Research Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | JIPHD-ResMana |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Research Management |
Jednostka: | Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Każdy blok warsztatów będzie się składał z: • Prezentacji narzędzi i technik • Ćwiczeń indywidualnych i grupowych, mających na celu opanowanie kompetencji • Wzajemnej oceny efektów ćwiczeń Stosowane metody dydaktyczne: analiza tekstów, burza mózgów, wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza przypadków, praca w grupach |
Pełny opis: |
Celem kursu Research Management jest nauczenie efektywnych metod zarządzania karierą naukową, a w szczególności długoterminowymi projektami badawczymi. W jego trakcie studenci nauczą się jak zaplanować karierę, zarządzać czasem, planować zadania, dzielić się obowiązkami, zgłaszać się na konferencje naukowe, przygotowywać abstrakty wystąpień konferencyjnych oraz artykułów naukowych, przygotowywać prezentacje multimedialne, czytać i pisać artykuły naukowe, zgłaszać artykuły do redakcji czasopism wysoko punktowanych, pisać wnioski o finansowanie badań oraz zarządzać projektami finansowanymi ze źródeł zewnętrznych. Zajęcia będą miały formę warsztatów. Doktoranci będą wykonywać wszystkie wymienione wyżej zadania, a następnie wspólnie, metodą seminaryjną wzajemnie oceniać swoje pracę. Moim zadaniem będzie przedstawienie wzoru postępowania, ewaluacja postępów, oraz podzielenie się własnymi doświadczeniami. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) • Haynes A., Writing Successful Academic Books, Cambridge University Press, Cambridge 2010 • Helen Sword, Stylish Academic Writing, Harvard University Press, Cambridge, Mass 2012 • Jonathan Schwabish, Better Presentations : A Guide for Scholars, Researchers, and Wonks, Co-lumbia University Press, New York, NY 2016 • Single P.B., Demystifying Dissertation Writing : A Streamlined Process From Choice of Topic to Final Text, Stylus Publishing, Sterling, Va 2009, vol. 1st ed • Stevens D.D., Write More, Publish More, Stress Less! : Five Key Principles for a Creative and Sus-tainable Scholarly Practice, Stylus Publishing, Sterling, Virginia 2019 • Strongman L., Academic Writing, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne 2013, • Victor N. Shaw, Navigating the Academic Career: Common Issues and Uncommon Strategies, Infor-mation Age Publishing, Charlotte, N.C. 2013 • Allen J.E., The Productive Graduate Student Writ-er : How to Manage Your Time, Process, and Ener-gy to Write Your Research Proposal, Thesis, and Dissertation and Get Published, Stylus Publishing, Sterling, Virginia 2019, vol. First edition, • David D. Van Fleet, Quality Time: Productivity Through Time Management, Information Age Pub-lishing, Charlotte, NC 2020 |
Efekty uczenia się: |
Doktorant potrafi: • upowszechniać wyniki badań, także w formach popularnych. • nawiązywać kontakty służące wymianie doświad-czeń i idei • przygotować wniosek o finansowanie projektu ba-dawczego • planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcie badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym • samodzielnie działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób |
Metody i kryteria oceniania: |
Ewaluacja następujących zadań: • przygotowanie streszczenia i krótkiego opisu wniosku o stypendium lub grant • napisanie abstraktu i przygotowanie prezentacji konferencyjnej • przygotowanie tytuł artykułu, słów kluczy, streszczenia i konspektu artykułu • przygotowanie bazy bibliograficznej i planu badań przy użyciu adekwatnych aplikacji Forma: zaliczenie bez oceny Warunki: •obecność (dozwolona 1 nieusprawiedliwiona niebecność) •aktywność na zajęciach •oddanie prac pisemnych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.