Literatura: |
J. Tandecki, K. Kopiński, Edytorstwo źródeł historycznych, Warszawa 2014
W. Krawczuk, Metryka Koronna za Zygmunta III Waqzy, Kraków 1995
Instrukcja wydawnicza dla średniowiecznych źródeł historycznych, Kraków 1925.
R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006
Instrukcja wydawnicza dla źródeł historycznych od XVI do połowy XIX w., red. K. Lepszy, Wrocław 1953.
Projekt instrukcji wydawniczej dla pisanych źródeł historycznych do połowy XVI w., oprac. A. Wolf, "Studia Źródłoznawcze", t. II, 1957, s. 155-185.
Zasady wydawania tekstów staropolskich, przykłady oprac. J. Woronczak, red. M. Mayenowa, przy współudziale Z. Florczak, Wrocław 1955.
|
Efekty uczenia się: |
Student po ukończeniu kursu:
Wiedza
Poznał podstawowe metody badawcze i narzędzia warsztatu historyka. Zna podstawy metod upowszechniania wiedzy historycznej. (K_W11)
Ma świadomość różnorodności źródeł historycznych. Rozumie ich znaczenie dla nauki. (K_W13)
Umiejętności:
Potrafi korzystać z bibliografii, pomocy archiwalnych, katalogów do wyszukania informacji. (K_U08)
Potrafi zaprezentować wyniki swoich badań w sposób usystematyzowany i przejrzysty. Potrafi wykorzystać współczesne techniki komunikacyjne. (K_U10)
Korzysta z TI, multimedialnej i Internetu. (K_U20)
Kompetencje:
Docenia i szanuje patriotyzm i dziedzictwo kulturowe i historyczne Polski oraz swojego regionu. (K_K06)
Potrafi pracować w zespole. (K_K12)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych sprawdzane są w ciągu całego kursu podczas zajęć i konsultacji indywidualnych (ocenianie ciągłe) a zwłaszcza na podstawie prac wymienionych w sekcji "Forma i warunki zaliczenia".
|
Zakres tematów: |
Studenci zapoznają się z przykładowymi, funkcjonującymi projektami badawczymi, ze sposobem ich tworzenia, strukturą, możliwościami ubiegania się o granty badawcze.
Studenci pracują w grupach nad wybranymi dokumentami, przygotowują ich streszczenie i aparat naukowy
Projekty naukowe, Metryka Koronna, Sumaryzacja dokumentów
|
Metody dydaktyczne: |
E-learning
Metody eksponujące - ekspozycja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
|