Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Scientific publication skills and strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.D.IPs-18 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Scientific publication skills and strategies
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Pełny opis:

Celem kursu jest zapewnienie jego uczestnikom dogłębnego zrozumienia procesu publikacji naukowej, jej mechanizmów i znaczenia w ich karierze naukowej, a także zestawu praktycznych umiejętności i heurystyki, które pozwolą im skutecznie poruszać się po kaprysach tego procesu.

Kurs będzie oparty na rzeczywistych procesach przeglądu z mojej własnej historii publikacji (zobacz, na przykład, Szwed i wsp., Neuron, 2003; Bola i wsp., PNAS, 2017), a jeśli to konieczne, z historii moich kolegów (np. psychologia społeczna). Z konieczności kursy będą skupiać się na psychologii poznawczej i neuronauce.

Kurs rozpocznie się od wykładu na temat tego, jak działa proces publikacji, oraz na temat odpowiednich ról redakcyjnych, redaktorów i recenzentów oraz samych naukowców. Omówimy oczywiste i mniej oczywiste aspekty publikacji w ich życiu naukowym.

Po wstępie przedstawię kilka przykładów rękopisów i odpowiedzi pierwszych recenzentów na ich życie. Uczestnicy kursu utworzą 2-3 osobowe grupy. Każda grupa otrzyma zadanie: 1) opracowania strategii odpowiedzi i pisemnej odpowiedzi dla recenzentów na jeden z manuskryptów 2) odgrywania roli recenzenta i redaktora w celu uzyskania odpowiedzi innych grup i napisania odpowiedzi do autorów. Ta część przyjmie formę indywidualnych konsultacji z grupami podczas pisania odpowiedzi. Wszystkie prace powstałe podczas kursu zostaną następnie przedstawione i omówione. W ostatniej części kursu 3) przydzielę istniejące, ostatnio opublikowane artykuły do ​​każdej grupy, zgodnie z doświadczeniem grupy. W tej części zadaniem grup będzie sformułowanie krytyki artykułu, tak jak zrobiłby to krytyczny recenzent ("strzelanie" w dokumentach).

Literatura:

How to succeed in science: a concise guide for young biomedical scientists.

Jonathan W. Yewdell. Nat Rev Mol Cell Biol. 2008 May; 9(5): 413–416. doi: 10.1038/nrm2389

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2685175/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18401347

https://theconversation.com/predicting-who-will-publish-or-perish-as-career-academics-18473

Building a Successful Career in Scientific Research: A Guide for PhD Students and Postdocs by Phil Dee

A Scholar's Guide to Getting Published in English: Critical Choices and Practical Strategies, by Mary Jane Curry, Theresa Lillis

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-23 - 2019-06-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztat, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Szwed
Prowadzący grup: Marcin Szwed
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztat, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Szwed
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.