Preventive Diplomacy and Multilateral Conflict Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSM.INP-ISDDU-8 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Preventive Diplomacy and Multilateral Conflict Management |
Jednostka: | Centrum Studiów Międzynarodowych i Rozwoju |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 36 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Michnik | |
Prowadzący grup: | Wojciech Michnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | (tylko po angielsku) LO1: The student understands the nature and role of the preventive diplomacy LO2: The student is familiar with the historical context of the preventive diplomacy LO3: The student is able to identify and explain roles of the major actors influencing global security LO4: The student is aware of the most essential challenges faced by global security institutions. LO5: The student is able to identify and explain the nature of the contemporary, coercive conflict prevention measures |
|
Forma i warunki zaliczenia: | (tylko po angielsku) Final assessment results from partial evaluation of the following elements: - written project on selected topic on preventive diplomacy and conflict management. - final exam Grade percentage breakdown: 50%-Project and its presentation (case study) 50%-final exam *extra 5% for the most active students |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | (tylko po angielsku) - Monitoring students’ activity during classes - Evaluation of presentations prepared for the course - Active involvement in team work Standard grading is applied. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | International Security and Development, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) 1. Contemporary security environment. 2. Contemporary security crisis: nature, triggers, typology. 3. Preventive diplomacy: origins and conceptual framework. 4. Global governance – concept and actors. 5. Institutionalism in conflict management. 6. Global security space: actors, relations. 7. UN, EU and G8 – structures, roles, agendas. 8. NATO as a platform of multilateralism. 9. Tools of coercion: military interventions. 10. Tools of coercion: sanctions, embargoes. 11. Weapons of mass destruction counter- proliferation: collective efforts. 12. Preventive diplomacy: case study analysis. 13. Preventive diplomacy: case study analysis. 14. Preventive diplomacy: case study analysis. 15. Review. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Compulsory 1. Jenne, Erin K., “Nested Security : Lessons in Conflict Management From the League of Nations and the European Union” 2016 2. Steiner, Barry H. “Collective Preventive Diplomacy : A Study in International Conflict Management” 2004 3. Stefanova, Radoslava, Kirton, John J., “The G8, the United Nations, and Conflict Prevention” 2016 4. James E. Goodby, Kenneth Weisbrode, "Practical Lessons from US Foreign Policy: The Itinerant Years", Springer 2019. Recommended 1. Ramcharan B. G. “Preventive Diplomacy at the UN” 2008 2. Newman, Edward, Thakur, Ramesh Chandra, Tirman, John, “Multilateralism Under Challenge? : Power, International Order, and Structural Change” 2006 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.