Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość - warsztaty

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-w.02
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość - warsztaty
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Cel ćwiczeń: kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji pomysłu biznesowego i planowania przedsięwzięć, ze szczególnym uwzględnieniem roli innowacji w tych procesach.

Plan i zakres zajęć przedstawiono poniżej.

Zajęcia 1: Istota pomysłu na przedsięwzięcie 1

- przedstawienie opisu zajęć, przedstawienie platformy internetowej Akademii PARP,

- znaczenie i cele innowacji w identyfikacji pomysłu na biznes,

- efekty innowacji,

Zajęcia 2: Istota pomysłu na przedsięwzięcie 2

- typy innowacji,

- procesy innowacyjne,

Zajęcia 3: Czynniki sukcesu innowacyjnych przedsięwzięć

- efekty zewnętrzne sieci,

- osiąganie dominacji technologicznej,

- analiza przypadku Naszej Klasy.

Zajęcia 4: Identyfikacja pomysłu biznesowego i planowanie przedsięwzięć na podstawie wybranych innowacji technologicznych.

Zajęcia 5: Regionalne uwarunkowania przedsiębiorczości na przykładzie klastrów (przykład Hollywood)

Zajęcia 6: Podsumowanie

Zajęcia będą przeprowadzane w formule warsztatowej, z dużym udziałem Studentów.

Metody: metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, metoda projektów (projekty grupowe), metoda kształcenia na odległość typu e-learning, prezentacje multimedialne (Power Point)

Źródła:

Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2010.

Główny Urząd Statystyczny (2016). Nauka i technika w 2015 r., Informacje i opracowania statystyczne, Warszawa.

Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć - http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/wroc/ASSETS_Dzialalnosc_badawcza_i_rozwojowa.pdf.

Podręcznik Oslo (2008). Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.

Simon, H. (1999). Tajemniczy mistrzowie: studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw określających warunki prowadzenia działalności innowacyjnej, Dz.U. 2016 poz. 1933.

Wyszkowska-Kuna, J. (2014). Weryfikacja cech charakteryzujących działalność innowacyjną i innowacje w firmach usługowych na podstawie wyników badań Community Innovation Survey. Ekonomia XXI Wieku, 1(1 (5)). http://doi.org/10.15611/e21.2015.1.06

http://ec.europa.eu/growth/smes_en

http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation_en

http://ec.europa.eu/growth/industry/key-enabling-technologies_en

https://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/business-innovation-observatory/case-studies_en

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a