologia |
Drugi rok, neurobiologia Magisterium na neurobiologii |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
testowy egzamin wstępny, dyplom licencjata |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów drugiego stopnia posiada rozbudowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu neurobiologicznych przedmiotów podstawowych i kierunkowych oraz umiejętność jej twórczego wykorzystania. Wiedza ta obejmuje przede wszystkim wiadomości na temat rozmaitych aspektów struktury i funkcji mózgu i innych części układu nerwowego, a szczególnie o związku pomiędzy mózgiem człowieka a jego zachowaniem. Absolwent posiada umiejętności praktyczne w posługiwaniu się metodami i technikami umożliwiającymi zaplanowanie i realizację własnych projektów badawczych. Absolwent posiada umiejętność analizy i interpretacji angielskojęzycznych publikacji naukowych z różnych obszarów neurobiologii. Posiada umiejętność prezentacji i dyskusji zawartości tych publikacji, a także wyników własnej pracy. Absolwent powinien wykazywać inicjatywę twórczą oraz podejmować działania zmierzające do rozwiązania postawionych przed nim problemów. Jest odpowiednio przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia na różnych kierunkach. Posiadana wiedza i nabyte umiejętności umożliwiają mu również podjęcie pracy naukowo-badawczej lub dydaktycznej w zakresie neurobiologii w instytucjach akademickich i naukowych placówkach badawczych. |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 50/VI/2019 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie: dostosowania programów studiów rozpoczynających się od roku akademickiego 2019/2020 do wymagań określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA Absolwent zna i rozumie neurobiologiczne podłoże funkcji poznawczych mózgu i emocji. Absolwent zna i rozumie neuropatologiczne i europsychologiczne podłoże zaburzeń funkcji mózgu oraz możliwości ich terapii. Absolwent zna i rozumie molekularne podłoże interakcji układu nerwowego z innymi układami organizmu. Absolwent zna i rozumie możliwości i ograniczenia zastosowania eksperymentu w badaniach psychofizjologicznych i neuropsychologicznych na ludziach. Absolwent zna i rozumie znaczenie badań empirycznych w wyjaśnianiu zjawisk i procesów związanych z różnorakimi czynnościami mózgu. Absolwent zna i rozumie zna i rozumie zasady metodologii nauk przyrodniczych. Absolwent zna i rozumie pojęcia, narzędzia i metody z zakresu neuroinformatyki. Absolwent zna i rozumie podstawowe metody modelowania procesów zachodzących w sieciach nerwowych i rozumie potrzeby ich stosowania. Absolwent zna i rozumie zasady planowania badań z zastosowaniem narzędzi i technik badawczych z zakresu neurobiologii. Absolwent zna i rozumie zasady finansowania projektów badawczych i aplikacyjnych w zakresie neurobiologii. Absolwent zna i rozumie podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium. Absolwent zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu neurobiologii. Absolwent zna i rozumie zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. UMIEJĘTNOŚCI Absolwent potrafi stosować zaawansowane techniki mikroskopowe w badaniach z dziedziny neurobiologii. Absolwent potrafi stosować techniki biologii molekularnej w badaniach z dziedziny neurobiologii. Absolwent potrafi biegle wykorzystywać aktualną literaturę naukową z zakresu neurobiologii w języku polskim i w języku angielskim. Absolwent potrafi wykazywać krytycyzm w analizie i selekcji informacji z literatury naukowej, internetu a szczególnie dostępnej w masowych mediach. Absolwent potrafi zaplanować i przeprowadzić zadania badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego. Absolwent potrafi posługiwać się zaawansowanymi metodami matematycznymi i statystycznymi oraz technikami obliczeniowymi adekwatnymi do problemów z zakresu neurobiologii. Absolwent potrafi zbierać i interpretować dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski. Absolwent potrafi formułować uzasadnione sądy na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł. Absolwent potrafi przygotować wystąpienie ustne, dotyczące własnych prac badawczych, z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Absolwent potrafi napisać doniesienie naukowe w języku polskim i języku obcym na podstawie własnych prac badawczych. Absolwent potrafi samodzielnie przygotować i przedstawić wystąpienie ustne w języku polskim i języku angielskim, dotyczące zagadnień szczegółowych z zakresu neurobiologii. Absolwent potrafi porozumiewać się w zakresie nauk biologicznych, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwent potrafi samodzielnie planować własną karierę zawodową lub naukową. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do planowania pracy zespołu, w szczególności w zakresie przydziału obowiązków i zarządzania czasem, respektując zdanie innych członków zespołu. Absolwent jest gotów do samokrytycyzmu i wyciągania wniosków na podstawie analizy swoich umiejętności, postaw i działań. Absolwent jest gotów do wzięcia odpowiedzialności za powierzony sprzęt, za pracę własną i innych oraz szanuje pracę wykonywaną przez innych. Absolwent jest gotów do kierowania się zasadami etyki badań naukowych. wykazuje postawę krytyczną wobec plagiatu. Absolwent jest gotów do zrozumienia potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy z zakresu neurobiologii i innych nauk przyrodniczych, także pod kątem jej zastosowań praktycznych. Absolwent jest gotów do wykazania odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy własnej i innych osób. Absolwent jest gotów do uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. |