Pielęgniarstwo, stacjonarne pierwszego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WOZ-065-0-ZD-6 |
Nazwa: | Pielęgniarstwo, stacjonarne pierwszego stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 6 semestrów |
|
pielęgniarstwo |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Nauk o Zdrowiu (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Dominika Nalepa Kamila Adamus |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, pielęgniarstwo |
Drugi rok, pielęgniarstwo |
Trzeci rok, pielęgniarstwo Licencjat na pielęgniarstwie |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Ranking kandydatów na podstawie wyników dwóch przedmiotów kwalifikacyjnych zdawanych na egzaminie maturalnym lub centralnym egzaminie wstępnym. Przedmioty kwalifikacyjne: biologia oraz chemia lub matematyka. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo otrzymuje dyplom licencjata pielęgniarstwa uprawniający do uzyskania prawa wykonywania zawodu. Absolwent posiada ogólną wiedzę medyczną oraz szczegółową z zakresu pielęgniarstwa. Jest przygotowany do zapewnienia samodzielnej opieki nad dzieckiem, osobą dorosłą i osobą w podeszłym wieku w zakresie promowania zdrowia, zapobiegania chorobom oraz sprawowania całościowej opieki nad człowiekiem chorym/niepełnosprawnym, a także umierającym. Absolwent jest przygotowany do współpracy z członkami zespołów opieki zdrowotnej, poprawy praktyki pielęgniarskiej i własnego rozwoju. Zgodnie z ustawą o zawodach pielęgniarki i położnej z dnia 15 lipca 2011 r. (Dz. U. z 2011 nr 174 poz. 1039) absolwent kierunku pielęgniarstwo może być zatrudniony na stanowisku pielęgniarki między innymi w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, żłobkach i domach pomocy społecznej. |
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie standardów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa (Dz. U z 2012 r. poz. 631) z pózn. zm., Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. z 2020 poz. 581), Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 maja 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. z 2020 poz. 885) oraz w uchwale nr 56/V/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 23 maja 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa, prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta dodatkowych efektów kształcenia określonych w Uchwale nr 18/II/2015 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 25 lutego 2015 r. w sprawie: uzupełnienia uchwały Senatu UJ nr 56/V/2012 z dnia 23 maja 2012 roku w sprawie wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa, prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim z pózn. zm., w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: zna podstawowe zasady funkcjonowania organizmu człowieka; rozumie fizjologiczne procesy regulujące działanie poszczególnych układów i narządów organizmu człowieka; różnicuje epidemiologię zakażeń wirusami, bakteriami oraz zakażeń grzybami i pasożytami, z uwzględnieniem charakterystycznej reakcji układu immunologicznego; zna podstawowe parametry fizjologiczne; rozumie fizjologiczne procesy i umie je wykorzystać w praktyce zawodowej; planuje opiekę nad kobietą w okresie przed koncepcyjnym; opracowuje plan opieki nad kobietą ciężarną i położnicą po porodzie fizjologicznym i po cięciu cesarskim; pomaga w rozwiązywaniu problemów laktacyjnych; zaproponuje plan opieki nad kobietą ze schorzeniami ginekologicznymi w tym chorobami nowotworowymi. |