Relacje międzykulturowe, stacjonarne pierwszego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WSMP-0139-1SO | ||
Nazwa: | Relacje międzykulturowe, stacjonarne pierwszego stopnia | ||
Tryb studiów: | stacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia | ||
Czas trwania: | 3 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
relacje międzykulturowe |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Instytut Studiów Międzykulturowych (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
![]() |
Obsługa: | Kinga Gwizdowska-Zajdel |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, relacje międzykulturowe |
Drugi rok, relacje międzykulturowe |
Trzeci rok, relacje międzykulturowe ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Na podstawie wyników egzaminu maturalnego, złożenie wymaganych dokumentów. |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat na relacjach międzykulturowych |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) | |
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 1/I/2014 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 29 stycznia 2014 w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2014/2015 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA zna podstawową terminologię z zakresu nauk humanistycznych i społecznych oraz ma podstawową wiedzę o charakterze, miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych i społecznych, a także o ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach, zwłaszcza o zasięgu ponadnarodowym ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej ma podstawową wiedzę na temat rozwoju cywilizacyjnego społeczeństw, uwzględniającą aspekty tego rozwoju: historyczny, gospodarczy, polityczny, społeczny i kulturowy ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury oraz ich funkcjonowaniu w kontekście międzykulturowym zna metody i narzędzia, pozyskiwania i analizowania danych oraz interpretowania wytworów kultury, pozwalające opisywać relacje międzykulturowe ma świadomość kompleksowej natury relacji międzykulturowych oraz ich historycznej zmienności ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego posiada wiedzę specjalistyczną właściwą dla relacji międzykulturowych UMIEJĘTNOŚCI potrafi obserwować i interpretować zjawiska społeczno-kulturowe, a zwłaszcza dostrzega ich uwarunkowania: językowe, religijne, polityczne i gospodarcze potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, rozwijać swoje umiejętności oraz samodzielnie analizować konkretne problemy korzystając z różnych źródeł informacji posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie wyników badań oraz na projektowanie i realizowanie prostych procesów badawczych w dziedzinie relacji międzykulturowych; potrafi sformułować wnioski z badań, opracować i zaprezentować ich wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie (w języku rodzimym i obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) oraz z wykorzystaniem technik multimedialnych i nowoczesnych technologii (ICT) na tematy dotyczące wybranych zagadnień relacji międzykulturowych, stosując przy tym argumentację zaczerpniętą z różnych perspektyw teoretycznych i odwołując się do różnych autorów potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań w przestrzeni międzykulturowej potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań zdobywa umiejętności specjalistyczne właściwe dla badań nad relacjami międzykulturowymi KOMPETENCJE SPOŁECZNE rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach działających w obszarze kultury ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym w przestrzeni międzykulturowej, korzystając z różnych mediów (w tym o zasięgu ponadnarodowym) Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, pełniąc rolę moderatora, animatora i konsultanta we współpracy międzynarodowej w obszarze kultury odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonu- je działania rozumiejąc potrzebę ustawicznego kształcenia i monitorowania rynku pracy, otoczenia, etc. ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, o wadze refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej |