Mathematics in Sciences
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | JIPHD-MathSc |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mathematics in Sciences |
Jednostka: | Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The purposes of the course: - enlarging students’ knowledge and impressions of mathematics at the university level - information of the methodology used in mathematical research - information of methods of solving mathematical problems - information on the role of mathematics in other sciences (even humanities) will be considered. The main topics discussed during the course: - methods of scientific research in mathematics - a short review of the development of mathematics over millennia; from Tales to Perelman - a short review of the achievementsof Polish mathematicians - selected topics of modern mathematics - the specificity of teaching mathematics at the university level - use of mathematics in other sciences and humanities - mathematical basis that is useful in research in other disciplines |
Literatura: |
Literatura ma charakter pomocniczy K.Ciesielski, 102 Math Brainteasers for High School Students, TomeMusic 2019 S.Krantz, Techniques of Problems Solving, AMS 1999 I. Stewart, Professor Styewart’s Cabinet of Mathematical Curiosities, Profile Books 2008 J.Stillwell, Mathematics and Its History, Springer 2010 |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: Student zna najważniejsze wyniki matematyczne na przestrzeni wieków; związki ważnych wyników matematycznych nazwiskami uczonych, którzy są ich autorami; nazwiska najwybitniejszych polskich, a w szczególności krakowskich matematyków; zagadnienia związane z najważniejszymi osiągnięciami współczesnej matematyki, wybrane nazwiska medalistów Fieldsa; wybrane ciekawostki matematyczne; wybrane zastosowania matematyki wyższej; W zakresie umiejętności – Student potrafi: przeprowadzać proste rozumowania matematyczne i logiczne, pokazywać rolę matematyki w precyzyjnych rozumowaniach, powoływać się na wybrane fakty matematyczne, znać zasady matematycznego zapisu; odróżniać podstawowe zbiory liczbowe W zakresie kompetencji społecznych – Student jest gotów do: precyzyjnego wyjaśniania rozumowań; doceniania roli rezultatów matematycznych; podejmowania prób zainteresowania faktami matematycznymi osoby niekoniecznie zainteresowane matematyką; nazwania z imienia i nazwiska osób uczęszczających na ćwiczenia w tej samej grupie, co on |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie obecności na zajęciach, aktywności na zajęciach oraz końcowego zaliczenia w formie ustnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.