Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Personal PR

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IEZ.0.PR.24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Personal PR
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla studiów podyplomowych Public Relations
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zacłona
Prowadzący grup: Tomasz Zacłona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Efekty kształcenia:

WIEDZA

Absolwent po zakończeniu studiów podyplomowych Public Relations:

K_W01 Zna terminologię stosowaną w Public Relations, potrafi zidentyfikować funkcje oraz narzędzia PR, potrafi rozróżnić działania public relations od działań marketingowych i reklamowych,

K_W02 Ma wiedzę w zakresie budowania wizerunku osób,

K_W03 Ma wiedzę na temat zarządzania sytuacjami kryzysowymi w odniesieniu do wizerunku osób

K_W11 zna podstawowe strategie negocjacyjne/ erystyczne/ retoryczne


UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent po zakończeniu studiów podyplomowych Public Relations posiada umiejętność:

K_U01 Stosowania w teorii oraz praktyce wyspecjalizowanej wiedzy z zakresu public relations w odniesieniu do kształtowania wizerunku osób

K_U04 organizowania i efektywnego kierowania pracą grupy

K_U06 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w kształtowaniu wizerunku osób

K_U07 Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia w obszarze Personal PR

K_U08 Posiada umiejętność wystąpień publicznych oraz przygotowania prezentacji


KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent po zakończeniu studiów podyplomowych Public Relations posiada kompetencje społeczne w zakresie:

K_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

K_K02 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

K_K04 Pełnienia funkcji inicjatora różnego rodzaju przedsięwzięć oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy K_K04


Wymagania wstępne:

Ogólna wiedze o funkcjonowaniu mediów oraz na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie.

Forma i warunki zaliczenia:

Aktywny udział w zajęciach, wystąpienie na forum grupy, krótki test.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Wystąpienie studentów na forum grupy, aktywny udział w zajęciach, krótki test sprawdzający wiedzę.

Metody dydaktyczne:

Mini wykład, pogadanka, praca pod kierunkiem, praca metodą projektu, prezentacja multimedialna, case study.

Bilans punktów ECTS:

2 x 25 godz = 50 godz. W tym : kontaktowych 15 godzin; ni kontaktowych 35 godz.

Pełny opis:

Wizerunek osób – etapy kształtowania

Rodzaje wizerunków osób

Wpływ mediów na kształtowanie wizerunku osób, teorie: agenda – setting, telegeniczności, wizerunku stylicznego, pseudo wydarzeń.

Teorie spostrzegania ludzi,

Błędy w spostrzeganiu innych ludzi

Reakcja na oskarżenia

Wojna na standardy ocen

Zasady budowania wizerunku osób w mediach

Literatura:

H. Bednarek, Sztuka budowania wizerunku, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódz 2005.

W. Cwalina, A. Falkowski A, Marketing polityczny perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.

M. Karwat, Sztuka manipulacji politycznej, Toruń 2001.

T. Zasłona Wybrane aspekty psychologiczne kształtowania wizerunku polityka [w:], Krakowskie

Studia Małopolskie. - Vol. 10, nr 10 (2006), s. 78-89.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b