Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Special lecture. Neuroscientific research: methods and results

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IPS-493/IV-V/st Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Special lecture. Neuroscientific research: methods and results
Jednostka: Instytut Psychologii Stosowanej
Grupy: IV i V rok, studia stacjonarne - wykłady monograficzne do wyboru
Kursy do wyboru programu Study Abroad API
Przedmioty dla programu WZKS-n069-1-MD-10
Punkty ECTS i inne: 6.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-23 - 2019-06-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Szczepan Grzybowski
Prowadzący grup: Szczepan Grzybowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) Students will gain robust and up-to-date knowledge on research methods and results of the published studies of neuroscience.

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) Students will obtain knowledge on methods of neuroscientific research, focused on central nervous system and especially brain’s structure and function. Students will be shown and will be able to analyze classic and new research data of the field.

Students will acquire the ability to synthesize and better comprehend research data, understand new trends and research projects involving novel technologies.

Students will be better skilled at relating and presenting scientific data to others, propagate and popularize neuroscientific knowledge and apply it in practice.


Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Average or above average command of English. Knowledge of human biology fundamentals, elementary knowledge on human nervous system (basics of structural and functional anatomy). Preferably (but not neccessarily) course credit in neurobiology or neuropsychology or biological fundamentals of psychology (students from Institute of Applied Psychology, Institute of Psychology, Institute of Zoology).


Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Written exam

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) Written exam

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - opis
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) Lecture 30 h

Literature 60 h

Exam preparation 60 h

Total 150 h


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kształcenia do wyboru

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course will consist of following topics:

Overview of human nervous system anatomy and physiology. Methods of peripheral and central nervous system research. Micro and macrostructural, direct and indirect, structural and functional methods. Magnetic resonance, electroencephalography and brain-computer interfaces. Neuroscientific research design and prominent published studies, hypotheses, methodology and results. Research problems, challenges and future. Clinical and commercial application.

Literatura: (tylko po angielsku)

Obligatory literature:

Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2003). Fundamentals of Human Neuropsychology. New York: Worth Publishers. Chapters: 1, 3, 7

5-7 published studies (research papers) analyzed during lectures

Supplementary literature:

Damasio, A. (1994). Descartes Error. Emotion, Reason and the Human Brain. New York: Penguin Books.

Darby, D. & Walsh, K. (2005). Walsh’s Neuropsychology. A Clinical Approach. Churchill Livingstone.

LeDoux, J. (1996). The Emotional Brain. The Mysterious Underpinnings of Emotional Life. New York: Simon & Schuster.

Kalat, J. W. (2008). Biological Psychology. Belmont: Wadsworth. Module 4.3 and all “Methods” sub-sections.

Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2003). Fundamentals of Human Neuropsychology. New York: Worth Publishers. Chapters: 4, 5, 6, 10, 11, 20, 22, 23, 25

Ramachandran, V.S. (2011). The Tell-tale Brain. A Neuroscientist’s Quest for What Makes Us Human. New York: W.W. Norton & Company.

Springer, S.P., & Deutsch, G. (2001). Left Brain, Right Brain: Perspectives From Cognitive Neuroscience. W. H. Freeman and Company/Worth Publishers.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Szczepan Grzybowski
Prowadzący grup: Szczepan Grzybowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) Students will gain robust and up-to-date knowledge on research methods and results of the published studies of neuroscience.

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) Students will obtain knowledge on methods of neuroscientific research, focused on central nervous system and especially brain’s structure and function. Students will be shown and will be able to analyze classic and new research data of the field.

Students will acquire the ability to synthesize and better comprehend research data, understand new trends and research projects involving novel technologies.

Students will be better skilled at relating and presenting scientific data to others, propagate and popularize neuroscientific knowledge and apply it in practice.


Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Average or above average command of English. Knowledge of human biology fundamentals, elementary knowledge on human nervous system (basics of structural and functional anatomy). Preferably (but not neccessarily) course credit in neurobiology or neuropsychology or biological fundamentals of psychology (students from Institute of Applied Psychology, Institute of Psychology, Institute of Zoology).


Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Written exam

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) Written exam

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - opis
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) Lecture 30 h

Literature 60 h

Exam preparation 60 h

Total 150 h


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kształcenia do wyboru

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course will consist of following topics:

Overview of human nervous system anatomy and physiology. Methods of peripheral and central nervous system research. Micro and macrostructural, direct and indirect, structural and functional methods. Magnetic resonance, electroencephalography and brain-computer interfaces. Neuroscientific research design and prominent published studies, hypotheses, methodology and results. Research problems, challenges and future. Clinical and commercial application.

Literatura: (tylko po angielsku)

Obligatory literature:

Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2003). Fundamentals of Human Neuropsychology. New York: Worth Publishers. Chapters: 1, 3, 7

5-7 published studies (research papers) analyzed during lectures

Supplementary literature:

Damasio, A. (1994). Descartes Error. Emotion, Reason and the Human Brain. New York: Penguin Books.

Darby, D. & Walsh, K. (2005). Walsh’s Neuropsychology. A Clinical Approach. Churchill Livingstone.

LeDoux, J. (1996). The Emotional Brain. The Mysterious Underpinnings of Emotional Life. New York: Simon & Schuster.

Kalat, J. W. (2008). Biological Psychology. Belmont: Wadsworth. Module 4.3 and all “Methods” sub-sections.

Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2003). Fundamentals of Human Neuropsychology. New York: Worth Publishers. Chapters: 4, 5, 6, 10, 11, 20, 22, 23, 25

Ramachandran, V.S. (2011). The Tell-tale Brain. A Neuroscientist’s Quest for What Makes Us Human. New York: W.W. Norton & Company.

Springer, S.P., & Deutsch, G. (2001). Left Brain, Right Brain: Perspectives From Cognitive Neuroscience. W. H. Freeman and Company/Worth Publishers.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.