Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WL-N5.Lab.N.U.K.IV | Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4 | ||
Jednostka: | Wydział Lekarski | ||
Grupy: |
Przedmioty V rok, kierunek lekarski, studia niestacjonarne |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium w formie kształcenia na odległość, 22 godzin ![]() Symulacje, 22 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Cebula, Stanisław Górski, Andrzej Kononowicz, Jakub Pabjańczyk, Michał Pers | |
Prowadzący grup: | Natalia Bajorek, Grzegorz Cebula, Dorota Dębicka-Dąbrowska, Joanna Fąferek, Tomasz Górecki, Stanisław Górski, Paweł Jarocki, Jerzy Jaskuła, Kamil Jonas, Dominik Karch, Małgorzata Kloch, Andrzej Kononowicz, Krzysztofa Kopyt, Jakub Pabjańczyk, Jakub Stępniewski, Marcin Waligóra, Anna Żądło, Kamila Żur-Wyrozumska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Efekty kształcenia: | Studenci będą potrafili: - prawidłowo postępować w stanach zagrażających życiu dorosłych i dzieci. - prawidłowo komunikować się z pacjentami, w tym przekazywać niepomyślne informacje i radzić sobie z agresją - prawidłowo komunikować się z innymi członkami zespołu - zarządzać zespołem terapeutycznym - zebrać świadomą zgodę na procedurę medyczną |
|
Wymagania wstępne: | Zaliczone przedmioty na roku IV. Choroby wewnętrzne, chirurgia, pediatria, anestezjologia i intensywna.terapia, farmakologia. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Ciągła ocena na zajęciach 3 i 4. Student musi osiągnąć zadowalające wyniki jako lider zespołu i członek zespołu Studenci muszą również wypełnić wszystkie 12 scenariuszy wirtualnych pacjentów przed przyjściem na zajęcia. Obecność na wszystkich zajęciach, dopuszczalna 1 usprawiedliwiona nieobecność. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ciągła ocena na zajęciach 3 i 4. Student musi osiągnąć zadowalające wyniki jako lider zespołu i członek zespołu Studenci muszą również wypełnić wszystkie 12 scenariuszy wirtualnych pacjentów przed przyjściem na zajęcia. Studenci muszą spełnić następujące warunki: jako lider zespołu: minimum 50% skuteczność komunikacji z zespołem i pacjentami / rodziną, minimum 50% skuteczność w podejmowaniu decyzji; jako członek zespołu: minimum 50% skuteczność komunikacji z liderami zespołów, minimum 3 na 5 punktów za efektywność jako członek zespołu. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | E-learning, metody praktyczne - symulacja |
|
Bilans punktów ECTS: | Obecność na zajęciach: 20 h Wirtualni pacjenci 10 h Przygotowanie do zajeć: 10 h Całosć: 40 h |
|
Skrócony opis: |
Studenci rozwiążą indywidualnie przypadki wirtualnych pacjentów, a następnie będą współpracować z innymi członkami zespołu w symulowanych sytuacjach klinicznych. | |
Pełny opis: |
Tydzień 1 Formuła przekazywania informacji SBAR Postępowanie w niestabilnych częstoskurczach i zatrzymaniu krążenia Postępowanie z pacjentem urazowym Postępowanie we wstrząsie septycznym Przekazywanie niepomyślnych informacji Tydzień 2 Zasady pracy w zespole terapeutycznym Techniki komunikacyjne w zbieraniu wywiadu Stany zagrożenia życia w ginekologii Wstrząs hipowolemiczny Zadławienie Ostry zespół wieńcowy Artymie zagrażające życiu Postępowanie w agresji Zapalenie płuc Tydzień 3 Postępowanie w zatruciach Techniki komunikacyjne w zbieraniu wywiadu Werbalne i niewerbalne wskazówki od pacjenta Wskazania do stomii Zbieranie świadomej zgody na zabieg Postępowanie w ostrej niewydolności oddechowej Tydzień 4 SBAR Postępowanie w zatrzymaniu krążenia Przekazywanie niepomyślnych informacji Postępowanie z pacjentem urazowym Zasady usystematyzowanej oceny chorego Efektywna komunikacja w zespole | |
Literatura: |
Wytyczne Europejskiej Rady Resuscytacji Materiały na stronie ZDM |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.