Rosjoznawstwo, stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WSMP-n047-12-UD-4 | ||
Nazwa: | Rosjoznawstwo, stacjonarne II stopnia | ||
Tryb studiów: | stacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia | ||
Czas trwania: | 2 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
kulturoznawstwo ![]() |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Instytut Rosji i Europy Wschodniej (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
![]() |
Obsługa: | Barbara Banasik |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, rosjoznawstwo |
Drugi rok, rosjoznawstwo ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Średnia ocen ze studiów. |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Magisterium na kulturoznawstwie |
|
Uprawnienia zawodowe: |
nie dotyczy |
|
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r., w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - ma pogłębioną wiedzę o charakterze, miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych i społecznych, ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej w systemie nauk, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej - ma pogłębioną wiedzę o człowieku jako podmiocie i twórcy kultury w konkretnych strukturach społecznych, pogłębioną w odniesieniu do wybranych dziedzin jego aktywności - ma specjalistyczną wiedzę w zakresie teorii i metodologii nauk o kulturze oraz jej relacjach do teorii i metodologii nauk społecznych umożliwiającą analizy interdyscyplinarne - ma rozszerzoną i wieloaspektową wiedzę w zakresie terminologii oraz problematyki badawczej nauk humanistycznych i społecznych - ma poszerzoną wiedzę i rozumie założenia, genezę i implikacje głównych kierunków i szkół w rozwoju nauk o kulturze wraz z ich interdyscyplinarnymi aplikacjami - zna i rozumie na poziomie rozszerzonym metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury z uwzględnieniem różnych poziomów ich zintegrowania i współzależności właściwych dla wybranych tradycji oraz sposoby ich wykorzystania - ma rozszerzoną wiedzę o budowie i funkcjach systemu kultury mediów zorientowaną na tworzenie rozwiązań w zakresie wybranej dziedziny kultury(edukacja, promocja, reklama) - ma pogłębioną świadomość kompleksowego charakteru kultury symbolicznej w jej historycznych kontekstach. Interpretuje i analizuje wytwory kultury z perspektywy wybranej specjalności z wykorzystaniem najnowszych ujęć nauk humanistycznych i społecznych - zna, rozumie, potrafi identyfikować oraz badać przejawy i znaczenie dziedzictwa kulturowego i tożsamości kulturowej - ma poszerzoną i zintegrowaną wiedzę o strukturach i instytucjach społecznych i kulturowych oraz ich relacjach we współczesnym świecie w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej z wiedzą o dynamice ich przekształceń - ma poszerzoną wiedzę o procesach interakcji społecznych i kulturowych konkretnych grup i organizacji z uwzględnieniem ich genezy i kontekstów, w tym kontekstu medialnego - ma poszerzoną wiedzę o procesach zmiany struktur, systemów wartości, typów osobowości i mentalności, instytucji oraz typów więzi społecznej w procesach zmian kulturowych, a także ich wielorakich konsekwencjach w dynamice działania współczesnych organizacji - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego z uwzględnieniem prawa międzynarodowego. UMIEJĘTNOŚCI - posiada rozwinięte umiejętności wyszukiwania, krytycznej oceny, analizowania i wykorzystywania informacji pozyskanych z różnych źródeł oraz ich użycia i komunikowania się w nowoczesnych systemach medialnych - posiada poszerzone umiejętności językowe pozwalające na odbywanie studiów w zakresie nauk humanistycznych i społecznych z uwzględnieniem języka poznawanych kultur jako niezbędnego elementu inkulturacji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - posiada umiejętność rozumienia, analizowania i badania konkretnych zjawisk kulturowych i społecznych w ich wielorakim i niezredukowanym charakterze z uwzględnieniem perspektywy krajowej, regionalnej i międzyregionalnej - posiada umiejętność rozpoznawania, krytycznej oceny i wykorzystania wiedzy teoretycznej do samodzielnej i pogłębionej analizy konkretnej rzeczywistości kulturowej w perspektywie badań interdyscyplinarnych - posiada rozwinięte umiejętności badawcze obejmujące formułowanie i kategoryzację problemu, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników pozwalających na rozwiązywanie realnych problemów świata społecznego i kulturowego - potrafi prognozować procesy i zjawiska kulturowe o różnej skali zasięgu (krajowe i międzynarodowe) z uwzględnieniem zjawisk politycznych, ekonomicznych i demograficznych wpływających na doświadczenia człowieka w dobie globalizacji. Potrafi dokonać prezentacji przeprowadzonych analiz w języku obcym - rozpoznaje i krytycznie analizuje wartości rdzenne dziedzictwa kulturowego i kluczowych systemów normatywnych konkretnych grup kulturowych oraz społeczności wielokulturowych wraz z ich symbolicznymi wytworami; potrafi ustalić znaczenia tych wytworów oraz ich miejsce w procesie historyczno-kulturowym - potrafi rozpoznać, prognozować oraz badać charakter kluczowych zagrożeń pojawiających się w procesie interakcji kulturowych oraz proponować sposoby praktycznego ich rozwiązywania w skali krajowej i międzynarodowej - posiada szeroki zakres rozwijanych ustawicznie kompetencji komunikacyjnych w celu animowania procesów rozumienia, dialogu, współpracy i wymiany międzykulturowej ze znajomością międzynarodowych standardów wsparcia organizacyjnego i realiów instytucji międzynarodowych - posiada umiejętność projektowania, przygotowania i komunikowania w języku polskim i obcym typowych prac i projektów dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu nauk humanistycznych i społecznych z możliwością ich praktycznych aplikacji - rozumie znaczenie etycznych wymiarów analizowanych zagadnień, swojej dyscypliny i wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej, jak również potrafi zaprezentować racje oparte na standardach przyjętych przez organizacje międzynarodowe. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ma świadomość odpowiedzialności i znaczenia wartości kulturowych i godności człowieka na różnych poziomach rzeczywistości społecznej; potrafi promować postawę opartą na tej świadomości w działaniach podejmowanych przez organizacje krajowe i międzynarodowe - posiada przemyślaną koncepcję zdobywanego zawodu poprzez krytycznie przyjętą hierarchię priorytetów wynikającą z wyzwań współczesnego świata wraz z gotowością do ich przedstawiania w organizacjach międzynarodowych - potrafi odpowiedzialnie rozpoznawać, wartościować i podejmować role społeczne na różnych polach aktywności osobistej i zawodowej w perspektywie krajowej i międzynarodowej - umie uczestniczyć w przygotowaniu krajowych i międzynarodowych projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne, jak również propagować je w konkretnych środowiskach - uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym w przestrzeni międzykulturowej wykorzystując profesjonalną wiedzę kulturoznawczą o aplikatywnym charakterze wykazując się odpowiednim poziomem kompetencji komunikacyjnej obejmującej nowe media - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, sprawczy i podmiotowy spełniając rolę moderatora, animatora i konsultanta w dialogu i współpracy międzykulturowej propagując jej efekty w przestrzeni informacyjnej - rozumie i rozpoznaje wyzwania rozwojowe swojej roli w kontekście współczesnych realiów. |