Museums as a place of interaction - workshops
General data
Course ID: | WZ-w.04 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Museums as a place of interaction - workshops |
Name in Polish: | Muzea jako miejsce interakcji - warsztaty |
Organizational unit: | Faculty of Management and Social Communication |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Full description: |
(in Polish) Temat: Formy nawiązywania interakcji z odbiorcą w instytucjach muzealnych Cele: 1. Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami działalności i koncepcji funkcjonowania współczesnych instytucji muzealnych 2. Ćwiczenie umiejętności analizowania, jaki wpływ na instytucje muzealne wywierają zmiany zachodzące wokół organizacji 3. Omówienie różnic między tradycyjnymi a interaktywnymi instytucjami muzealnymi oraz sposobów, w jaki komunikują się z publicznością Metody: metody podające- objaśnienie i prezentacja multimedialna; metody problemowe- metoda przypadków Przebieg zajęć: Wstęp - zapoznanie grupy z tematyką zajęć, przedstawienie harmonogramu zajęć - krótka historia instytucji muzealnych Część właściwa - Przemiany społeczno- gospodarcze w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku oraz ich wpływ na funkcjonowanie muzeów. - Definiowanie oraz nawiązywanie relacji z podmiotami z makrootoczenia i mikrootoczenia muzeów - Możliwe klasyfikacje muzeów - Muzea tradycyjne oraz interaktywne- podobieństwa i różnice - Sposoby tworzenia wystaw interaktywnych- jak uczynić muzeum miejscem interakcji?(z przykładami konkretnych organizacji) Podsumowanie - Konieczność pewnego dostosowania się instytucji muzealnych do przemian zachodzących we współczesnym świecie - Definiowanie odbiorców przychodzących do muzeów - Wyznaczniki muzeum interaktywnego oraz sposoby interakcji z odbiorcą |
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.