Zarządzanie w turystyce i w sporcie, niestacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WZKS-0164-2NO |
Nazwa: | Zarządzanie w turystyce i w sporcie, niestacjonarne drugiego stopnia |
Tryb studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 4 semestry |
|
zarządzanie w turystyce i w sporcie |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Przedsiębiorczości (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Urszula Bidzińska |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, zarządzanie w turystyce i w sporcie |
Drugi rok, zarządzanie w turystyce i w sporcie Magisterium na zarządzaniu w turystyce i w sporcie |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent kierunku Zarządzanie w turystyce i w sporcie jest przygotowany do pracy na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych w biznesie, instytucjach administracyjnych oraz organizacjach społecznych funkcjonujących w branży sportowej lub turystycznej. Absolwent posiada umiejętność skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich). Zdobyte na studiach kompetencje mogą być z powodzeniem wykorzystane przez absolwentów w innych specjalnościach zawodowych, istotnie zwiększając ich szanse na konkurencyjnym rynku pracy. |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów uczenia się określonych w uchwale nr 58/VI/2020 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 24 czerwca 2020 r. (z późn. zm.) w sprawie ustalenia i zmiany programów studiów. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. WIEDZA Absolwent zna i rozumie: - treści współczesnych doktryn gospodarczych i koncepcji organizacji wyrażone terminologią nauk ekonomicznych i społecznych na rozszerzonym poziomie; - istotę i dynamikę rozwoju współczesnych systemów społecznych, środowiskowych, gospodarczych i politycznych oraz ich możliwe zależności oraz wpływ na sektory turystyczny i sportowy; - skutki ekonomiczne, społeczne, środowiskowe i zarządcze zjawisk kulturowych w skali przedsiębiorstw turystycznych i organizacji sportowych oraz regionów w perspektywie współczesnych ujęć teoretycznych; - skutki ekonomiczne, społeczne, polityczne i środowiskowe różnic w zaawansowaniu gospodarczym państw i regionów, - współczesne koncepcje oraz narzędzia współdziałania i konkurencji między systemami gospodarczymi i podmiotami turystycznymi oraz organizacjami sportowymi; - istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego w odniesieniu do sektora turystycznego i sportowego; - znaczenie etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ich przejawy i dysfunkcje w kontekście rozwoju sektora turystycznego i sportowego; - sposoby organizacji pracy i współdziałania w formalnych i nieformalnych grupach; - współczesne koncepcje przywództwa i pracy zespołowej; - podstawowe i zaawansowane metody badań naukowych i zasady tworzenia wybranych instrumentów badawczych; - zaawansowane zastosowania metod statystycznych, ekonometrycznych oraz narzędzi informatycznych gromadzenia, analizy i prezentacji danych w organizacjach; - specjalistyczne metody badań w poszczególnych obszarach działalności podmiotów turystycznych i organizacji sportowych; - współczesne koncepcje oraz metody pomiaru i zarządzania efektywnością podmiotów turystycznych i organizacji sportowych; - aspekty finansowe działania podmiotów turystycznych i organizacji sportowych; - zasady zarządzania procesami biznesowymi i metody wykorzystywanych w procesach innowacyjnych w sporcie i turystyce; - podstawy i znaczenie procesów restrukturyzacyjnych i odnowy strategicznej organizacji sektora turystycznego i sportowego; - podstawowe strategie negocjacyjne; - pojęcia i zagadnienia z różnych obszarów prawa, w tym z zakresu ochrony własności intelektualnej, a także koncepcje zarządzania zasobami intelektualnymi; - ogólne i szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w sektorach turystycznym i sportowym; - wizję organizacji przyszłości integrującą poglądy klasycznej i współczesnej teorii nauk o zarządzaniu i jakości. UMIEJĘTNOŚCI Absolwent potrafi: - stosować w pracy lub w nauce pogłębioną wyspecjalizowaną wiedzę z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości; - stosować w pracy lub nauce pogłębioną, wyspecjalizowaną wiedzę z