Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neurology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WL-ER-L.Neuro
Kod Erasmus / ISCED: 12.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0912) Medycyna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Neurology
Jednostka: Wydział Lekarski
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia kliniczne, 60 godzin więcej informacji
Seminarium, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Turaj
Prowadzący grup: Jakub Antczak, Magdalena Bosak, Małgorzata Dec-Ćwiek, Tomasz Dziedzic, Elżbieta Gradek-Kwinta, Jeremiasz Jagiełła, Elżbieta Klimiec-Moskal, Anna Łopatkiewicz, Monika Marona, Klaudia Nowak, Joanna Pera, Roman Pułyk, Katarzyna Sawczyńska, Wojciech Turaj, Marcin Tutaj, Kamil Wężyk, Dorota Włoch-Kopeć, Paweł Wrona
Strona przedmiotu: http://www.neurologia.wl.uj.edu.pl/dydaktyka/sme
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) 1. Ability to carry out history-taking and neurological examination in order to recognize life-threatening conditions and make decisions about the initial diagnosis of the causes of the symptoms

2. Gaining knowledge of the frequent and significant nervous system disorders regarding epidemiology and social conditioning

3. Acquiring neurological terminology, methods used in the diagnosis of nervous system disorders and procedures used in chronic neurological diseases necessary for future cooperation with the neurologist

4. Gaining experience in communication with patients with nervous system disorders

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) E.W13.

Student knows and can differentiate basic neurological syndromes.

EW14.

Student knows and understands the causes, symptoms, principles of diagnosing and therapeutic procedures of most common nervous system disorders:

a) headaches: migraine, tension headache and headache syndromes and trigeminal neuralgia,

b) vascular disorders of the brain, and in particular, cerebral stroke,

c) epilepsy,

d) infections of the nervous system, in particular, meningitis, Lyme disease, herpetic encephalitis, prion diseases,

e) dementias, in particular, Alzheimer’s disease, frontotemporal dementia, dementia of vascular origin and other dementia syndromes,

f) basal ganglia disorders, in particular, Parkinson’s disease,

g) demyelinating diseases, in particular, multiple sclerosis,

h) neuromuscular diseases, in particular, amyotrophic lateral sclerosis, polyneuropathies, myopathies, myasthenia and sciatica,

i) craniocerebral traumas, in particular, brain concussion

Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Passed pharmacology classes. Neurology exam can be taken after passed pharmacology exam.

Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) To pass the module it is necessary to attend the lectures, seminars and practicals. Any absences need to be made up for (either by attending classes with another group, attending a medical shift or writing an essay on the topic of the missed class – the way of making up for the absence should be assigned by the course coordinator).

The passing score for the end-of-year test is 60%


Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) A test with 50 multiple-choice questions.

The minimum score required to pass the exam is 30 points (60%)

The final grade depends on the number of points received at the final exam:

- 30 – 33 points = 3.0

- 34 – 37 points = 3.5

- 38 – 41 points = 4.0

- 42 – 45 points = 4.5

- 46 – 50 points = 5.0


Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe
Metody praktyczne - seminarium
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Seminars (40 hours)

Bedside teaching (practicals) (60 hours)

Self-study

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) 100 hours - seminars and bedside teaching

30 hours - self-preparation for the bedside teaching

30 hours - self-preparation for the seminars

30 hours - self-preparation for the exam

total - 190 hours - 7 ECTS points

Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk:

(tylko po angielsku) None

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Seminars:

1. Pathophysiology – part I: motor system

2. Pathophysiology – part II: sensory system, cranial nerves

3. Diagnostic procedures in neurology

4. Back pain and spinal cord disorders

5. Motor neuron disease

6. Vertigo and dizziness

7. Myasthenia

8. Movement disorders

9. Neurological emergencies

10. Epilepsy

11. Sleep disorders

12. Coma patient

13. Neurological syndromes in general medicine

14. New approach to stroke patient

15. Myopathies

16. Headache

17. Dementia

18. Polyneuropathies

19. Cerebrovascular diseases

20. Multiple sclerosis

Bedside teaching:

Clinical evaluation of in-patients and out-patients with typical neurological disorders (at least 20 patients to be interviewed, examined and discussed)

Literatura: (tylko po angielsku)

Basic literature:

1. Fuller G., Neurological Examination Made Easy. Churchill Livingstone, London New York Oxford Philadelphia St Louis Sydney Toronto 2013

2. Aminoff M.J., Greenberg D.A., Simon R.P., Clinical Neurology LANGE Medical Books, McGraw-Hill, 9 ed., 2015

Supplementary literature:

3. Yogarajah M. Crash Course Neurology. Mosby, 2013

Training materials published on the website of The Dept of Neurology (www.neurologia.wl.uj.edu.pl)

- handouts from the seminars

- summary of neurological syndromes

All teaching materials discussed during seminars will be available for the students during the course via our website

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b