Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreatywne kampanie medialne - warsztaty

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-w.08
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kreatywne kampanie medialne - warsztaty
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Opis zajęć

Skuteczna komunikacja interpersonalna to kompetencja, od której bardzo wiele w życiu zależy: od umiejętności pozytywnego załatwienia drobnych spraw, aż po zjednywanie sobie rzeczy ludzi i przewodzenie im. Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zasadami skutecznej komunikacji interpersonalnej w różnych formach – od poprowadzenia prezentacji na uczelni w grupie studentów, poprzez napisanie raportu biznesowego, pozytywne zaprezentowanie swoich umiejętności na rozmowie o pracę, aż po udzielenie wywiadu dla radia bądź telewizji czy prowadzenie własnego wideo bloga.

W czasie zajęć rozmawiać będziemy o skutecznej komunikacji m. in. w kontekście:

• budowania ciekawego przekazu,

• warsztatu językowego,

• technik autoprezentacji (mowa ciała, wygląd),

• doboru formy komunikowania do treści,

• wpływu społecznego,

• komunikacji wizualnej (prezentacje, raporty)

Formuła zajęć przewiduje liczne zadania praktyczne, realizowane indywidualnie bądź w grupach.

Cele kursu:

• zapoznanie studentów z różnymi formami komunikacji interpersonalnej i zasadami, które wpływają na jej skuteczność,

• przećwiczenie w praktyce omawianych zasad skutecznej komunikacji,

• uświadomienie studentom wagi kompetencji związanych z komunikacją interpersonalną.

Psychologiczne podstawy komunikacji

Opis zajęć

Nauki o komunikowaniu (a także praktyka komunikowania) w dużej mierze czerpią z dorobku psychologii. Ideą zajęć jest uświadomienie uczestnikom podstawowych założeń psychologicznych, jakie leżą u podstaw teorii i praktyki komunikacji – od wiedzy o procesach poznawczych człowieka, mechanizmach postrzegania i myślenia, poprzez wpływ emocji na ludzkie postrzeganie i zachowanie, aż po reguły wpływu społecznego. Każdy z wymienionych obszarów psychologicznych będzie omawiany w odniesieniu do praktycznych przykładów, jak z wiedzy tej można korzystać w dziedzinach związanych z komunikowaniem, ale też w codziennej komunikacji.

W czasie zajęć, podczas omawiania konkretnych przykładów, poruszone zostaną następujące zagadnienia:

• procesy poznawcze i ich wpływ na postrzeganie świata – przykłady, w jaki sposób konstrukcja przekazu medialnego może wpływać na jego odbiór,

• myślenie i błędy poznawcze – przykłady najczęstszych błędów w interpretacji przekazów medialnych (głównie marketingowych),

• emocje – przykłady poruszających kampanii, wykorzystujących emocje,

• wpływ społeczny – przykłady wykorzystania zasad wpływu społecznego w kampaniach marketingowych i społecznych, a także w działaniach instytucji publicznych,

• siła nieświadomości – przykłady nieświadomego przetwarzania odbieranych przekazów medialnych,

• perswazja a manipulacja – zagadnienia etyczne, związane z wykorzystywaniem mechanizmów psychologicznych w komunikowaniu.

Formuła zajęć przewiduje liczne dyskusje ze studentami na omawiane tematy.

Cele kursu:

• zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami psychologicznymi,

• zaprezentowanie praktycznych sposobów wykorzystania wiedzy psychologicznej w praktyce komunikowania – od komunikacji interpersonalnej po tworzenie przekazów medialnych,

• uświadomienie studentom roli mechanizmów psychologicznych w procesach komunikowania.

Kreatywne kampanie medialne

Opis zajęć

Zajęcia opierają się na koncepcji, by na przykładach najciekawszych kampanii medialnych (kampanie reklamowe, społeczne, wyborcze, inicjatywy obywatelskie), omówić ze studentami kluczowe elementy i etapy tworzenia i planowania takich przedsięwzięć.

W czasie zajęć, podczas omawiania konkretnych przykładów, poruszone zostaną następujące zagadnienia:

• koncept kreatywny kampanii a jej skuteczność (realizacja założonych celów),

• definiowanie celów kampanii i pomiar jej skuteczności,

• definiowanie odbiorców i kluczowych interesariuszy,

• koncept kreatywny kampanii (techniki pracy kreatywnej, wprowadzenie pojęć takich jak m. in.: big idea, reason to believe),

• egzekucja, czyli jak przełożyć koncept na narzędzia,

• współczesne trendy w komunikowaniu: storytelling, content marketing, influence marketing, video marketing, etc.

Formuła zajęć przewiduje dyskusje ze studentami na temat omawianych kampanii, a także liczne zadania praktyczne, realizowane indywidualnie bądź w grupach.

Cele kursu:

• zapoznanie studentów z przykładami kampanii, wyróżniających się oryginalnością, kreatywnością i skutecznością,

• przekazanie wiedzy o kolejnych etapach planowania kampanii medialnych,

• zaprezentowanie praktycznych narzędzi, wykorzystywanych w tworzeniu kampanii (narzędzia związane z planowaniem, metody i techniki kreatywne),

• uświadomienie studentom zależności pomiędzy kreatywnością a efektywnością kampanii (koncept vs. egzekucja).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a