Media społecznościowe w komunikacji naukowej - warsztaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-w.11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media społecznościowe w komunikacji naukowej - warsztaty |
Jednostka: | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: Media społecznościowe w komunikacji naukowej. Predatory publishing. Identyfikacja tożsamości naukowców i uwierzytelnianie autorstwa Prowadzący: Natalia Białka, III rok studiów doktoranckich, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ Wymiar godzin: 9 Terminy: 11.03, 18.03, 25.03, 01.04, 08.04, 15.04, godz. 8.00 Forma zajęć: zajęcia warsztatowo-konwersacyjne w pracowniach komputerowych (każdy student powinien mieć podczas zajęć możliwość wykorzystania komputera z dostępem do Internetu) Sesje tematyczne: 1. Komunikacja naukowa • Definicja terminu komunikacja naukowa • Naukometria • Bibliometria, wskaźniki cytowań • Altmetryka • Parametryzacja nauki • JCR, Arianta, Web of Science, Scopus Planowana liczba godzin: 1,5 2. Media społecznościowe w komunikacji naukowej: Academia.edu, ResearchGate i GoogleScholar • Budowanie własnego portfolio w mediach społecznościowych • Samoarchiwizacja i autopromocja własnego dorobku naukowego • Komunikacja naukowa w mediach społecznościowych: idea subskrypcji i obserwacji innych badaczy, grup tematycznych, kręgów zainteresowań • Zagrożenia wynikające z obecności badacza w mediach społecznościowych – aspekty prawne • Case study możliwych form aktywności w wybranych serwisach społecznościowych (Academia.edu, ResearchGate, GoogleScholar) Planowana liczba godzin: 4,5 3. Identyfikacja tożsamości naukowców i uwierzytelnianie autorstwa • Problematyka powtarzalności nazwisk i różnych form jego zapisu w komunikacji naukowej • ORCID • ResearcherID Planowana liczba godzin: 1,5 4. Predatory publishing • Predatory publishing – zdefiniowanie pojęcia i etiologia zjawiska • Charakterystyka i ocena polityki marketingowej predatory publishers • Rozpoznanie modelu wydawniczego predatory journals w oparciu o case study wybranych tytułów czasopism • Rola i funkcje predatory publishingu w systemie komunikacji naukowej • Jeffrey Beall i jego blog „Scholarly OA” Planowana liczba godzin: 1,5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.