Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie w turystyce i w sporcie, niestacjonarne drugiego stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: WZKS-0164-2NO
Nazwa: Zarządzanie w turystyce i w sporcie, niestacjonarne drugiego stopnia
Tryb studiów: niestacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 4 semestry
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: zarządzanie w turystyce i w sporcie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Instytut Przedsiębiorczości (od 19/20) [ inne programy w tej jednostce ]
Osoby obsługujące program w sekretariacie/dziekanacie Obsługa: Urszula Bidzińska

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów.

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium na zarządzaniu w turystyce i w sporcie
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent kierunku Zarządzanie w turystyce i w sporcie jest przygotowany do pracy na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych w biznesie, instytucjach administracyjnych oraz organizacjach społecznych funkcjonujących w branży sportowej lub turystycznej. Absolwent posiada umiejętność skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich). Zdobyte na studiach kompetencje mogą być z powodzeniem wykorzystane przez absolwentów w innych specjalnościach zawodowych, istotnie zwiększając ich szanse na konkurencyjnym rynku pracy.

Dalsze studia:

kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe

Treści nauczania:

Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów uczenia się określonych

w uchwale nr 58/VI/2020 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 24 czerwca 2020 r. (z późn. zm.)

w sprawie ustalenia i zmiany programów studiów. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje

w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

WIEDZA

Absolwent zna i rozumie:

- treści współczesnych doktryn gospodarczych i koncepcji organizacji wyrażone terminologią nauk ekonomicznych i społecznych na rozszerzonym poziomie;

- istotę i dynamikę rozwoju współczesnych systemów społecznych, środowiskowych, gospodarczych i politycznych oraz ich możliwe zależności oraz wpływ na sektory turystyczny i sportowy;

- skutki ekonomiczne, społeczne, środowiskowe i zarządcze zjawisk kulturowych w skali przedsiębiorstw turystycznych i organizacji sportowych oraz regionów w perspektywie współczesnych ujęć teoretycznych;

- skutki ekonomiczne, społeczne, polityczne i środowiskowe różnic w zaawansowaniu gospodarczym państw i regionów,

- współczesne koncepcje oraz narzędzia współdziałania i konkurencji między systemami gospodarczymi i podmiotami turystycznymi oraz organizacjami sportowymi;

- istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego w odniesieniu do sektora turystycznego i sportowego;

- znaczenie etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ich przejawy i dysfunkcje w kontekście rozwoju sektora turystycznego i sportowego;

- sposoby organizacji pracy i współdziałania w formalnych i nieformalnych grupach;

- współczesne koncepcje przywództwa i pracy zespołowej;

- podstawowe i zaawansowane metody badań naukowych i zasady tworzenia wybranych instrumentów badawczych;

- zaawansowane zastosowania metod statystycznych, ekonometrycznych oraz narzędzi informatycznych gromadzenia, analizy i prezentacji danych w organizacjach;

- specjalistyczne metody badań w poszczególnych obszarach działalności podmiotów turystycznych i organizacji sportowych;

- współczesne koncepcje oraz metody pomiaru i zarządzania efektywnością podmiotów turystycznych i organizacji sportowych;

- aspekty finansowe działania podmiotów turystycznych i organizacji sportowych;

- zasady zarządzania procesami biznesowymi i metody wykorzystywanych w procesach innowacyjnych w sporcie i turystyce;

- podstawy i znaczenie procesów restrukturyzacyjnych i odnowy strategicznej organizacji sektora turystycznego i sportowego;

- podstawowe strategie negocjacyjne;

- pojęcia i zagadnienia z różnych obszarów prawa, w tym z zakresu ochrony własności intelektualnej, a także koncepcje zarządzania zasobami intelektualnymi;

- ogólne i szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w sektorach turystycznym i sportowym;

- wizję organizacji przyszłości integrującą poglądy klasycznej i współczesnej teorii nauk o zarządzaniu i jakości.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent potrafi:

- stosować w pracy lub w nauce pogłębioną wyspecjalizowaną wiedzę z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości;

