Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Philosophical Introduction to Indian Music

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.KPSC-8630
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Philosophical Introduction to Indian Music
Jednostka: Katedra Porównawczych Studiów Cywilizacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Classes:

11.04 (Thursday) 15.00 to 18.00, room 114

18.04 (Thursday) 15.00 to 18.00, room 114

25.04 (Thursday) 15.00 to 18.00, room 114

26.04 (Friday) 11.30 to 14.30, room 119

09.05 (Thursday) 15.00 to 18.00, room 114

10.05 (Friday) 11.30 to 14.30, room 119

16.05 (Thursday) 15.00 to 18.00, room 114

17.05 (Friday) 11.30 to 13.00, room 119

Pełny opis:

On the unique and fascinating characteristics of India Music is reflected the unique Indian philosophy, that is, Indian way of thinking or apprehension of the universe & the man.

Melody theory (Raga) & rhythm theory (Tala) of music is traceable to the musical practice in ancient Rigveda recitation or Samaveda singing, and to philosophy such as Advaita (Non-dualistic)Vedanta philosophy , Shabda (Word)-Brahman philosophy or Nada (Sound)-Brahman philosophy while rhythm theory (Tala) of music to Samsara theory or practice of Sanskrit prosody etc..

In this lecture framework, Beatles, John Coltrane, Philip Grass, Ravi Shankar and other musicians will be taken up.

Literatura:

S.Radhakrishnan & C.Moore (Ed), A Sourcebook in Indian Philosophy, Princeton University Press, 1973

Wayne Howard, Samavedic Chant, Yale University Press, 1977

Kapila Vatsyayan, Classical Indian Dance in Literature and the Arta, Sangeet Natak Akademi, New Delhi,1977

Advaita Ashrama (Ed.), Abridged edition of the Complete Works of Swami Vivekananda, Advaita Ashrama, 1985

Emmie Te Nijenhuis, Indian Music, History and Structure, E.J.Brill, 1974

Alain Danielou, The Ragas of Northern Indian Music, Munshiram Manoharlal, New Delhi, 1980

B.C. Deva, An Introduction to Indian Music, Publications Division, Ministry of Information and Broadcasting, Government of India, 1981

Ludwig Pesch, The Illustrated Companion to South Indian Classical Music, Oxford University Press, 1999

Indurama Srivastava, Dhrupada, Motilal Banarsidass, 1980

George Harrison, I Me Mine, Chronicle Books, 2002

J.C.Thomas, Coltrane Chasin’ the Trane, Da Capo Press, 1976

Ravi Shankar, My Music, My Life, Vikas Publishing House, New Delhi,1982

Ravi Shankar, Raga Mala, An autobiography, Element Books,1999

Efekty uczenia się:

The course intends to present Indian Classic music with the philosophical background for its proper appreciation.

Metody i kryteria oceniania:

Term paper

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a