Praktyczna nauka języka włoskiego III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-IFR143 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego III | ||
Jednostka: | Instytut Filologii Romańskiej | ||
Grupy: |
filologia włoska - stacjonarne I stopnia; I,II,III rok; obowiązkowe do zaliczenia roku |
||
Punkty ECTS i inne: |
12.00
LUB
11.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | włoski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 180 godzin, 30 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Iwona Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Iwona Kaźmierczak, Desy Masieri, Magdalena Wrana | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Cele kształcenia: | Student osiąga poziom C1. |
|
Efekty kształcenia: | Efekty kształcenia: Wiedza - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie struktur gramatycznych i leksykalnych języka włoskiego; ma świadomość kompleksowej natury języka włoskiego; rozumie potrzebę rozwijania wszystkich sprawności językowych oraz dbania o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie myśli i poglądów; zna różne rejestry języka włoskiego; NFIt1A_W03 ++ Umiejętności - wykazuje się praktyczną i teoretyczną znajomością języka włoskiego (poziom C1 według standardów ESOKJ); NFIt1A_U01 +++ - posiada umiejętność przygotowania w języku włoskim typowych prac pisemnych, odnoszących się do dziedzin życia i kultury określonych przez standardy ESOKJ dla poziomu C1; NFIt1A_U03 +++ - potrafi przygotować i przedstawić w języku włoskim rozbudowaną wypowiedź ustną na poziomie językowym i na tematy określone przez standardy ESOKJ dla poziomu C1; NFIt1A_U04 +++ - potrafi dokonać poprawnego przekładu z języka polskiego na język włoski i odwrotnie tekstów uwzględniających opanowywany materiał gramatyczny i leksykalny (poziom C1 według standardów ESOKJ); NFIt1A_U05 +++ - wykorzystując różnorodne techniki komunikacyjne potrafi porozumiewać się i wypowiadać na tematy określone przez standardy ESOKJ dla poziomu C1; NFIt1A_U11 +++ Kompetencje społeczne - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; NFIt1A_K02 ++ - potrafi określić priorytety przy realizacji określonego zadania; NFIt1A_K03 +++ |
|
Wymagania wstępne: | Zdany egzamin z praktycznej nauki języka włoskiego (II) |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Obecność na zajęciach obowiązkowa. Dopuszczone 10% nieobecności nieusprawiedliwionych w ciągu roku. Zaliczenie roku na podstawie uczestnictwa, aktywności na zajęciach oraz testu końcowego. Warunkiem dopuszczenia do pierwszego terminu egzaminu jest uzyskanie zaliczenia. Nieuzyskanie zaliczenia jest równoznaczne z niezachowaniem prawa do dwóch terminów egzaminu. Do drugiego terminu może podejść każdy student posiadający status „aktywny” w systemie USOS bez dodatkowych wymagań. Egzamin pisemny i ustny. Warunkiem dopuszczenia do części ustnej jest uzyskanie oceny pozytywnej z części pisemnej. Na egzaminie i testach zaliczeniowych obowiązuje następująca skala ocen (1-100 pkt.): • 0-64 pkt. – ocena ndst • 65-72 pkt. – ocena dst • 73-79 pkt. – ocena + dst • 80-86 pkt. – ocena db • 87-93 pkt. – ocena + db • 94-100 pkt. – ocena bdb |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach oraz realizacji zadań domowych. W trakcie semestru studenci piszą kolokwia z poszczególnych partii materiału. Zaliczenie pierwszego semestru na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach; zaliczenie drugiego semestru na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie obu semestrów. Egzamin pisemny i ustny. Warunkiem dopuszczenia do części ustnej jest uzyskanie oceny pozytywnej z części pisemnej |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: Metody kształtujące dla oceny ciągłej to: - bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu, - dyskusja oceniająca po wykonaniu wszystkich zadań przez studentów, - przygotowane przez studentów opracowań ustnych i pisemnych na zadany temat. Metody podsumowujące: - ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań oraz opracowania, w tym zgodności z zaleceniami. metody podające: • objaśnienie lub wyjaśnienie. metody aktywizujące: • dyskusja dydaktyczna • metody eksponujące: • prezentacja power-point, nagrania audio i video, oryginalne teksty z błędami metody praktyczne: ćwiczenia |
|
Bilans punktów ECTS: | 180 godz. zajęć – 5 ECTS przygotowanie do zajęć: prace pisemne i lektura tekstów 150 godz. – 3 ECTS przygotowanie do egzaminu końcowego 120 godz. – 3 ECTS łącznie punktów ECTS: 11 |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Informacje dotyczące sytuacji we Włoszech w drugiej połowie XX w. i aktualności społeczne, gospodarcze i polityczne Włoch. Pogłębienie wiadomości z zakresu B2 ze szczególnym uwzględnieniem różnych płaszczyzn stylistycznych i elementy tłumaczenia. | |
Pełny opis: |
Pełny opis: ZAKRES GRAMATYCZNY: Pogłębienie wiadomości z zakresu B2 ze szczególnym uwzględnieniem różnych płaszczyzn stylistycznych i elementy tłumaczenia. ZAKRES LEKSYKALNY – SŁOWNICTWO Z NASTĘPUJĄCYCH DZIEDZIN Informacje dotyczące sytuacji we Włoszech w drugiej połowie XX w. i aktualności społeczne, kulturowe, gospodarcze i polityczne Włoch. Student potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie prawie bez wysiłku; sprawnie posługuje się szerokim zasobem leksykalnym, co pozwala na wypełnianie luk w słownictwie za pomocą omówień; elastycznie i efektywnie używać języka w celach towarzyskich, w tym również wyrażać emocje, stosować aluzje i żartować. Student potrafi pisać klarowne i dobrze skonstruowane teksty na złożone tematy podkreślając istotne kwestie, rozwijając wyrażane poglądy i uzasadniając je dodatkowymi argumentami i właściwymi przykładami, formułując przy tym stosowne wnioski; podawać przejrzyste i rozwinięte opisy oraz tworzyć teksty o charakterze fikcyjnym (literackim) w stylu odpowiednim dla danego czytelnika. Student potrafi rozumieć szczegółowo wypowiedzi na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym wykraczające poza znaną mu dziedzinę; nadążać ze zrozumieniem filmów, nawet zawierających dużą liczbę wyrażeń slangowych i idiomatycznych; rozumie dyskusje grupowe lub debaty także na tematy abstrakcyjne, złożone i niezanane mu. Student w pełni rozumie duży zakres długich i skomplikowanych tekstów, z jakimi może się zetknąć w życiu towarzyskim, zawodowym lub akademickim. Potrafi określić subtelne szczegóły zawarte w tekstach takie jak stanowisko autora oraz opinie wyrażane wprost i implikowane. Potrafi dokładnie zrozumieć długie i skomplikowane instrukcje pod warunkiem możliwości powtórnego przeczytania trudnych fragmentów. Student potrafi rozpoznać i zastosować różne rejestry wypowiedzi. Potrafi stosować strategie unikania w razie braku znalezienia właściwych wyrażeń. | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: ćwiczenia gramatyczne i leksykalne przygotowywane na bieżąco przez osoby prowadzące zajęcia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.