Rosjoznawstwo, stacjonarne I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WSMP-n047-12-ZD-6 | ||
Nazwa: | Rosjoznawstwo, stacjonarne I stopnia | ||
Tryb studiów: | stacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia | ||
Czas trwania: | 3 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
kulturoznawstwo ![]() |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Instytut Rosji i Europy Wschodniej (od 12/13)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
![]() |
Obsługa: | Bogusława Dulewska |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, rosjoznawstwo |
Drugi rok, rosjoznawstwo |
Trzeci rok, rosjoznawstwo ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
konkurs świadectw |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat na kulturoznawstwie |
|
Uprawnienia zawodowe: |
nie dotyczy |
|
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r., w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - ma podstawową wiedzę o charakterze, miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych i społecznych, ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej w systemie nauk, - ma podstawową wiedzę o człowieku, jako podmiocie konstytuującym kulturę, struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania , - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie teorii i metodologii nauk o kulturze, - zna podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych, - ma uporządkowaną wiedzę i rozumie założenia głównych kierunków i szkół w rozwoju nauk o kulturze wraz z ich interdyscyplinarnymi aplikacjami, - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji oraz sposoby ich wykorzystania, - ma podstawową wiedzę o budowie i funkcjach systemu kultury mediów i cywilizacji medialnej, - ma świadomość kompleksowego charakteru kultury symbolicznej w jej historycznych kontekstach. Identyfikuje wytwory kultury swoiste dla wybranego regionu i interpretuje je z perspektywy wybranej specjalności, - zna, rozumie i potrafi identyfikować przejawy i znaczenie dziedzictwa kulturowego, tożsamości kulturowej oraz ich przemian we współczesnym świecie, - ma podstawową wiedzę o strukturach i instytucjach społecznych i kulturowych oraz ich relacjach we współczesnym świecie w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej, - ma wiedzę o procesach interakcji kulturowych w realiach konkretnych grup i organizacji, - ma wiedzę o procesach zmiany struktur, systemów wartości, typów osobowości i mentalności, instytucji oraz typów więzi społecznej w procesie zmian kulturowych, - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. UMIEJĘTNOŚCI -posiada podstawowe umiejętności wyszukiwania, krytycznej oceny, analizowania i wykorzystywania informacji płynącej z różnych źródeł, - posiada umiejętności językowe pozwalające na odbywanie studiów w zakresie nauk humanistycznych i społecznych z uwzględnieniem języka poznawanych kultur jako niezbędnego elementu inkulturacji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, - posiada umiejętność rozumienia, analizowania i interpretowania konkretnych zjawisk kulturowych, religijnych i społecznych (w tym politycznych, prawnych i ekonomicznych), - posiada umiejętność rozpoznania i wykorzystania wiedzy teoretycznej do samodzielnej i krytycznej analizy konkretnej rzeczywistości kulturowej, - posiada podstawowe umiejętności badawcze obejmujące formułowanie i kategoryzację problemu, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników pozwalającą na rozwiązywanie realnych problemów świata społecznego i kulturowego, - potrafi prognozować procesy kulturowe z uwzględnieniem zjawisk politycznych, ekonomicznych i demograficznych wpływających na doświadczenia człowieka w dobie globalizacji, - rozpoznaje i interpretuje wartości rdzenne dziedzictwa kulturowego i kluczowych systemów normatywnych konkretnych grup kulturowych wraz z ich symbolicznymi wytworami, - potrafi rozpoznać charakter kluczowych wyzwań i pojawiających się w procesie interakcji kulturowych oraz proponować sposoby ich praktycznego rozwiązywania, - posiada podstawowy zakres kompetencji komunikacyjnych w celu animowania procesów rozumienia, dialogu, współpracy i wymiany międzykulturowej, - posiada umiejętność projektowania, przygotowania i komunikowania w języku polskim typowych prac i projektów dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu nauk humanistycznych i społecznych z możliwością ich praktycznych aplikacji, - rozumie znaczenie etycznych wymiarów analizowanych zagadnień, swojej dyscypliny i wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ma świadomość odpowiedzialności i znaczenia wartości kulturowych i godności człowieka na różnych poziomach rzeczywistości społecznej, - posiada wizję zdobywanego zawodu, jego roli, priorytetów i charakteru w kontekście wyzwań i dylematów społeczno-kulturowych współczesnego świata, - potrafi odpowiedzialnie rozpoznawać, wartościować i podejmować role społeczne na różnych polach aktywności osobistej i zawodowej, - umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i kulturalnych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne, - uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym w przestrzeni międzykulturowej wykazując się odpowiednim poziomem kompetencji komunikacyjnej wykorzystując nowoczesne instrumenty cywilizacji medialnej, - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy spełniając rolę moderatora, animatora i konsultanta w dialogu i współpracy międzykulturowej, - rozumie i rozpoznaje wyzwania rozwojowe swojej roli ustawicznie doskonaląc wiedzę i umiejętności. |