Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Obraz w mediach - warsztaty

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-w.06
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Obraz w mediach - warsztaty
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Obrazowanie w reklamie

1. zajęcia – transgresja na przykładzie reklamy prasowej i internetowej.

• Definicja i rodzaje tabu (dyskusja na tematów współczesnych tabu, granic etycznego obrazowania w reklamie).

• Definicja (w ujęciu Bataille’a) i typy transgresji (ekspansywne, twórcze).

• Obrazowanie w kampanii społecznej i kampanii komercyjnej.

• Komodyfikacja przekazu reklamowego.

• Czy można mówić o dyskursie reklamy?

• Symulakry Baudrillarda.

2. zajęcia

• Transgresja na przykładzie marek odzieżowych (Benetton, Calvin Klein).

• Sacrum i profanum w reklamie, etyka przekazu reklamowego.

• Czy reklama może być sztuką?

• Czy reklama jest tekstem kultury?

3. zajęcia – obraz kobiety w reklamie prasowej i internetowej.

• Mainstreaming – definicja, przykłady tendencyjnych reklam przedstawiających stereotypowe zachowania kobiece.

• Kody kulturowe na przykładzie reklam (przedstawienia kobiet w spotach z różnych kręgów kulturowych, np. z krajów arabskich, Japonii, Europy).

4. Intertekstualność w reklamie.

• Definicja intertekstualności.

• Przykłady reklam, w których wykorzystuje się nawiązania do innych tekstów kultury.

5. zajęcia – podsumowanie.

• Shockvertising jako współczesna strategia marketingowa.

• Fragment filmu „Doktryna szoku”.

• Wear out – czy kontrowersja stała się już dla nas nudna?

• Dyskusja na temat tego, która strategia jest współcześnie bardziej popularna.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12c