Biologia i geologia (ochrona przyrody), stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WBNZ-n304-1-UD-4 |
Nazwa: | Biologia i geologia (ochrona przyrody), stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata (4 semestry) |
|
biologia i geologia
- ochrona przyrody |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Botaniki (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
Instytut Nauk Geologicznych (od 12/13) [ inne programy w tej jednostce ] |
|
(brak danych) |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, biologia i geologia |
Drugi rok, biologia i geologia Magisterium na biologii Magisterium na geologii |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom licencjata |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent kierunku po studiach drugiego stopnia ma pogłębioną wiedzę z zakresu ochrony zasobów przyrody ożywionej i nieożywionej i rozumie złożoność problemów związanych z szeroko pojętą ochroną przyrody. Posiada umiejętność doboru i stosowania zaawansowanych technik i narzędzi badawczych z zakresu biologii i geologii przydatnych w ochronie przyrody ożywionej i nieożywionej. Absolwent studiów II. stopnia potrafi zaplanować pracę zespołu i właściwie rozplanować i nadzorować realizację określonego przedsięwzięcia. Posiada umiejętność wyszukiwania rozwiązań przydatnych w ochronie zasobów przyrody, zna zasady planowania badań z wykorzystaniem nowoczesnych technik i narzędzi badawczych. Ponadto umie sporządzić profesjonalną dokumentację stanowiska przyrody ożywionej i nieożywionej, zarówno w aspekcie przyrodniczym jak też w zakresie formalno-prawnym. Nabyte umiejętności i kompetencje umożliwiają podejmowanie decyzji formalno – prawnych w zakresie ochrony przyrody, kompetentne rozwiązywanie zagadnień i problemów badawczych oraz współpracę w zespołach zajmujących się zagadnieniami kompleksowej ochrony przyrody na danym obszarze. Pozwalają też znaleźć zatrudnienie zarówno w instytutach badawczych, uczelniach jak też w placówkach terenowych zajmujących się projektami zagospodarowania przestrzennego. Nabyta wiedza i umiejętności umożliwiają kontynuowanie kształcenia na studiach trzeciego stopnia na kierunkach z zakresu nauk przyrodniczych. |
Dalsze studia: |
studia doktoranckie, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - rozumie złożone zjawiska i procesy zachodzące w przyrodzie ożywionej i nieożywionej - konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów biologicznych i geologicznych w pracy badawczej i działaniach praktycznych na rzecz ochrony przyrody - rozumie złożoność problemów związanych z ochroną przyrody ożywionej i nieożywionej - dostrzega najnowsze kierunki rozwoju nauk biologicznych i geologicznych i wyszukuje rozwiązania przydatne w ochronie zasobów przyrody - ma pogłębioną wiedzę z zakresu ochrony zasobów przyrody ożywionej i nieożywionej i studiuje na bieżąco literaturę dotyczącą ochrony przyrody - ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów związanych z antropogenicznymi przemianami środowiska przyrodniczego - ma wiedzę w zakresie metod statystycznych na poziomie prognozowania i modelowania przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych oraz rozumie potrzebę stosowania narzędzi informatycznych - zna zasady planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w celu ochrony zasobów przyrody ożywionej i nieożywionej - ma wiedzę na temat sposobów pozyskiwania i rozliczania funduszy na realizację projektów naukowych i aplikacyjnych związanych z ochroną zasobów przyrody ożywionej i nieożywionej - zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego - zna zasady ochrony własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ochrony przyrody ożywionej i nieożywionej UMIEJĘTNOŚCI - posiada umiejętność doboru i stosowania zaawansowanych technik i narzędzi badawczych z zakresu biologii i geologii przydatnych w ochronie przyrody, zwłaszcza związanych z realizowaną specjalnością - biegle wykorzystuje literaturę naukową w języku polskim, dotyczącą ochrony przyrody w zakresie biologii i geologii - czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim - wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza pochodzących ze źródeł elektronicznych - planuje i wykonuje badania terenowe pod kierunkiem opiekuna naukowego - stosuje metody statystyczne oraz techniki i narzędzia informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych o charakterze specjalistycznym - zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski - wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych krytycznych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł - wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz multimediów - umie pisać prace badawcze w języku polskim oraz krótkie doniesienia naukowe w języku angielskim na podstawie własnych badań i obserwacji - ma umiejętności z języka angielskiego z nauk biologicznych i geologicznych w zakresie specjalności, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - potrafi w sposób samodzielny i ukierunkowany planować własną karierę zawodową lub naukową - ma umiejętności językowe w zakresie nauk biologicznych i geologicznych zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - widzi potrzebę stałego zgłębiania wiedzy, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - potrafi zaplanować pracę zespołu i właściwie rozplanować czas pracy - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - potrafi realnie oceniać swoje umiejętności, postawy i działania - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z etyką zawodową - rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy - ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i działania - wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenie ergonomicznych i bezpiecznych warunków pracy - systematycznie aktualizuje wiedzę z zakresu nauk biologicznych i geologicznych, przydatną w ochronie przyrody i zna jej praktyczne zastosowania zwłaszcza w ochronie przyrody - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |