Zarządzanie reklamą, niestacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WZKS-121-3-UZ-4 |
Nazwa: | Zarządzanie reklamą, niestacjonarne drugiego stopnia |
Tryb studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata |
|
zarządzanie kulturą i mediami
zarządzanie reklamą |
wyboru: |
(brak) |
|
Instytut Kultury (od 15/16)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
|
(brak danych) |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, zarządzanie reklamą |
Drugi rok, zarządzanie reklamą Magisterium na zarządzaniu |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Studia z zakresu zarządzania kulturą i mediami pozwalają na zdobycie kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zawodu menedżera kultury, odpowiedzialnego za funkcjonowanie instytucji kulturalnych i medialnych, oraz dają możliwość dalszej pracy naukowej. Absolwent nabywa wiedzy i kompetencji z zakresu typów i struktur rynków medialnych, polskiej i europejskiej polityki kulturalnej, zarządzania instytucjami trzech sektorów, turystyki kulturowej i ochrony dziedzictwa kulturalnego. Studia zapewniają specjalistyczną wiedzę dotyczącą prawa autorskiego i prawa pracy oraz zarządzania w Internecie, jakością oraz zasobami ludzkimi. Absolwent nabywa wiedzy nie tylko teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej, dzięki zajęciom realizowanym w różnego typu instytucjach , praktykom zawodowym oraz samodzielnie przygotowywanym projektom, potrafi również dokonać krytycznej oceny pracy organizacji oraz wydarzeń kulturalnych i medialnych. Ukończenie studiów na kierunku zarządzanie kulturą i mediami stwarza możliwości podjęcia pracy administracyjnej lub kierowniczej w funkcjonujących na skalę regionalną i międzynarodową instytucjach medialnych i kulturalnych (m.in. teatrach, muzeach, agencjach reklamy, sektorze przemysłów kreatywnych, stacjach radiowych i telewizyjnych) oraz dostarcza umiejętności niezbędnych do realizacji zakrojonych na szeroką skalę projektów. |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - wykazuje się pogłębioną wiedzą z zakresu metodologii nauk humanistycznych (z uwzględnieniem nauk o zarządzaniu). - zna najnowsze trendy w naukach o zarządzaniu (wykazuje zdolność krytycznego ich omawiana). - zna i rozumie znaczenie zasad, reguł, misji i celów organizacji kultury i organizacji medialnych. - ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji kultury i organizacji medialnych. - potrafi charakteryzować funkcje kierowania ludźmi - w organizacjach kultury i organizacjach medialnych. - zna system prawny ochrony dziedzictwa kulturowego i dóbr kultury. - zna podstawowe metody gromadzenia, analizy i prezentacji danych w kontekście badania organizacji kultury i mediów. - dostrzega i wyjaśnia rolę przywództwa - w organizacjach kultury i organizacjach medialnych. - umie definiować podstawowe atrybuty organizacji kultury i mediów należących do sektora publicznego. - umie definiować podstawowe atrybuty organizacji kultury i mediów należących do sektora prywatnego. - umie definiować podstawowe atrybuty organizacji pozarządowych. - zna system prawny w Polsce odnoszący się do ochrony prawa autorskiego; rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. - poprzez praktyczne uczestnictwo w projektach, zna różnorodne formy działania kulturalnego, instytucjonalne ramy tych działań, sposoby funkcjonowania oraz organizowania. - zna historię rozwoju nauk o zarządzaniu na poziomie pogłębionym, potrafiąc krytycznie diagnozować poszczególne wydarzenia historyczne i odnosić je do teraźniejszego kontekstu. - zna historię rozwoju myśli etycznej dotyczącej zarządzania i organizowania. - zna rynek mediów polskich i światowych, potrafi poddać je krytycznej ocenie. - potrafi zdefiniować i rozumie podstawowe kategorie kulturowe. - ma podstawową wiedzę z zakresu regionów etnograficznych w Polsce. - zna i rozumie czynniki kształtujące kulturę. - zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego, potrafi je zastosować w realiach krajowych. - zna najważniejsze zasady organizowania i prowadzenia negocjacji, konferencji i spotkań. - zna współczesną myśl humanistyczną w pogłębionym zarysie, co pozwala na świadome odnoszenia się do zjawisk świata kultury. - ma wiedzę na temat globalnego kontekstu funkcjonowania mediów i jego skutków. - ma uporządkowaną wiedzę obejmującą najważniejsze teorie opisujące zjawisko mediów i ich historyczny rozwój. - zna i rozumie rolę Internetu w kształtowaniu kultury, stosunków społecznych i ekonomicznych na poziomie lokalnym i globalnym, umie stosować jego technologie, ma wiedzę na temat teorii tego medium oraz historii jego powstania i rozwoju UMIEJĘTNOŚCI - potrafi poddać krytycznej analizie informacje pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie samodzielne wnioski. - potrafi poddać krytycznej obserwacji organizacje kultury i organizacje medialne oraz wyciągać z niej wnioski. - umie samodzielnie zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności badawcze. - potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin - w zakresie nauk humanistycznych. - potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin - w zakresie nauk o zarządzaniu. - potrafi identyfikować problemy występujące w organizacjach kulturalnych i medialnych oraz szukać ich rozwiązania. - potrafi samodzielnie zakreślić opracowywany zakres badawczy, postawić i zweryfikować tezy, dobrać odpowiednią bibliografię oraz dokonać selekcji źródeł, jak również skomponować i zredagować wypowiedź ustną oraz pisemną. - umie interpretować dzieje kultury w kontekście wybranych koncepcji kulturowych. - potrafi samodzielnie dokonać analizy i porównania zjawisk kulturowych z punktu widzenia poszczególnych dyscyplin naukowych. - potrafi samodzielnie przygotować założenia projektu naukowo-badawczego, jak również skutecznie przeprowadzić go przez fazę realizacji. - posiada wrażliwość etyczną i potrafi diagnozować przy pomocy kategorii etycznych rozwiązania stosowane w praktyce życia organizacyjnego. - potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne i pisemne poświęcone zagadnieniom związanym z problematyką zarządzania, w tym potrafi podczas wystąpienia dokonać oryginalnej, krytycznej analizy różnych koncepcji i wypracować własne stanowisko normatywne. - zna i potrafi posługiwać się nowoczesnymi narzędziami wykorzystywanymi do promocji internetowej. - potrafi zbadać i zanalizować kulturę organizacyjną. - umie przeciwdziałać nielegalnym zabiegom pozyskiwania informacji i zna niebezpieczeństwa z tym związane. - umie wyjaśnić charakterystyczne cechy dyskursu medialnego. - umie poruszać się w obszarze różnorodnych form komunikacji medialnej w wymiarze globalnym. - wykazuje się umiejętnościami językowymi na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować oraz organizować proces uczenia się innych osób. - potrafi współdziałać w grupie i twórczo animować zespół. - aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy. - systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się bieżącymi wydarzeniami artystyczno-kulturalnymi oraz nowymi zjawiskami w sztuce. - czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i form. - potrafi przyjąć rolę moderatora dyskusji, w której prezentowane są różne poglądy, dbając o zachowanie wysokiego poziomu merytorycznego. - efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania. - potrafi użyć narzędzi internetowych dla współdziałania wewnątrz grupy na poziomie globalnym. - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań związanych z aktywnym uczestnictwem w Internecie. - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. - jest przygotowany do podejmowania różnorodnych zadań w ramach projektów kulturalnych. - dzięki zdobytej wiedzy rozumie i potrafi oceniać krytycznie oraz interpretować wydarzenia kulturalne oraz przekazy medialne. - wykazuje się zaawansowaną zdolnością organizowania zespołów zadaniowych i przewodzenia im w celu realizacji wspólnego projektu zarówno na poziomie lokalnym i globalnym. - umie zrealizować aktywnie ideę dzielenia się wiedzą i pracy oświatowej jako istotnego działania kulturotwórczego. |