Praktyczna nauka języka angielskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF.FA-SMIBn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego 2 |
Jednostka: | Instytut Filologii Angielskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
LUB
4.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Trepczyńska | |
Prowadzący grup: | Marcin Kleban, Szymon Pindur, Karolina Rybicka-Tomala, Christopher Thornton, Magdalena Trepczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie lub ocena | |
Tryb prowadzenia zajęć: | stacjonarne |
|
Cele kształcenia: | Celem kursu jest rozwijanie i doskonalenie umiejętności analizowania i redagowania tekstów o charakterze akademickim w języku angielskim. |
|
Efekty kształcenia: | Absolwent posiada pogłębioną znajomość języka angielskiego w zakresie słownictwa, frazeologii oraz struktur gramatycznych, w tym tych charakterystycznych dla stylu formalnego. Absolwent posiada wiedzę na temat konwencji stosowanych w anglojęzycznych publikacjach naukowych (w tym: środków stylistycznych i zabiegów retorycznych). Absolwent potrafi redagować teksty o charakterze akademickim odwołując się do innych publikacji. Absolwent jest gotów do krytycznej ewaluacji wykorzystywanych przez siebie tekstów źródłowych oraz ich rzetelnej dokumentacji. |
|
Wymagania wstępne: | Wymagania zgodne z tokiem studiów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Forma zaliczenia: zaliczenie po II semestrze Warunki zaliczenia: Kurs obejmuje dwa semestry (I i II) i kończy się zaliczeniem bez oceny po semestrze II. Uzyskanie zaliczenia jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego z Praktycznej nauki języka angielskiego (pisemnego i ustnego), przeprowadzanego po semestrze II. Egzamin składa się z części pisemnej i części ustnej. Zaliczenie części pisemnej jest warunkiem dopuszczenia do części ustnej. Warunki uzyskania zaliczenia dotyczą pracy w obu semestrach i obejmują: - regularne uczestnictwo i aktywny udział w zajęciach - przygotowanie i zaliczenie zadanych prac pisemnych - zaliczenie wszystkich testów cząstkowych przeprowadzanych w trakcie trwania kursu. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Testy gramatyczne. Prace pisemne: eseje, streszczenia, abstrakt. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie |
|
Metody dydaktyczne: | Analiza tekstów, dyskusja, burza mózgów, zadania problemowe w grupach, ćwiczenia, prezentacje, praca indywidualna. |
|
Bilans punktów ECTS: | 4 |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | Nie dotyczy |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filologia germańska z językiem angielskim, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują analizę wybranych tekstów akademickich i zbieranie źródeł, selekcjonowanie i organizację informacji. Kurs doskonali umiejętności analizy i tworzenia tekstów na poziomie kompetencji rodzimych użytkowników języka angielskiego, a także pogłębia znajomość realiów kulturowych krajów anglojęzycznych. Zajęcia mają formę praktyczną i poświęcone są czytaniu, omawianiu odpowiednio dobranych materiałów i pisaniu tekstów. Główne umiejętności doskonalone podczas kursu to: - przedstawianie głównych myśli zawartych w tekście (synteza) - budowanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu - przedstawianie różnych punktów widzenia - dobór właściwych środków leksykalnych i stylistycznych - przestrzeganie zasad kompozycji tekstu (spójność tekstu: słowa kluczowe, zdania określające temat, budowa akapitu, łączniki) - wybór, integrowanie i dokumentowanie tekstów źródłowych - rola parafrazy i streszczenia w tekstach akademickich - analiza wybranych rodzajów tekstów akademickich (esej krytyczny, abstrakt, artykuł naukowy) - cechy stylu akademickiego |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Wybrane teksty z publikacji akademickich: artykuły, eseje, rozdziały dzieł itp. Dodatkowa: de Chazal, Edward., Moore, Julie. Oxford EAP. A Course in English for Academic Purposes. Advanced/C1. Oxford University Press, 2013. Foley, Mark, Hall, Diane. My GrammarLab. Advanced. Pearson, 2012. Paterson, Ken and Rebecca Wedge. Oxford Grammar for EAP. 2013. Swales, John M., Feak, Christine B. Academic Writing for Graduate Students. Essential Tasks and Skills. 3rd ed. The University of Michigan Press, 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.