- stosować w pracy lub nauce pogłębioną, wyspecjalizowaną wiedzę z określonego obszaru nauk pokrewnych zarządzaniu i jakości;

- samodzielnie podejmować działalność gospodarczą, społeczną i doradztwa w zakresie tworzenia i rozwijania nowych podmiotów w obrębie sektorów turystycznego i sportowego;

- w sposób pogłębiony obserwować zjawiska i procesy zachodzące w sektorach turystycznym i sportowym oraz je analizować i interpretować przy zastosowaniu pogłębionych ujęć teoretycznych i paradygmatów badawczych;

- identyfikować i formułować problemy badawcze umożliwiające analizę złożonych problemów, procesów i zjawisk w skali przedsiębiorstwa turystycznego i organizacji sportowej, gospodarki narodowej, a także w skalach: międzynarodowej i globalnej;

- dobrać odpowiednie metody i narzędzia do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia oraz ocenić ich przydatność i skuteczność;

- modelować i przewidywać przebieg wybranych procesów w podmiotach sektora turystycznego i sportowego przy użyciu zaawansowanych metod ekonometrycznych i narzędzi informatycznych oraz udziale specjalistów;

- projektować i stosować system mierników w zarządzaniu podmiotami sektorów turystycznego i sportowego;

- integrować wiedzę z różnych dziedzin w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań złożonych i nietypowych problemów występujących w obszarze sportu i turystyki;

- przeprowadzać analizy ekonomiczno-finansowe z wykorzystaniem odpowiednich technik i narzędzi;

- podejmować strategiczne decyzje oraz wdrażać procedury rozstrzygnięć z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji w podmiotach sektorów turystycznego i sportowego;

- dokonywać całościowej diagnozy sytuacji i krytycznej oceny możliwych wariantów strategii;

- przeprowadzać kompleksowy audyt wybranych obszarów przedsiębiorstwa lub całej organizacji;

- posługiwać się normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli (pracy, jakości itp.) na poziomie zintegrowanym;

- posługiwać się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji oraz funkcjonowania podmiotów turystycznych i organizacji sportowych;

- skutecznie komunikować swoje poglądy oraz posługiwać się specjalistyczną terminologią z zakresu zarządzania, turystyki i sportu w trakcie prowadzonych dyskusji;

- projektować i wdrażać systemy zarządzania w podmiotach sektorów turystycznego i sportowego;

- kierować projektami w skali organizacji krajowej lub międzynarodowej przy zastosowaniu właściwie dobranej metodyki;

- dobierać i zarządzać zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich;

- w stopniu zaawansowanym wykorzystywać techniki informacyjno-komunikacyjne oraz rozwiązania gospodarki cyfrowej w rozwiązywaniu problemów w podmiotach turystycznych i organizacjach sportowych;

- przygotować i przeprowadzić wystąpienia publiczne, debaty, negocjacje w języku polskim oraz angielskim na poziomie B2+;

- interpretować aktualne problemy gospodarki i biznesu turystycznego i sportowego w świetle nowoczesnych koncepcji teoretycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent jest gotów:

- do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych i wielokulturowych w środowisku organizacji i poza nim;

- do projektowania i samodzielnego kierowania złożonymi przedsięwzięciami turystycznymi i sportowymi, biorąc odpowiedzialność za ich aspekty ekonomiczne, społeczne, polityczne, środowiskowe i zarządcze;

- do porozumiewania się z otoczeniem w środowisku organizacji i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania w turystyce i w sporcie;

- do prowadzenia debaty, przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów;

- do podejmowania decyzji i inspirowania innych do działania na rzecz podmiotów, organizacji turystycznych, sportowych, społeczeństwa i regionu;

- do samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych związanych z rozwojem zarządzania w turystyce i w sporcie;

- do samodzielnego oraz zespołowego projektowania i prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji;

- do przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych;

- do podejmowania samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji w sytuacjach kryzysowych związanych z rozwojem podmiotów w obrębie sektorów turystycznego i sportowego;

- do przedsiębiorczego działania w sektorach turystycznym i sportowym.

ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b