Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IEZ.0.PR.9
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla studiów podyplomowych Public Relations
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisława Jung-Konstanty, Aleksander Marcinkowski
Prowadzący grup: Stanisława Jung-Konstanty, Aleksander Marcinkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Efekty kształcenia:

K_W01 Student zna terminologię stosowaną w Public Relations, potrafi zidentyfikować funkcje oraz narzędzia PR, potrafi rozróżnić działania public relations od działań marketingowych i reklamowych

K_W02 Student ma wiedzę w zakresie budowania strategii PR.

K_W03 Student ma wiedzę na temat zarządzania sytuacjami kryzysowymi w organizacjach, potrafi wskazać problemy związane oraz zaproponować rozwiązania

K_W04 Student ma wiedzę na temat komunikowania wewnętrznego i zewnętrznego organizacji.

K_U01 Student potrafi stosować w teorii oraz praktyce wyspecjalizowaną wiedzę z zakresu public relations.

K_U02 Student potrafi formułować i rozwiązywać typowe problemy zarządzania związane z komunikowaniem się w organizacji.

K_U05 Student potrafi właściwie analizować i oceniać efektywność działań public relations.

K_U13 Student potrafi dokonać całościowej diagnozy sytuacji i krytycznej oceny.

K_K02 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.

K_K08 Student posiada świadomość wykorzystania działań PR w organizacjach.


Wymagania wstępne:

Umiejętność kreatywnego myślenia na poziomie podstawowym. Posiadanie umiejętności interpersonalnych w stopniu podstawowym.

Forma i warunki zaliczenia:

Przygotowanie pracy dyplomowej, a także przygotowanie i wygłoszenie wystąpienia publicznego związanego z tematem pracy.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Obecność na zajęciach, udział w dyskusjach, publiczne zreferowanie wybranego zagadnienia związanego z tematem pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja moderowana, analiza case studies, prezentowanie przez studentów wybranych zagadnień z zakresu public relations związanych z ich pracami dyplomowymi..

Bilans punktów ECTS:

4 pkt = 1 pkt - kontakt bezposredni; 3 pkt - przygotowanie przez studentów pracy dyplomowej

Skrócony opis:

• Strategie i kampanie public relations.

• Konieczność selekcji odbiorców. Komunikacyjna hierarchia organizacji.

• Typy kampanii public relations. Kampanie perswazyjne, informacyjne, wizerunkowe i mieszane.

• Etapy budowania kampanii PR.

• Wykorzystanie liderów opinii w kampaniach PR.

• Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi..

Pełny opis:

Strategie i kampanie public relations.

• Konieczność selekcji odbiorców. Komunikacyjna hierarchia organizacji.

• Typy kampanii public relations. Kampanie perswazyjne, informacyjne, wizerunkowe i mieszane.

• Etapy budowania kampanii PR.

• Wykorzystanie liderów opinii w kampaniach PR.

• Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi..

Literatura:

Literatura podstawowa

• Sam Black: Public relations (Kraków, 2001).

• Anthony Davis: Public relations (Warszawa, 2007).

• Philip Henslowe: Public relations od podstaw (Gliwice, 2007).

Literatura uzupełniająca

• Richard Loermer, Michael Prichinello: Public relations (Gdańsk, 2004).

• Sandra Oliver: Strategia public relations (Warszawa, 2005).

• Fraser P. Seitel: Public relations w praktyce (Warszawa, 2003).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c