Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia emocji i motywacji zsk/peim/WZ.IEZ-Z
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Lektura obowiązkowa:

1. Strelau J., Doliński D. (2010). Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP.

Literatura uzupełniająca:

1. Matczak A., Knopp K.A. (2013). Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu człowieka. Wydawnictwo Stowarzyszenia Filomatów.

2. Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa; Rozdział 6 i 7.

3. Hochschild, A.R. (2009). Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

Poznanie podstawowych zagadnień z zakresu psychologii emocji i motywacji z naciskiem na środowisko organizacyjne.

Ponadto, student po ukończeniu modułu:

K_U18 - posiada elementarne umiejętności przewidywania zachowań członków organizacji w typowych sytuacjach, analizy wybranych motywów tych zachowań oraz wpływania na nie w określonym zakresie (3)

K_K08 - rozumie znaczenie rozwijania i skutecznego wykorzystywania zdolności interpersonalnych (3)

K_K09 - jest świadomy potrzeby samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych i badawczych (1)

Metody i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia są sprawdzane poprzez:

1. Ocenę wykonania i prezentacji projektu grupowego, oraz

2. Test wiedzy.

Przedmiot zostaje zaliczony na ocenę pozytywną, gdy student zdobędzie co najmniej 60% z możliwych do uzyskania punktów.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do psychologii emocji, podstawowe pojęcia i funkcje emocji.

2. Omówienie podstawowych podejść do badania stanów afektywnych oraz teorii emocji.

3. Stany afektywne w środowisku pracy - historia badań, koncepcje i modele.

4. Źródła, konsekwencje i rola wybranych emocji z naciskiem na środowisko pracy.

5. Dobrostan jednostki a dobrostan pracownika w kontekście doznań afektywnych.

6. Inteligencja emocjonalna - pojęcie, modele i jej rola w sferze zawodowej

7. Motywacja w najważniejszych teoriach psychologicznych.

8. Emocje i motywacja w zachowaniach konsumentów.

Metody dydaktyczne:

Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie, prezentacja multimedialna, wykład informacyjny

Metody praktyczne – ćwiczenia przedmiotowe

Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 17:45, sala 0.307
Magdalena Jaworek 85/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
III Kampus, budynek WZiKS
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a