Po zakończeniu zajęć student:
w zakresie wiedzy:
− zna i rozumie przyczyny, objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego najczęstszych chorób dzieci:
o wad serca, zapalenia mięśnia sercowego, wsierdzia i osierdzia, kardiomiopatii, zaburzeń rytmu serca, niewydolności serca, nadciśnienia tętniczego, omdleń,
o zakażeń układu moczowego, wad wrodzonych układu moczowego, zespołu nerczycowego, kamicy nerkowej, ostrej i przewlekłej niewydolności nerek, ostrych i przewlekłych zapaleń nerek, chorób układowych nerek, zaburzeń oddawania moczu, choroby refluksowej pęcherzowo-moczowodowej,
o chorób tkanki łącznej, gorączki reumatycznej, młodzieńczego zapalenia stawów, toczenia układowego, zapalenia skórno-mięśniowego
w zakresie umiejętności:
− potrafi wykonać podstawowe procedury i zabiegi lekarskie, w tym:
o standardowy elektrokardiogram spoczynkowy wraz z interpretacją
o pobranie arterializowanej krwi włośniczkowej
o cewnikowanie pęcherza moczowego
w zakresie kompetencji społecznych:
− okazuje szacunek dla pacjenta i jego rodziny
− przestrzega praw pacjenta, w tym do ochrony danych osobowych, intymności
− potrafi pracować w grupie
− wykazuje umiejętności rozwiązywania problemów
|