Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Life in two languages. Cognitive aspects of bilingualism and second language learning (lecture)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.IPs-N-OB23a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Life in two languages. Cognitive aspects of bilingualism and second language learning (lecture)
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Pełny opis: (tylko po angielsku)

The goal of the course is to introduce students to the interesting and rapidly developing field of bilingualism. We will take a cognitive perspective on what it means to be bilingual or "a second language user". Research in the field has demonstrated that even relatively short exposure to a foreign language leaves traces in the cognitive system that cannot be ignored. Undoubtedly, the ability to speak foreign languages is desirable; however, being a second language speaker can be both a blessing and a curse. Besides the obvious communicative benefits, growing evidence suggests that there are both cognitive advantages and disadvantages associated with bilingualism. We will examine several issues related to bilingualism and second language use and acquisition. Topics to be covered in the course include relationship between language and thought, constraints on second language acquisition, brain representation of a second language, benefits and drawbacks of bilingualism, organization of both languages in mind.

Literatura: (tylko po angielsku)

De Groot A.M.B (2010). Language and Cognition in Bilinguals and Multilinguals.Psychology Press

Metody i kryteria oceniania:

2 kolokwia + egzamin testowy (pytania zamknięte). Próg zaliczenia: 51%.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Wodniecka-Chlipalska
Prowadzący grup: Zofia Wodniecka-Chlipalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a