określonego obszaru nauk pokrewnych zarządzaniu i jakości; - samodzielnie podejmować działalność gospodarczą, społeczną i doradztwa w zakresie tworzenia i rozwijania nowych podmiotów w obrębie sektorów turystycznego i sportowego; - w sposób pogłębiony obserwować zjawiska i procesy zachodzące w sektorach turystycznym i sportowym oraz je analizować i interpretować przy zastosowaniu pogłębionych ujęć teoretycznych i paradygmatów badawczych; - identyfikować i formułować problemy badawcze umożliwiające analizę złożonych problemów, procesów i zjawisk w skali przedsiębiorstwa turystycznego i organizacji sportowej, gospodarki narodowej, a także w skalach: międzynarodowej i globalnej; - dobrać odpowiednie metody i narzędzia do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia oraz ocenić ich przydatność i skuteczność; - modelować i przewidywać przebieg wybranych procesów w podmiotach sektora turystycznego i sportowego przy użyciu zaawansowanych metod ekonometrycznych i narzędzi informatycznych oraz udziale specjalistów; - projektować i stosować system mierników w zarządzaniu podmiotami sektorów turystycznego i sportowego; - integrować wiedzę z różnych dziedzin w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań złożonych i nietypowych problemów występujących w obszarze sportu i turystyki; - przeprowadzać analizy ekonomiczno-finansowe z wykorzystaniem odpowiednich technik i narzędzi; - podejmować strategiczne decyzje oraz wdrażać procedury rozstrzygnięć z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji w podmiotach sektorów turystycznego i sportowego; - dokonywać całościowej diagnozy sytuacji i krytycznej oceny możliwych wariantów strategii; - przeprowadzać kompleksowy audyt wybranych obszarów przedsiębiorstwa lub całej organizacji; - posługiwać się normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli (pracy, jakości itp.) na poziomie zintegrowanym; - posługiwać się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji oraz funkcjonowania podmiotów turystycznych i organizacji sportowych; - skutecznie komunikować swoje poglądy oraz posługiwać się specjalistyczną terminologią z zakresu zarządzania, turystyki i sportu w trakcie prowadzonych dyskusji; - projektować i wdrażać systemy zarządzania w podmiotach sektorów turystycznego i sportowego; - kierować projektami w skali organizacji krajowej lub międzynarodowej przy zastosowaniu właściwie dobranej metodyki; - dobierać i zarządzać zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich; - w stopniu zaawansowanym wykorzystywać techniki informacyjno-komunikacyjne oraz rozwiązania gospodarki cyfrowej w rozwiązywaniu problemów w podmiotach turystycznych i organizacjach sportowych; - przygotować i przeprowadzić wystąpienia publiczne, debaty, negocjacje w języku polskim oraz angielskim na poziomie B2+; - interpretować aktualne problemy gospodarki i biznesu turystycznego i sportowego w świetle nowoczesnych koncepcji teoretycznych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów: - do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych i wielokulturowych w środowisku organizacji i poza nim; - do projektowania i samodzielnego kierowania złożonymi przedsięwzięciami turystycznymi i sportowymi, biorąc odpowiedzialność za ich aspekty ekonomiczne, społeczne, polityczne, środowiskowe i zarządcze; - do porozumiewania się z otoczeniem w środowisku organizacji i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania w turystyce i w sporcie; - do prowadzenia debaty, przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów; - do podejmowania decyzji i inspirowania innych do działania na rzecz podmiotów, organizacji turystycznych, sportowych, społeczeństwa i regionu; - do samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych związanych z rozwojem zarządzania w turystyce i w sporcie; - do samodzielnego oraz zespołowego projektowania i prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji; - do przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych; - do podejmowania samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji w sytuacjach kryzysowych związanych z rozwojem podmiotów w obrębie sektorów turystycznego i sportowego; - do przedsiębiorczego działania w sektorach turystycznym i sportowym. |