Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media społecznościowe w zarządzaniu, niestacjonarne drugiego stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: WZKS-0190-2NO
Nazwa: Media społecznościowe w zarządzaniu, niestacjonarne drugiego stopnia
Tryb studiów: niestacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 4 semestry
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: media społecznościowe w zarządzaniu
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Instytut Przedsiębiorczości (od 19/20) [ inne programy w tej jednostce ]
Osoby obsługujące program w sekretariacie/dziekanacie Obsługa: Małgorzata Cholewa

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów.

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium - media społecznościowe w zarządzaniu
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent kierunku Media społecznościowe w zarządzaniu jest przygotowany do pracy na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych w biznesie, instytucjach administracyjnych oraz organizacjach społecznych. Przykładowe stanowiska specjalistyczne, do których objęcia przygotowani są absolwenci, to: Community manager, Social media manager, Content strategist, Specjalista ds. social media, Analityk Social Media, Specjalista ds. komunikacji wizualnej, Specjalista ds. YouTube. Niezależnie od tego zdobyte na studiach kompetencje mogą być z powodzeniem wykorzystane przez menedżerów w innych specjalnościach zawodowych, istotnie zwiększając ich szanse na konkurencyjnym rynku pracy.

Dalsze studia:

kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe

Treści nauczania:

Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów uczenia się określonych

w uchwale nr 58/VI/2020 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 24 czerwca 2020 r. (z późn. zm.)

w sprawie ustalenia i zmiany programów studiów. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje

w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

WIEDZA

Absolwent zna i rozumie:

- treści współczesnych koncepcji zarządzania oraz teorii organizacji, posługując się terminologią dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin pokrewnych na rozszerzonym poziomie;

- istotę i dynamikę współczesnych systemów społecznych, środowiskowych, gospodarczych oraz rozwoju technologicznego oraz ich możliwe zależności;

- skutki ekonomiczne, społeczne, środowiskowe i zarządcze rozwoju cyfryzacji w skali organizacji i sieci międzyorganizacyjnych;

- współczesne koncepcje oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między organizacjami realizującymi działania w przestrzeni cyfrowej;

- znaczenie, przejawy oraz dysfunkcje społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście działań podejmowanych w przestrzeni cyfrowej;

- współczesne koncepcje pracy zespołowej i strategie negocjacyjne, podając przykłady;

- podstawy metodologii badań naukowych i zasady tworzenia instrumentów badawczych w ramach dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości;

- pogłębione zastosowania metod statystycznych oraz narzędzi informatycznych gromadzenia, analizy, oceny i prezentacji danych w organizacji;

- zagadnienia obszaru projektowania, implementacji i zarządzania systemem informacji w organizacji;

- podstawowe metody tworzenia, pomiaru efektywności i doskonalenia narzędzi marketingowych organizacji;

- przepisy prawne regulujące funkcjonowanie organizacji gospodarczych, stosunki pracy oraz prawa konsumenckie, w szczególności w odniesieniu do przedsięwzięć realizowanych w przestrzeni cyfrowej;

- społeczne aspektów prowadzenia działalności biznesowej w przestrzeni cyfrowej oraz zagadnień etycznych i prawnych związanych z realizacją tej działalności (w szczególności odpowiedzialności zawodowej i etycznej, ochrony własności intelektualnej, ochrony danych osobowych, ryzyka i odpowiedzialności związanej z zarządzaniem systemami informacyjnymi);

- ogólne i szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w gospodarce cyfrowej.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent potrafi:

- stosować w pracy lub nauce zaawansowaną wyspecjalizowaną wiedzę z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości oraz obszarów pokrewnych;

- samodzielnie podejmować działalność gospodarczą, społeczną i doradztwa w zakresie tworzenia i rozwijania nowych podmiotów w gospodarce cyfrowej;

- w sposób pogłębiony obserwować zjawiska i procesy w organizacji oraz potrafić je analizować i interpretować przy zastosowaniu aktualnych ujęć teoretycznych i paradygmatów badawczych;

- identyfikować i formułować problemy badawcze pozwalające na analizę złożonych problemów, procesów i zjawisk związanych z cyfryzacją w skali organizacji, gospodarki narodowej, a także w skalach międzynarodowej i globalnej;

- dobrać odpowiednie metody i narzędzia do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia oraz ocenić ich przydatność i skuteczność;

- modelować i przewidywać przebieg wybranych procesów w organizacji przy użyciu zaawansowanych metod statystycznych i narzędzi informatycznych oraz udziale specjalistów;

- projektować, wdrażać i doskonalić systemy informacji w organizacji,

- integrować wiedzę z różnych dziedzin w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań problemów;

- uczestniczyć w procesach podejmowania decyzji strategicznych oraz proponować procedury rozstrzygnięć z wykorzystaniem potencjału mediów społecznościowych oraz zaawansowanych metod i narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji;

- dokonywać całościowej diagnozy sytuacji i krytycznej oceny możliwych opcji strategicznych organizacji w układzie: strategia marketingowa, strategia konkurowania, strategia rozwoju organizacji;

- posługiwać się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji;

- kierować projektami biznesowymi w skali organizacji krajowej lub międzynarodowej przy zastosowaniu właściwie dobranej metodyki oraz informatycznych narzędzi wspomagających;

- posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+;

- dobrać i zarządzać zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent jest gotów:

- do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych oraz rozproszonych w środowisku organizacji i poza nim;

- do projektowania i samodzielnego kierowania złożonymi przedsięwzięciami biznesowymi w przestrzeni cyfrowej, biorąc odpowiedzialność za ich aspekty ekonomiczne, społeczne, polityczne, środowiskowe i zarządcze;

- do porozumiewania się z otoczeniem w środowisku biznesu cyfrowego oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania;

- do prowadzenia debaty, przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów;

- do adaptacji w środowiskach międzynarodowych, w szczególności szeroko pojętego biznesu elektronicznego;

- do samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych związanych z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych;

- do samodzielnego oraz zespołowego projektowania i prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji, w tym w sposób szczególny mediów społecznościowych;

- do przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych;

- do podejmowania samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji w sytuacjach kryzysowych związanych z aktywnością organizacji w przestrzeni cyfrowej;

- do brania odpowiedzialności przed innymi uczestnikami organizacji i przed społeczeństwem za podejmowane decyzje.

ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c