Neurobiologia, stacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WBNZ-n307-0-UD-4 |
Nazwa: | Neurobiologia, stacjonarne drugiego stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata |
|
neurobiologia |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Zoologii i Badań Biomedycznych (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Dagmara Turchan |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, neurobiologia |
Drugi rok, neurobiologia Magisterium na neurobiologii |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
testowy egzamin wstępny, dyplom licencjata |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów drugiego stopnia posiada rozbudowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu neurobiologicznych przedmiotów podstawowych i kierunkowych oraz umiejętność jej twórczego wykorzystania. Wiedza ta obejmuje przede wszystkim wiadomości na temat rozmaitych aspektów struktury i funkcji mózgu i innych części układu nerwowego, a szczególnie o związku pomiędzy mózgiem człowieka a jego zachowaniem. Absolwent posiada umiejętności praktyczne w posługiwaniu się metodami i technikami umożliwiającymi zaplanowanie i realizację własnych projektów badawczych. Absolwent posiada umiejętność analizy i interpretacji angielskojęzycznych publikacji naukowych z różnych obszarów neurobiologii. Posiada umiejętność prezentacji i dyskusji zawartości tych publikacji, a także wyników własnej pracy. Absolwent powinien wykazywać inicjatywę twórczą oraz podejmować działania zmierzające do rozwiązania postawionych przed nim problemów. Jest odpowiednio przygotowany do podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej. Posiadana wiedza i nabyte umiejętności umożliwiają mu również podjęcie pracy naukowo-badawczej lub dydaktycznej w zakresie neurobiologii w instytucjach akademickich i naukowych placówkach badawczych. |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - zna neurobiologiczne podłoże funkcji poznawczych mózgu i emocji - zna neuropatologiczne i neuropsychologiczne podłoże zaburzeń funkcji mózgu oraz możliwości ich terapii - zna molekularne podłoże interakcji układu nerwowego z innymi układami organizmu - rozumie możliwości i ograniczenia zastosowania eksperymentu w badaniach psychofizjologicznych i neuropsychologicznych na ludziach - rozumie znaczenie badań empirycznych w wyjaśnianiu zjawisk i procesów związanych z różnorakimi czynnościami mózgu - zna i rozumie zasady metodologii nauk przyrodniczych - zna pojęcia, narzędzia i metody z zakresu neuroinformatyki - zna podstawowe metody modelowania procesów zachodzących w sieciach nerwowych i rozumie potrzeby ich stosowania - zna zasady planowania badań z zastosowaniem narzędzi i technik badawczych z zakresu neurobiologii - zna zasady finansowania projektów badawczych i aplikacyjnych w zakresie neurobiologii - zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium - zna zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu neurobiologii UMIEJĘTNOŚCI - potrafi stosować zaawansowane techniki mikroskopowe w badaniach z dziedziny neurobiologii - potrafi stosować techniki elektrofizjologiczne w badaniach z dziedziny neurobiologii - potrafi stosować techniki biologii molekularnej w badaniach z dziedziny neurobiologii - biegle wykorzystuje aktualną literaturę naukową z zakresu neurobiologii w języku polskim i w języku angielskim - wykazuje krytycyzm w analizie i selekcji informacji z literatury naukowej, internetu a szczególnie dostępnej w masowych mediach - potrafi zaplanować i przeprowadzić zadania badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego - posługuje się zaawansowanymi metodami matematycznymi i statystycznymi oraz technikami obliczeniowymi adekwatnymi do problemów z zakresu neurobiologii - zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski - wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł - potrafi przygotować wystąpienie ustne, dotyczące własnych prac badawczych, z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej - wykazuje umiejętność napisania doniesienia naukowego w języku polskim i języku obcym na podstawie własnych prac badawczych - potrafi samodzielnie przygotować i przedstawić wystąpienie ustne w języku polskim i języku angielskim, dotyczące zagadnień szczegółowych z zakresu neurobiologii - potrafi samodzielnie planować własną karierę zawodową lub naukową - ma umiejętności językowe w zakresie nauk biologicznych, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - widzi potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - potrafi planować pracę zespołu, w szczególności w zakresie przydziału obowiązków i zarządzania czasem, respektując zdanie innych członków zespołu - potrafi być samokrytyczny i wyciągać wnioski na podstawie analizy swoich umiejętności, postaw i działań - wykazuje odpowiedzialność za powierzony sprzęt, za pracę własną i innych oraz szanuje pracę wykonywaną przez innych - w swoich działaniach kieruje się zasadami etyki badań naukowych; wykazuje postawę krytyczną wobec plagiatu - rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy z zakresu neurobiologii i innych nauk przyrodniczych, także pod kątem jej zastosowań praktycznych - ma świadomość zagrożeń, powstających w związku ze stosowaniem technik badawczych i wykazuje odpowiedzialność na bezpieczeństwo pracy własnej i innych osób - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |