Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pamięć w kontekście życia codziennego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.IPs-N-MGR01
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Pamięć w kontekście życia codziennego
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Seminarium jest przeznaczone dla osób zainteresowanych badaniami pamięci, zwłaszcza takimi, które mają konsekwencje dla praktyki psychologicznej i życia codziennego. Chętnie widziane będą projekty badawcze odnoszące się do: a) psychologii zeznań świadków, na przykład, zniekształceń pamięciowych, b) pogranicza pamięci i osobowości, na przykład wspomnień autobiograficznych, pamięci własnych emocji, decyzji i postaw, czy relacji między tożsamością i pamięcią, c) pogranicza pamięci i psychologii klinicznej, czyli funkcjonowania pamięci w różnych zaburzeniach psychicznych c) pamięci prospektywnej, czyli pamiętania o rzeczach do zrobienia w przyszłości, d) pamięci różnego typu treści, na przykład twarzy, nazwisk, planów, fantazji i marzeń sennych, e) prywatnych teorii pamięci, efektywności mnemotechnik i treningów pamięci, f) starzenia się, a wszczególności zaburzeń pamięci u seniorów.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest realizacja kolejnych etapów przygotowania pracy magisterskiej: I semestr IV roku: przygotowanie projektu, II semestr IV roku: opracowanie metody i przeprowadzenie większości badań, I semestr V roku: zakończenie badań; napisanie części teoretyczno-przeglądowej pracy magisterskiej, II semestr V roku: analiza wyników; napisanie części empirycznej pracy magisterskiej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b