Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Special Lecture. Neurobiological bases of psychotherapy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IPS-401/IV-V1314s Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Special Lecture. Neurobiological bases of psychotherapy
Jednostka: Instytut Psychologii Stosowanej
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-n069-1-MD-10
Punkty ECTS i inne: 6.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 126 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Solecki
Prowadzący grup: Wojciech Solecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) A student who has completed a course should:

Be familiar with evidence-based psychotherapy

Identify neurobiological and psychosocial bases of

psychopathology and psychotherapy

Know how to apply the above knowledge to effective psychological practice.


Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) A command of English sufficient for understanding the lecture.

Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) A written exame

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) A written exame

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Metody problemowe - wykład problemowy

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Interactive lecture – Power point presentation and discussion

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) 6 ECTS points


Lecture 30 h, literature in english 60 h, preparation for the exam in english 60 h

Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kształcenia do wyboru

Skrócony opis:

The course provides insight into the emerging role of neurobiological factors in developmental psychopathology and psychotherapy research.

Pełny opis:

The field of mental health is in an exciting position to bring together diverse ideas from a range of disciplines that illuminate our understanding of human experience: neurobiology, developmental psychology, systems theory and psychotherapy. The course provides a detailed insight into the emerging role of neurobiological factors in developmental psychopathology and psychotherapy research. A general perspective on attachment theory, developmental psychopathology and evidenced-based psychotherapy will be provided as well as psychosocial vs biological dichotomy will be introduced. In addition, neural correlates of complex subjective states as well as biologically-dictated psychosocial interventions will be reviewed. The course emphasize the ways in which the social environment, including relationships of childhood, adulthood, and the treatment milieu change aspects of the structure of the brain and ultimately alter the mind. In addition it provides bases for applying the theories to work with actual clients during sessions.

Literatura:

The Neuroscience of Psychotherapy: Healing the Social Brain; Louis Cozolino, 2009

The Neuroscience of Human Relationships: Attachment And the Developing Social Brain (Norton Series on Interpersonal Neurobiology; Louis Cozolino, 2006

Neurobiology for Clinical Social Work: Theory and Practice (Norton Series on Interpersonal Neurobiology) (Norton Professional Books); J.S. Applegate, J.R. Shapiro;

Healing Trauma: Attachment, Mind, Body and Brain (Norton Series on Interpersonal Neurobiology) Daniel J. Siegel, Marion Solomon; 2003

Being a Brain-Wise Therapist: A Practical Guide to Interpersonal Neurobiology (Norton Series on Interpersonal Neurobiology), Bonnie Badenoch; 2008

The Developing Mind, Second Edition: How Relationships and the Brain Interact to Shape Who We Are; Daniel J. Siegel; 2012

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.