Media społecznościowe w zarządzaniu, niestacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WZKS-0190-2NO |
Nazwa: | Media społecznościowe w zarządzaniu, niestacjonarne drugiego stopnia |
Tryb studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 4 semestry |
|
media społecznościowe w zarządzaniu |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Przedsiębiorczości (od 19/20)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
Małgorzata Cholewa |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, media społecznościowe w zarządzaniu |
Drugi rok, media społecznościowe w zarządzaniu Magisterium - media społecznościowe w zarządzaniu |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent kierunku Media społecznościowe w zarządzaniu jest przygotowany do pracy na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych w biznesie, instytucjach administracyjnych oraz organizacjach społecznych. Przykładowe stanowiska specjalistyczne, do których objęcia przygotowani są absolwenci, to: Community manager, Social media manager, Content strategist, Specjalista ds. social media, Analityk Social Media, Specjalista ds. komunikacji wizualnej, Specjalista ds. YouTube. Niezależnie od tego zdobyte na studiach kompetencje mogą być z powodzeniem wykorzystane przez menedżerów w innych specjalnościach zawodowych, istotnie zwiększając ich szanse na konkurencyjnym rynku pracy. |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów uczenia się określonych w uchwale nr 58/VI/2020 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 24 czerwca 2020 r. (z późn. zm.) w sprawie ustalenia i zmiany programów studiów. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. WIEDZA Absolwent zna i rozumie: - treści współczesnych koncepcji zarządzania oraz teorii organizacji, posługując się terminologią dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin pokrewnych na rozszerzonym poziomie; - istotę i dynamikę współczesnych systemów społecznych, środowiskowych, gospodarczych oraz rozwoju technologicznego oraz ich możliwe zależności; - skutki ekonomiczne, społeczne, środowiskowe i zarządcze rozwoju cyfryzacji w skali organizacji i sieci międzyorganizacyjnych; - współczesne koncepcje oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między organizacjami realizującymi działania w przestrzeni cyfrowej; - znaczenie, przejawy oraz dysfunkcje społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście działań podejmowanych w przestrzeni cyfrowej; - współczesne koncepcje pracy zespołowej i strategie negocjacyjne, podając przykłady; - podstawy metodologii badań naukowych i zasady tworzenia instrumentów badawczych w ramach dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości; - pogłębione zastosowania metod statystycznych oraz narzędzi informatycznych gromadzenia, analizy, oceny i prezentacji danych w organizacji; - zagadnienia obszaru projektowania, implementacji i zarządzania systemem informacji w organizacji; - podstawowe metody tworzenia, pomiaru efektywności i doskonalenia narzędzi marketingowych organizacji; - przepisy prawne regulujące funkcjonowanie organizacji gospodarczych, stosunki pracy oraz prawa konsumenckie, w szczególności w odniesieniu do przedsięwzięć realizowanych w przestrzeni cyfrowej; - społeczne aspektów prowadzenia działalności biznesowej w przestrzeni cyfrowej oraz zagadnień etycznych i prawnych związanych z realizacją tej działalności (w szczególności odpowiedzialności zawodowej i etycznej, ochrony własności intelektualnej, ochrony danych osobowych, ryzyka i odpowiedzialności związanej z zarządzaniem systemami informacyjnymi); - ogólne i szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w gospodarce cyfrowej. UMIEJĘTNOŚCI Absolwent potrafi: - stosować w pracy lub nauce zaawansowaną wyspecjalizowaną wiedzę z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości oraz obszarów pokrewnych; - samodzielnie podejmować działalność gospodarczą, społeczną i doradztwa w zakresie tworzenia i rozwijania nowych podmiotów w gospodarce cyfrowej; - w sposób pogłębiony obserwować zjawiska i procesy w organizacji oraz potrafić je analizować i interpretować przy zastosowaniu aktualnych ujęć teoretycznych i paradygmatów badawczych; - identyfikować i formułować problemy badawcze pozwalające na analizę złożonych problemów, procesów i zjawisk związanych z cyfryzacją w skali organizacji, gospodarki narodowej, a także w skalach międzynarodowej i globalnej; - dobrać odpowiednie metody i narzędzia do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia oraz ocenić ich przydatność i skuteczność; - modelować i przewidywać przebieg wybranych procesów w organizacji przy użyciu zaawansowanych metod statystycznych i narzędzi informatycznych oraz udziale specjalistów; - projektować, wdrażać i doskonalić systemy informacji w organizacji, - integrować wiedzę z różnych dziedzin w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań problemów; - uczestniczyć w procesach podejmowania decyzji strategicznych oraz proponować procedury rozstrzygnięć z wykorzystaniem potencjału mediów społecznościowych oraz zaawansowanych metod i narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji; - dokonywać całościowej diagnozy sytuacji i krytycznej oceny możliwych opcji strategicznych organizacji w układzie: strategia marketingowa, strategia konkurowania, strategia rozwoju organizacji; - posługiwać się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji; - kierować projektami biznesowymi w skali organizacji krajowej lub międzynarodowej przy zastosowaniu właściwie dobranej metodyki oraz informatycznych narzędzi wspomagających; - posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+; - dobrać i zarządzać zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów: - do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych oraz rozproszonych w środowisku organizacji i poza nim; - do projektowania i samodzielnego kierowania złożonymi przedsięwzięciami biznesowymi w przestrzeni cyfrowej, biorąc odpowiedzialność za ich aspekty ekonomiczne, społeczne, polityczne, środowiskowe i zarządcze; - do porozumiewania się z otoczeniem w środowisku biznesu cyfrowego oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania; - do prowadzenia debaty, przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów; - do adaptacji w środowiskach międzynarodowych, w szczególności szeroko pojętego biznesu elektronicznego; - do samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych związanych z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych; - do samodzielnego oraz zespołowego projektowania i prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji, w tym w sposób szczególny mediów społecznościowych; - do przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych; - do podejmowania samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji w sytuacjach kryzysowych związanych z aktywnością organizacji w przestrzeni cyfrowej; - do brania odpowiedzialności przed innymi uczestnikami organizacji i przed społeczeństwem za podejmowane decyzje. |