Zarządzanie różnorodnością w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.42IIs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie różnorodnością w organizacji |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 67 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Konior, Anna Pluszyńska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Konior, Anna Pluszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | Zapoznanie studentów z zagadnieniami i praktycznymi aspektami dotyczącymi zarządzania różnorodnością i zarządzania w różnorodności - zarówno w kontekście zarządzania różnorodnymi zespołami (w tym kreowania inkluzywnego, otwartego na innowacje i wrażliwego na potrzeby różnorodnych grup społecznych, środowiska pracy), jak i funkcjonowania w szerokim kontekście społecznym (w tym odpowiadania na różnorodne potrzeby poszczególnych grup interesariuszy). Szczególna uwaga zostanie zwrócona na organizacje kultury i mediów. |
|
Efekty kształcenia: | Po zakończeniu kursu, student: • zna najnowsze trendy w naukach o zarządzaniu (wykazuje zdolność krytycznego ich omawiana). • ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji kultury i organizacji medialnych. • potrafi poddać krytycznej analizie informacje pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie samodzielne wnioski. • potrafi poddać krytycznej obserwacji organizacje kultury i organizacje medialne oraz wyciągać z niej wnioski. • umie samodzielnie zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności badawcze. • potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych. • potrafi identyfikować problemy występujące w organizacjach kulturalnych i medialnych oraz szukać ich rozwiązania. • posiada wrażliwość etyczną i potrafi diagnozować przy pomocy kategorii etycznych rozwiązania stosowane w praktyce życia organizacyjnego. • potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne i pisemne poświęcone zagadnieniom związanym z problematyką zarządzania, w tym potrafi podczas wystąpienia dokonać oryginalnej, krytycznej analizy różnych koncepcji i wypracować własne stanowisko normatywne. • rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować oraz organizować proces uczenia się innych osób. • efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania • potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. |
|
Wymagania wstępne: | Brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Obecność i aktywność na zajęciach, praca pisemna, pisemny test zaliczeniowy. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Postęp pracy studentów sprawdzany jest podczas zajęć w trakcie wykonywania indywidualnych i grupowych zadań. |
|
Terminy egzaminów i zaliczeń: | Test zaliczeniowy na ostatnich zajęciach. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | • Metody problemowe (syntetyczny wykład konwersatoryjny, oparty o analizę przypadków). • Metody aktywizujące (dyskusje grupowe, prezentacja samodzielnie przygotowanych projektów oraz dyskusje panelowe na temat zagadnień związanych z tematem zajęć). • Metody praktyczne (realizacja projektów grupowych opartych o zagadnienia omawiane w czasie ćwiczeń). |
|
Bilans punktów ECTS: | • Ćwiczenia (30 godzin) – 1 ECTS. • Lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji (45 godzin) – 1,5 ECTS • Przygotowanie do zajęć (45 h) – 1,5 ECTS. • Przygotowanie do testu (30 godzin) – 1 ECTS. Łącznie: 5 ECTS |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści podstawowych |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | Nie dotyczy. |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami i praktycznymi aspektami dotyczącymi zarządzania różnorodnością i zarządzania w różnorodności - zarówno w kontekście zarządzania różnorodnymi zespołami, jak i funkcjonowania organizacji w różnorodnym kontekście społecznym. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć omówione zostaną podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem różnorodnością (związaną np. z płcią, wiekiem, pochodzeniem, orientacją seksualną, (nie)pełnosprawnością). Omówiona zostanie również ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Szczególna uwaga w trakcie zajęć zostanie zwrócona na organizacje kultury i mediów. |
|
Literatura: |
Ustawa z dnia 19.7.2019 r. o zapewnieniu dostępności osobo ze szczególnymi potrzebami Ustawa z dnia 4.04.2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Ustawa z dnia 29.12.1992 r. o radiofonii i telewizji Strategia na rzecz osób z niepełnosprawnościami 2021-2030, źródło: http://www.niepelnosprawni.gov.pl/download/Uchwala-Nr-27-Rady-Ministrow-w-sprawie-przyjecia-Strategii-1614284683.pdf Sobolewska A., Wilk B., 2021, Zapewnianie i finansowanie dostępności. Praktyczny poradnik dla sektora publicznego, Wyd. C.H. Beck, Warszawa Konfederacja Lewiatan, 2013, Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością. Śledziewska K., Włoch R., 2020, Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w kontekście kryzysu gospodarczego Pawłowska A., Sowińska-Heim J., 2016, Audiodeskrypcja dzieł sztuki. Metody, problemy, przykłady. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.