Religioznawstwo, stacjonarne I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WFz-n306-0-ZD-6 | ||
Nazwa: | Religioznawstwo, stacjonarne I stopnia | ||
Tryb studiów: | stacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia | ||
Czas trwania: | 3 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
religioznawstwo |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Instytut Religioznawstwa (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
![]() |
Obsługa: | (brak danych) |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, religioznawstwo |
Drugi rok, religioznawstwo |
Trzeci rok, religioznawstwo ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
konkurs świadectw |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat na religioznawstwie |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Studia przygotowują absolwenta do podejmowania pracy w instytucjach oświatowych, administracji publicznej i samorządzie terytorialnym. Umożliwiają również pracę w instytucjach życia publicznego w organizacjach państwowych i pozarządowych, instytucjach prywatnych i non profit. Absolwenci mogą prowadzić samodzielne prace w zakresie doradztwa i przygotowania ekspertyz w kwestiach związanych z różnorodnością religijną i kulturową. Ukończenie kursu w Studium Pedagogicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego uprawnia do nauczania w szkołach podstawowych i średnich zajęć fakultatywnych z religioznawstwa. |
|
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia magisterskie uzupełniające |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późniejszymi zmianami, Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - zna i rozumie na poziomie podstawowym rolę religii w kulturze - ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu religioznawstwa w relacji do nauk oraz o jego specyfice przedmiotowej i metodologicznej - zna podstawową terminologię religioznawczą w języku polskim i obcych - ma wiedzę o normach konstytuujących i regulujących struktury i instytucje społeczne oraz o źródłach tych norm, ich naturze, zmianach i drogach wpływania na ludzkie zachowania - zna zależności między głównymi subdyscyplinami religioznawstwa oraz zna koncepcje wybranych klasycznych postaci religioznawstwa - zna i rozumie główne kierunki i stanowiska współczesnego religioznawstwa - zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei religijnych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie - ma elementarną wiedzę o poglądach na struktury i instytucje społeczne oraz o rodzajach więzi społecznych - ma podstawową wiedzę o obecności idei religijnych w dziejach i kulturze Polski - zna metody interpretacji tekstów naukowych - zna zasady publikacji tekstów naukowych i ma podstawowe informacje o odbiorcach literatury religioznawczej UMIEJĘTNOŚCI - wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych - samodzielnie zdobywa wiedzę - czyta i interpretuje teksty religijne - poprawnie stosuje poznaną terminologię - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukoweg - wykrywa proste zależności między kształtowaniem się idei religijnych a procesami społecznymi i kulturalnymi - formułuje w mowie i na piśmie problemy badawcze - samodzielnie tłumaczy z wybranego języka obcego na język polski średnio trudny tekst religijny - dobiera strategie argumentacyjne, na poziomie elementarnym konstruuje krytyczne argumenty, formułuje odpowiedzi na krytykę - identyfikuje normatywne ugruntowanie różnych instytucji społecznych oraz normatywne uwarunkowania różnych zjawisk społecznych - prowadzi na poziomie podstawowym pracę badawczą pod kierunkiem opiekuna naukowego lub kierownika zespołu badawczego - rozumie odmienne postrzeganie życia religijnego przez osoby pochodzące z różnych środowisk i kultur - ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego - jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów - na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania - samodzielnie podejmuje i inicjuje proste działania badawcze - efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania - rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością i delikatnością w rozwiązywaniu problemów natury religijnej - wykazuje motywację do zaangażowanego uczestnictwa w życiu społecznym - ma świadomość znaczenia europejskiego dziedzictwa religijnego dla rozumienia wydarzeń społecznych i kulturalnych - ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej dla kształtowania się więzi społecznych |