Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, drugiego stopnia, stacjonarne
Informacje o programie studiów
Kod: | WZKS-016-0.o-UD-4 |
Nazwa: | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, drugiego stopnia, stacjonarne |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata |
|
dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej (od 17/18)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
(brak danych) |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Drugi rok, dziennikarstwo i komunikacja społeczna Magisterium na dziennikarstwie |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom licencjata, średnia ocen ze studiów I stopnia |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
nie dotyczy |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 13/II/2017 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie: zmiany od roku akademickiego 2017/2018 profilu i efektów kształcenia dla kierunku studiów „dziennikarstwo i komunikacja społeczna” na drugim stopniu studiów, prowadzonego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA • zna i rozumie, w pogłębionym stopniu, charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w systemie nauk oraz ich relacje do innych nauk • zna i rozumie, w pogłębionym stopniu, teorie naukowe właściwe dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań w tym obszarze • zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji związane z rozwojem społeczeństwa informacyjnego oraz nowych mediów i technologii komunikowania • zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości oraz zna pojęcia i rozumie zasady dotyczące ochrony własności przemysłowej, własności intelektualnej i prawa autorskiego • zna i rozumie, w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową, metodologię i terminologię z zakresu nauk humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem szkół i teorii komunikowania, ich najnowsze osiągnięcia oraz kierunki rozwoju • zna i rozumie, w pogłębionym stopniu fakty, obiekty, zjawiska i procesy z zakresu z dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna • zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna • zna i rozumie, w pogłębionym stopniu, zasady działania systemów i instytucji właściwych dla działalności zawodowej właściwej dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, w tym posiada wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji działających w różnych sferach rzeczywistości społecznej, zorientowanej na zarządzanie i administrowanie tymi instytucjami UMIEJĘTNOŚCI • potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne oraz zachodzące między nimi zależności, w tym zjawiska kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne związane z działalnością medialną i okołomedialną, także w oparciu o podstawy teoretyczne z zastosowaniem metody badawczej • potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w tym także kierować pracą zespołu • potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania, syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin nauki właściwych dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna • potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację wybranych wytworów kultury właściwych dla studiowanych nauk z zastosowaniem twórczej i oryginalnej metody oceny ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym • potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne związane z wybraną sferą działalności społecznej, medialnej lub/i okołomedialnej oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą • potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i na tej podstawie formułować krytyczne sądy z użyciem merytorycznej argumentacji w oparciu o poglądy własne oraz innych autorów, formułować wnioski i dokonywać syntetycznych podsumowań, umie także brać udział w debacie, umie posługiwać się specjalistyczną terminologią z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej • ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE • ma świadomość istnienia kodów aksjologicznych oraz zna kodeksy etyczne, normujące działania zawodowe w sferze mediów i innych zawodach okołomedialnych, rozumie konieczność normowania zachowań w tym zakresie oraz jest wyczulony na wszelkie przejawy manipulacji odbiorcą, tak w medialnej, jak i okołomedialnej działalności zawodowej, rozumie zagrożenia wynikające z tego zjawiska oraz potrafi odbierane treści poddać ocenie krytycznej • ma świadomość konieczności wypełniania zobowiązań społecznych związanych z pełnieniem ról społecznych oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy • wykazuje gotowość do odpowiedzialnego wypełniania ról społecznych i podtrzymywania etosu zawodu oraz przestrzegania i rozwijania etyki zawodowej w sferze mediów i innych zawodach okołomedialnych • jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnych form |