Obraz w mediach - warsztaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-w.06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Obraz w mediach - warsztaty |
Jednostka: | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Obrazowanie w reklamie 1. zajęcia – transgresja na przykładzie reklamy prasowej i internetowej. • Definicja i rodzaje tabu (dyskusja na tematów współczesnych tabu, granic etycznego obrazowania w reklamie). • Definicja (w ujęciu Bataille’a) i typy transgresji (ekspansywne, twórcze). • Obrazowanie w kampanii społecznej i kampanii komercyjnej. • Komodyfikacja przekazu reklamowego. • Czy można mówić o dyskursie reklamy? • Symulakry Baudrillarda. 2. zajęcia • Transgresja na przykładzie marek odzieżowych (Benetton, Calvin Klein). • Sacrum i profanum w reklamie, etyka przekazu reklamowego. • Czy reklama może być sztuką? • Czy reklama jest tekstem kultury? 3. zajęcia – obraz kobiety w reklamie prasowej i internetowej. • Mainstreaming – definicja, przykłady tendencyjnych reklam przedstawiających stereotypowe zachowania kobiece. • Kody kulturowe na przykładzie reklam (przedstawienia kobiet w spotach z różnych kręgów kulturowych, np. z krajów arabskich, Japonii, Europy). 4. Intertekstualność w reklamie. • Definicja intertekstualności. • Przykłady reklam, w których wykorzystuje się nawiązania do innych tekstów kultury. 5. zajęcia – podsumowanie. • Shockvertising jako współczesna strategia marketingowa. • Fragment filmu „Doktryna szoku”. • Wear out – czy kontrowersja stała się już dla nas nudna? • Dyskusja na temat tego, która strategia jest współcześnie bardziej popularna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.