Kreatywne kampanie medialne - warsztaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-w.08 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kreatywne kampanie medialne - warsztaty |
Jednostka: | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Opis zajęć Skuteczna komunikacja interpersonalna to kompetencja, od której bardzo wiele w życiu zależy: od umiejętności pozytywnego załatwienia drobnych spraw, aż po zjednywanie sobie rzeczy ludzi i przewodzenie im. Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zasadami skutecznej komunikacji interpersonalnej w różnych formach – od poprowadzenia prezentacji na uczelni w grupie studentów, poprzez napisanie raportu biznesowego, pozytywne zaprezentowanie swoich umiejętności na rozmowie o pracę, aż po udzielenie wywiadu dla radia bądź telewizji czy prowadzenie własnego wideo bloga. W czasie zajęć rozmawiać będziemy o skutecznej komunikacji m. in. w kontekście: • budowania ciekawego przekazu, • warsztatu językowego, • technik autoprezentacji (mowa ciała, wygląd), • doboru formy komunikowania do treści, • wpływu społecznego, • komunikacji wizualnej (prezentacje, raporty) Formuła zajęć przewiduje liczne zadania praktyczne, realizowane indywidualnie bądź w grupach. Cele kursu: • zapoznanie studentów z różnymi formami komunikacji interpersonalnej i zasadami, które wpływają na jej skuteczność, • przećwiczenie w praktyce omawianych zasad skutecznej komunikacji, • uświadomienie studentom wagi kompetencji związanych z komunikacją interpersonalną. Psychologiczne podstawy komunikacji Opis zajęć Nauki o komunikowaniu (a także praktyka komunikowania) w dużej mierze czerpią z dorobku psychologii. Ideą zajęć jest uświadomienie uczestnikom podstawowych założeń psychologicznych, jakie leżą u podstaw teorii i praktyki komunikacji – od wiedzy o procesach poznawczych człowieka, mechanizmach postrzegania i myślenia, poprzez wpływ emocji na ludzkie postrzeganie i zachowanie, aż po reguły wpływu społecznego. Każdy z wymienionych obszarów psychologicznych będzie omawiany w odniesieniu do praktycznych przykładów, jak z wiedzy tej można korzystać w dziedzinach związanych z komunikowaniem, ale też w codziennej komunikacji. W czasie zajęć, podczas omawiania konkretnych przykładów, poruszone zostaną następujące zagadnienia: • procesy poznawcze i ich wpływ na postrzeganie świata – przykłady, w jaki sposób konstrukcja przekazu medialnego może wpływać na jego odbiór, • myślenie i błędy poznawcze – przykłady najczęstszych błędów w interpretacji przekazów medialnych (głównie marketingowych), • emocje – przykłady poruszających kampanii, wykorzystujących emocje, • wpływ społeczny – przykłady wykorzystania zasad wpływu społecznego w kampaniach marketingowych i społecznych, a także w działaniach instytucji publicznych, • siła nieświadomości – przykłady nieświadomego przetwarzania odbieranych przekazów medialnych, • perswazja a manipulacja – zagadnienia etyczne, związane z wykorzystywaniem mechanizmów psychologicznych w komunikowaniu. Formuła zajęć przewiduje liczne dyskusje ze studentami na omawiane tematy. Cele kursu: • zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami psychologicznymi, • zaprezentowanie praktycznych sposobów wykorzystania wiedzy psychologicznej w praktyce komunikowania – od komunikacji interpersonalnej po tworzenie przekazów medialnych, • uświadomienie studentom roli mechanizmów psychologicznych w procesach komunikowania. Kreatywne kampanie medialne Opis zajęć Zajęcia opierają się na koncepcji, by na przykładach najciekawszych kampanii medialnych (kampanie reklamowe, społeczne, wyborcze, inicjatywy obywatelskie), omówić ze studentami kluczowe elementy i etapy tworzenia i planowania takich przedsięwzięć. W czasie zajęć, podczas omawiania konkretnych przykładów, poruszone zostaną następujące zagadnienia: • koncept kreatywny kampanii a jej skuteczność (realizacja założonych celów), • definiowanie celów kampanii i pomiar jej skuteczności, • definiowanie odbiorców i kluczowych interesariuszy, • koncept kreatywny kampanii (techniki pracy kreatywnej, wprowadzenie pojęć takich jak m. in.: big idea, reason to believe), • egzekucja, czyli jak przełożyć koncept na narzędzia, • współczesne trendy w komunikowaniu: storytelling, content marketing, influence marketing, video marketing, etc. Formuła zajęć przewiduje dyskusje ze studentami na temat omawianych kampanii, a także liczne zadania praktyczne, realizowane indywidualnie bądź w grupach. Cele kursu: • zapoznanie studentów z przykładami kampanii, wyróżniających się oryginalnością, kreatywnością i skutecznością, • przekazanie wiedzy o kolejnych etapach planowania kampanii medialnych, • zaprezentowanie praktycznych narzędzi, wykorzystywanych w tworzeniu kampanii (narzędzia związane z planowaniem, metody i techniki kreatywne), • uświadomienie studentom zależności pomiędzy kreatywnością a efektywnością kampanii (koncept vs. egzekucja). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.