Jagiellonian University in Kraków - Central Authentication System
Strona główna

Museums as a place of interaction - workshops

General data

Course ID: WZ-w.04
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Museums as a place of interaction - workshops
Name in Polish: Muzea jako miejsce interakcji - warsztaty
Organizational unit: Faculty of Management and Social Communication
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Full description: (in Polish)

Temat: Formy nawiązywania interakcji z odbiorcą w instytucjach muzealnych

Cele: 1. Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami działalności i koncepcji funkcjonowania współczesnych instytucji muzealnych

2. Ćwiczenie umiejętności analizowania, jaki wpływ na instytucje muzealne wywierają zmiany zachodzące wokół organizacji

3. Omówienie różnic między tradycyjnymi a interaktywnymi instytucjami muzealnymi oraz sposobów, w jaki komunikują się z publicznością

Metody: metody podające- objaśnienie i prezentacja multimedialna; metody problemowe- metoda przypadków

Przebieg zajęć:

Wstęp - zapoznanie grupy z tematyką zajęć, przedstawienie harmonogramu zajęć

- krótka historia instytucji muzealnych

Część właściwa - Przemiany społeczno- gospodarcze w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku oraz ich wpływ na funkcjonowanie muzeów.

- Definiowanie oraz nawiązywanie relacji z podmiotami z makrootoczenia i mikrootoczenia muzeów

- Możliwe klasyfikacje muzeów

- Muzea tradycyjne oraz interaktywne- podobieństwa i różnice

- Sposoby tworzenia wystaw interaktywnych- jak uczynić muzeum miejscem interakcji?(z przykładami konkretnych organizacji)

Podsumowanie - Konieczność pewnego dostosowania się instytucji muzealnych do przemian zachodzących we współczesnym świecie

- Definiowanie odbiorców przychodzących do muzeów

- Wyznaczniki muzeum interaktywnego oraz sposoby interakcji z odbiorcą

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b