Pedagogika, stacjonarne pierwszego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WFZ-0180-1SO |
Nazwa: | Pedagogika, stacjonarne pierwszego stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 6 semestrów |
|
pedagogika |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Pedagogiki (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Krzysztof Burski |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pozostałe toki nauczania
Pedagogika, pierwszy rok | ||||||||||||
|
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Na podstawie wyników egzaminu maturalnego, złożenie wymaganych dokumentów. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent/ka kierunku pedagogika, ścieżka specjalizacyjna pedagogika społeczno-opiekuńcza, ukończył/a studia stacjonarne I stopnia zgodne z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce (art. 63.1, pkt. 1, art. 64.1, pkt. 2, art. 65.1, pkt. 2, art. 67 i art. 71.1 oraz art. 76.1 i 77.1). Studia umożliwiły absolwentowi/ce nabycie uporządkowanej wiedzy z zakresu pedagogiki, filozofii, psychologii i socjologii dotyczącej koncepcji człowieka, jego rozwoju i funkcjonowania w środowisku społecznym. Absolwent/ka potrafi diagnozować podmioty środowiska lokalnego i projektować działalność społeczno-opiekuńczą. Jest także przygotowany/a do podejmowania zadań związanych z profilaktyką patologii społecznych oraz pracą z rodziną w systemie wsparcia społecznego. Absolwent/ka został/a przygotowany/a do pracy zawodowej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych na stanowisku nauczyciela pedagoga (szkoły podstawowe) oraz wychowawcy w świetlicach szkolnych i w internatach. Absolwenci/tki mogą podjąć pracę z dziećmi i młodzieżą w placówkach wsparcia dziennego, zarówno jako wychowawcy, pedagodzy, jak i opiekunowie dziecięcy (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r.), a także mogą pracować z rodziną na stanowisku asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej (zgodnie z Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Dz.U. 2011, nr 149, poz. 887 z późn. zm.). Absolwent/ka kierunku pedagogika I stopnia, ścieżka specjalizacyjna pedagogika społeczno-opiekuńcza, uzyskał/a kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela-pedagoga w stopniu odpowiadającym kwalifikacjom licencjata. Posiada uprawnienia pedagogiczne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Absolwent/ka odbył/a praktyki pedagogiczne w szkole w wymiarze 150 godzin oraz praktyki zawodowe w instytucjach opieki i wychowania w łącznym wymiarze 145 godzin. Absolwent/ka zna język obcy na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy i został/a przygotowany/a do podjęcia studiów w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych na studiach podyplomowych oraz studiach II stopnia. |
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |