Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media społecznościowe w komunikacji naukowej - warsztaty

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-w.11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Media społecznościowe w komunikacji naukowej - warsztaty
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Tematyka zajęć: Media społecznościowe w komunikacji naukowej. Predatory publishing. Identyfikacja tożsamości naukowców i uwierzytelnianie autorstwa

Prowadzący: Natalia Białka, III rok studiów doktoranckich, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ

Wymiar godzin: 9

Terminy: 11.03, 18.03, 25.03, 01.04, 08.04, 15.04, godz. 8.00

Forma zajęć: zajęcia warsztatowo-konwersacyjne w pracowniach komputerowych (każdy student powinien mieć podczas zajęć możliwość wykorzystania komputera z dostępem do Internetu)

Sesje tematyczne:

1. Komunikacja naukowa

• Definicja terminu komunikacja naukowa

• Naukometria

• Bibliometria, wskaźniki cytowań

• Altmetryka

• Parametryzacja nauki

• JCR, Arianta, Web of Science, Scopus

Planowana liczba godzin: 1,5

2. Media społecznościowe w komunikacji naukowej: Academia.edu, ResearchGate i GoogleScholar

• Budowanie własnego portfolio w mediach społecznościowych

• Samoarchiwizacja i autopromocja własnego dorobku naukowego

• Komunikacja naukowa w mediach społecznościowych: idea subskrypcji i obserwacji innych badaczy, grup tematycznych, kręgów zainteresowań

• Zagrożenia wynikające z obecności badacza w mediach społecznościowych – aspekty prawne

• Case study możliwych form aktywności w wybranych serwisach społecznościowych (Academia.edu, ResearchGate, GoogleScholar)

Planowana liczba godzin: 4,5

3. Identyfikacja tożsamości naukowców i uwierzytelnianie autorstwa

• Problematyka powtarzalności nazwisk i różnych form jego zapisu w komunikacji naukowej

• ORCID

• ResearcherID

Planowana liczba godzin: 1,5

4. Predatory publishing

• Predatory publishing – zdefiniowanie pojęcia i etiologia zjawiska

• Charakterystyka i ocena polityki marketingowej predatory publishers

• Rozpoznanie modelu wydawniczego predatory journals w oparciu o case study wybranych tytułów czasopism

• Rola i funkcje predatory publishingu w systemie komunikacji naukowej

• Jeffrey Beall i jego blog „Scholarly OA”

Planowana liczba godzin: 1,5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a