Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
programy studiów - pomoc

Zarządzanie - psychologia w zarządzaniu, niestacjonarne drugiego stopnia

Informacje o programie studiów

  Kod: WZKS-0206-2NO
  Nazwa: Zarządzanie - psychologia w zarządzaniu, niestacjonarne drugiego stopnia
  Tryb studiów: niestacjonarne
  Rodzaj studiów: drugiego stopnia
  Czas trwania: 2 lata
Kierunki: zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania (od 19/20) [ inne programy w tej jednostce ]
Obsługa: Urszula Czernik
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

Główny tok nauczania

Pierwszy rok, zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
Drugi rok, zarządzanie - psychologia w zarządzaniu

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów

Możliwe do uzyskania certyfikaty: Magisterium na zarządzaniu - psychologia w zarządzaniu
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstw, struktur bezpieczeństwa państwa, instytucji publicznych) oraz sposobów skutecznego i efektywnego rozwiązywania tych problemów. Absolwent posiada umiejętności: krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk i procesów zarządzania w różnej skali, oceny wpływu otoczenia na te zjawiska (procesy) oraz przygotowania i podejmowania decyzji zarządczych, zwłaszcza strategicznych. Absolwent posiada umiejętności organizowania pracy zespołowej i kierowania zespołami oraz skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowiskach: specjalistycznych w systemie zarządzania, menedżerów średniego i wyższego szczebla, doradców i konsultantów w organizacjach o charakterze gospodarczym lub publicznym, a także do prowadzenia własnej działalności. Absolwent jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych oraz podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).

Dalsze studia:

kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe

Treści nauczania:

Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych:

WIEDZA

Posiada wiedzę z zakresu teorii organizacji i zarządzania, zna wiodące współczesne koncepcje oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między systemami gospodarczymi i organizacjami. Rozpoznaje elementarne doktryny gospodarcze, posługuje się terminologią nauk ekonomicznych i społecznych na rozszerzonym poziomie. Posiada wiedzę na temat istoty, dynamiki i skutków współczesnych zjawisk społecznych, środowiskowych, gospodarczych i politycznych oraz ich możliwych zależności.

Rozumie znaczenie zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznej odpowiedzialności biznesu, posiada wiedzę na temat uwarunkowań i różnic w zaawansowaniu gospodarczym wybranych regionów, państw i instytucji. Zna częściowo współczesny dorobek psychologii biznesu i socjologii organizacji oraz możliwości jego odniesienia do realnych problemów zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem motywacji, przywództwa i pracy zespołowej, a także negocjacji i wpływu społecznego.

Zna podstawy metodologii badań naukowych oraz wybrane zaawansowane metody statystyczne, ekonometryczne oraz narzędzia informatyczne do gromadzenia, analizy i prezentacji danych. Zna kluczowe przepisy, dyrektywy i zalecenia Unii Europejskiej regulujące funkcjonowanie organizacji wybranych sektorów oraz funkcjonowanie jednolitego rynku europejskiego. Posiada wiedzę dotyczącą podstaw i znaczenia procesów doskonalenia, restrukturyzacji i innowacji w organizacjach.

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. Zna ogólne i wybrane szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości.

UMIEJĘTNOŚCI

Posiada umiejętność stosowania w pracy lub nauce wyspecjalizowanej wiedzy z określonego obszaru nauk o zarządzaniu oraz dziedzin pokrewnych (w powiązaniu ze specjalnością). Posiada umiejętności samodzielnego podejmowania działalności gospodarczej lub społecznej w wybranym sektorze.

Potrafi poddać pogłębionej obserwacji zjawiska w organizacji i jej otoczeniu. Umie formułować problemy badawcze pozwalające na analizę wybranych złożonych procesów w skali organizacji, gospodarki narodowej, a także w skalach: międzynarodowej i globalnej.

Potrafi dokonać doboru odpowiednich metod i narzędzi w rozwiązywaniu praktycznych problemów z dziedziny zarządzania, posiada umiejętności modelowania i przewidywania przebiegu wybranych procesów w organizacji lub instytucji przy użyciu zaawansowanych metod ekonometrycznych i narzędzi informatycznych.

Umie, w wybranym zakresie, projektować i stosować w zarządzaniu mierniki dokonań przedsiębiorstwa/organizacji. Posiada umiejętności integrowania wiedzy z pokrewnych dziedzin w celu zarządzania zmianami w organizacji oraz tworzenia innowacyjnych rozwiązań problemów.

Potrafi uczestniczyć w procesach podejmowania decyzji strategicznych oraz proponować procedury rozstrzygnięć z wykorzystaniem wybranych zaawansowanych metod diagnozy oraz krytycznej oceny możliwych wariantów strategii organizacji. Posiada umiejętności związane z metodyką przeprowadzania audytu wybranych obszarów przedsiębiorstwa, posługuje się wybranymi normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli (pracy, jakości, itp.), również na poziomie zintegrowanym.

Posiada umiejętność posługiwania się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji. Posiada umiejętność doboru i zarządzania zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich. Zna podstawowe strategie negocjacyjne.

Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych związanych z problematyką zarządzania w języku polskim i języku obcym. Posługuje się terminologią z dziedziny biznesu w języku obcym w stopniu co najmniej średnio zaawansowanym.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Jest przygotowany do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych w środowisku organizacji i poza nim. Rozumie znaczenie aspektów zarządczych, społecznych, ekonomicznych, politycznych i środowiskowych podejmowanych działań.

Posiada zdolności porozumiewania się z ludźmi w środowisku organizacji i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania.

Jest przygotowany do prowadzenia debaty, prezentacji i negocjowania, jest świadomy potrzeby adaptacji w środowiskach międzynarodowych, w szczególności europejskich przedsiębiorstw i instytucji.

Rozumie znaczenie samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych w warunkach procesów integracyjnych w Europie oraz globalizacji. Jest świadomy specyfiki podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych w skali mikro oraz makro.

Jest świadomy potrzeby przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych.