Media społecznościowe w zarządzaniu, niestacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WZKS-099-25-UZ-4 | ||
Nazwa: | Media społecznościowe w zarządzaniu, niestacjonarne II stopnia | ||
Tryb studiów: | niestacjonarne | ||
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia | ||
Czas trwania: | 2 lata | ||
![]() |
Kierunki: |
zarządzanie ![]() |
|
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) | |
![]() |
Jednostki: |
Instytut Przedsiębiorczości (od 15/16)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
![]() |
Obsługa: | Urszula Bidzińska |
| |||||
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, media społecznościowe w zarządzaniu |
Drugi rok, media społecznościowe w zarządzaniu ![]() |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów. |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Magisterium na zarządzaniu |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent specjalności Media społecznościowe w zarządzaniu jest przygotowany do pracy na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych w biznesie, instytucjach administracyjnych oraz organizacjach społecznych. Przykładowe stanowiska specjalistyczne, do których objęcia przygotowani są absolwenci, to: Community manager, Social media manager, Content strategist, Specjalista ds. social media, Analityk Social Media, Specjalista ds. komunikacji wizualnej, Specjalista ds. YouTube. Niezależnie od tego zdobyte na studiach kompetencje mogą być z powodzeniem wykorzystane przez menedżerów w innych specjalnościach zawodowych, istotnie zwiększając ich szanse na konkurencyjnym rynku pracy. |
|
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - Po zakończeniu studiów II stopnia na kierunku Zarządzanie absolwent interpretuje treści współczesnych doktryn gospodarczych i koncepcji organizacji, posługując się terminologią nauk ekonomicznych i społecznych na rozszerzonym poziomie - Wyjaśnia istotę i dynamikę współczesnych systemów społecznych, środowiskowych, gospodarczych i politycznych oraz ich możliwe zależności - Identyfikuje i wyjaśnia w świetle współczesnych ujęć teoretycznych skutki ekonomiczne, społeczne, środowiskowe i zarządcze zjawisk kulturowych w skali organizacji i jednostek terytorialnych - Wskazuje na skutki ekonomiczne, społeczne, polityczne i środowiskowe różnic w zaawansowaniu gospodarczym państw i jednostek terytorialnych - Zna współczesne koncepcje oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między systemami gospodarczymi i organizacjami - Wyjaśnia istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego - Uzasadnia znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu i wskazuje jej przejawy w praktyce gospodarczej, a także dysfunkcje - Zna współczesny dorobek psychologii biznesu oraz socjologii organizacji i odnosi go do realnych problemów zarządzania - Wyjaśnia na przykładach współczesne koncepcje pracy zespołowej - Zna podstawy metodologii badań naukowych i zasady tworzenia instrumentów badawczych - Zna zaawansowane zastosowania zaawansowanych metod statystycznych, ekonometrycznych oraz narzędzi informatycznych gromadzenia, analizy i prezentacji danych w organizacji - Zna specjalistyczne metody badań w poszczególnych obszarach działalności organizacji - Zna współczesne koncepcje oraz metody pomiaru i zarządzania dokonaniami organizacji - Zna i interpretuje przepisy, dyrektywy i zalecenia Unii Europejskiej regulujące funkcjonowanie organizacji publicznych, gospodarczych i pozarządowych oraz funkcjonowanie jednolitego rynku europejskiego - Wyjaśnia podstawy i znaczenie procesów restrukturyzacyjnych i odnowy strategicznej organizacji - Identyfikuje podstawowe strategie zmieniania systemów społecznych - Identyfikuje podstawowe strategie negocjacyjne - Zna pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego - Zna ogólne i szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, - Przedstawia wizję organizacji przyszłości integrującą poglądy klasycznej i współczesnej teorii organizacji i zarządzania UMIEJĘTNOŚCI - Osoba posiadająca kwalifikacje drugiego stopnia posiada umiejętność stosowania w pracy lub nauce zaawansowanej wyspecjalizowanej wiedzy z określonego obszaru nauk o zarządzaniu (w powiązaniu ze specjalnością) - Stosowania w pracy lub nauce zaawansowanej, wyspecjalizowanej wiedzy z określonego obszaru nauk pokrewnych zarządzaniu (w powiązaniu ze specjalnością) - Samodzielnego podejmowania działalności gospodarczej, społecznej i doradztwa w zakresie tworzenia i rozwijania nowych podmiotów - Pogłębionej obserwacji zjawisk i procesów w organizacji oraz ich analizy i interpretacji przy zastosowaniu zaawansowanych ujęć teoretycznych i paradygmatów badawczych - Identyfikacji i formułowania problemów badawczych pozwalających na analizę złożonych problemów, procesów i zjawisk w skali organizacji, gospodarki narodowej, a także w skalach: międzynarodowej i globalnej - Doboru odpowiednich metod i narzędzi do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia oraz oceny ich przydatności i skuteczności - Modelowania i przewidywania przebiegu wybranych procesów w organizacji (instytucji) przy użyciu zaawansowanych metod ekonometrycznych i narzędzi informatycznych oraz udziale specjalistów - Projektowania i stosowania w zarządzaniu systemu mierników dokonań przedsiębiorstwa/organizacji - Integrowania wiedzy z różnych dziedzin w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań problemów - Uczestniczenia w procesach podejmowania decyzji strategicznych oraz proponowania procedur rozstrzygnięć z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji - Dokonywania całościowej diagnozy sytuacji i krytycznej oceny możliwych wariantów strategii - Przeprowadzania kompleksowego audytu wybranych obszarów przedsiębiorstwa lub całej organizacji - Posługiwania się normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli (pracy, jakości itp.) na poziomie zintegrowanym - Posługiwania się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji oraz funkcjonowania organizacji publicznych - Projektowania zmian w organizacji i zarządzania zmianami - Projektowania i wdrażania systemów zarządzania w organizacji - Kierowania projektami w skali organizacji krajowej lub międzynarodowej przy zastosowaniu właściwie dobranej metodyki - Doboru i zarządzania zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich - Interpretacji aktualnych problemów gospodarki i biznesu w świetle nowoczesnych koncepcji teoretycznych KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Absolwent jest przygotowany do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych w środowisku organizacji i poza nim - Projektowania i samodzielnego kierowania złożonymi przedsięwzięciami, biorąc odpowiedzialność za ich aspekty ekonomiczne, społeczne, polityczne, środowiskowe i zarządcze - Porozumiewania się z otoczeniem w środowisku organizacji i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania - Prowadzenia debaty, przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów - Adaptacji w środowiskach międzynarodowych, w szczególności europejskich przedsiębiorstw i instytucji - Samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych w warunkach procesów integracyjnych w Europie i globalizacji - Samodzielnego oraz zespołowego projektowania i prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji - Przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych - Podejmowania samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji w sytuacjach kryzysowych w skali mikro oraz makro - Brania odpowiedzialności przed innymi uczestnikami organizacji i przed społeczeństwem za podejmowane decyzje |