Zaburzenia słuchu i równowagi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MCKP-NL-5-ZSR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zaburzenia słuchu i równowagi |
Jednostka: | Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego Collegium Medicum |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Wykłady z prezentacją multimedialną, dyskusja dydaktycz-na, metoda przypadków klinicznych, opis, wyjaśnienie, po-kaz z prezentacją. Ćwiczenia: Udział w badaniach oraz analiza uzyskanych wyników przeprowadzonych badań diagnostycznych (audiometrycz-nych słuchu oraz pobudliwości błędników). |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Anatomia narządu słuchu i równowagi. (4 godz.) dr hab. n. med. Jerzy Tomik 2. Fizjologia narządu słuchu i równowagi. (2 godz.) dr hab. n. med. Jerzy Tomik 3. Przyczyny zaburzeń słuchu. (4 godz.) dr hab. n. med. Jerzy Tomik 4. Diagnostyka zaburzeń słuchu. (2 godz.) dr hab. n. med. Jerzy Tomik 5. Terapia zaburzeń słuchu. (2 godz.) dr hab. n. med. Jerzy Tomik Ćwiczenia: 1. Diagnostyka zaburzeń równowagi. (8 godz.) dr med. Katarzyna Zajdel |
Literatura: |
1. Pruszewicz A.: Foniatria kliniczna. PZWL, Warszawa, 1992. 2. Śliwińska-Kowalska M., red. Audiologia kliniczna. Łódź, 2005. 3. Janczewski G., Otolaryngologia praktyczna tom I i II – podręcznik dla studentów i lekarzy. Gdańsk, 2007. 4. Obrębowski A., red. Narząd głosu i jego znaczenie w komunikacji społecznej. Poznań, 2008. 5. Janczewski G., Latkowski B., red. Otoneurologia. War-szawa 2005. 6. Pruszewicz A., Obrębowski A., red. Audiologia kliniczna zarys. Poznań, 2010. 7. Niemczyk K., Jurkiewicz D., Składzień J., Stankiewicz Cz., Szyfter W., red. Otorynolaryngologia kliniczna tom I i II. Warszawa 2014. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy słuchacz: K_W22 Posiada wiedzę w zakresie audiologii i westibulolo-gii. K_W23 Dysponuje wiedzą oraz terminologią w zakresie zaburzeń słuchu i równowagi przydatną w specjalności logopedycznej. K_W24 Zna metody diagnostyczne zaburzeń równowagi oraz niedosłuchu przydatne w postępowaniu neurologope-dycznym. W zakresie umiejętności słuchacz: K_U12 Potrafi dokonać analizy najważniejszych zaburzeń słuchu oraz patologii błędnika w kontekście zaburzeń ko-munikacji językowej. K_U13 Potrafi prawidłowo analizować wyniki badań audio-logicznych. W zakresie kompetencji społecznych słuchacz: K_K09 Ma poczucie odpowiedzialności dotyczące ciągłego dokształcania się w zakresie wiedzy audiologicznej i oto -neurologicznej. K_K10 Potrafi komunikować się z pacjentem oraz informo-wać jego otoczenie o zaistniałych problemach zaburzeń słuchu i równowagi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia uzyskane przez słuchacza sprawdzane są na podstawie testu modułowego składającego się z 10 py-tań, jednokrotnego wyboru. Za każdą prawidłową odpowiedź można uzyskać 1 punkt. W zakresie uzyskanych umiejętności słuchacze będą oce-niani na podstawie przeprowadzenia analizy badań dia-gnostycznych udostępnionych podczas przeprowadzania ćwiczeń . Warunkiem zaliczenia modułu jest: 1. Obecność na zajęciach. Zaliczenie można uzyskać w przypadku nieobecności na jednej sesji w trakcie trwania semestru, z zastrzeżeniem, że nieobecności nie mogą skumulować sie w trakcie jednego seme-stru i dotyczą jedynie zajęć wykładowych. Warun-kowo w przypadku większej liczby nieobecności słu-chacz może uzyskać zgodę na zaliczenie po udoku-mentowaniu przyczyny nieobecności i uzyskaniu in-dywidualnej zgody na zaliczenie oraz spełnieniu wa-runków określonych przez kierownika studiów po-dyplomowych. 2. Pozytywny wynik z zaliczenia testu modułowego na poziomie co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.