Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Design Thinking

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-ER.036 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Design Thinking
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-23 - 2019-06-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Lewandowski
Prowadzący grup: Mateusz Lewandowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dodatkowe strony WWW:

Finding solutions to business and social problems became a vital credential, complementary to various managerial and leadership skills. In particular, if the knowledge required to solve a problem is limited, the problem is difficult, the premises are contradictory, and the environment is changing. So-called ‘wicked’ problems appear as an urgent matter in all organizational contexts such as business, public, non-governmental and hybrid organizations. This course addresses these problems by adopting Design Thinking approach.

Efekty kształcenia:

On successful completion of this subject, students should be able to:

• understand and explain the basic principles of Design Thinking;

• understand the process of design thinking

• demonstrate skills in using chosen methods and tools, i.e. stakeholder map, personas, service journey maps, storyboarding, ideation,

• demonstrate skills in critical and empathetic analysis of a problem and writing a design brief

• understands the difference between good and bad design

• understand organizational capabilities in design thinking


Wymagania wstępne:

-

Forma i warunki zaliczenia:

Active participation and project.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Final project, on-going evaluation

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - ekspozycja
Metody eksponujące - film
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - odczyt
Metody podające - opis
Metody podające - pogadanka
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Bilans punktów ECTS:

5 ECTS (30 hours lectures + individual work + consultations + preparation of the final project)

Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk:

-

Skrócony opis:

The course aims to introduce Design Thinking method.

Pełny opis:

Through the course, students will learn what is design thinking as an approach and method for solving problems. Students will acquire knowledge about the design process and will practice using chosen methods applied within the process. Importantly, students will undertake a critical analysis of a particular business or social problem and use design thinking approach to create a prototype of an innovative solution and to refine it through iteration.

Literatura:

1. Bason, C. (2014). Design attitude as an innovation catalyst. In C. Ansell & J. Torfing (Eds.), Public Innovation Through Collaboration and Design (pp. 209–228). London and New York: Routledge.

2. Hertenstein, J. H., Platt, M. B., & Veryzer, R. W. (2013). What Is “Good Design”?: An Investigation of the Complexity and Structure of Design. Design Management Journal, 8(1), 8–21. http://doi.org/10.1111/dmj.12000

3. Lewandowski, M. (2017). Deconstructing Design to Facilitate Its Research within Public Service Organisations. International Journal of Contemporary Management, 16(2), 189–208. http://doi.org/10.4467/24498939IJCM.17.028.7548

4. Lewandowski, M. (2018). Refocusing Performance Management through Public Service Design? In A. B. Savignon, L. Gnan, A. Hinna, & F. Monteduro (Eds.), Cross-Sectoral Relations in the Delivery of Public Services (Studies in Public and Non-Profit Governance, Volume 6) (p. pp.1-21). Bingley, UK: Emerald Publishing Limited.

5. Michlewski, K. (2008). Uncovering Design Attitude: Inside the Culture of Designers. Organization Studies, 29(03), 373–392. http://doi.org/10.1177/0170840607088019

6. PDR. (2013). Designing Effective Public Services: A practical guide for public service managers.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-28

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Lewandowski
Prowadzący grup: Mateusz Lewandowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.