Reklama audiowizualna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ISA-MF8-S135.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reklama audiowizualna |
Jednostka: | Instytut Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: |
Fakultatywne na II roku studiów stac. II st. w II sem.(letnim)-Filmozn. i wiedza o nowych mediach |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pitrus | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pitrus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: Student potrafi zdefiniować pojęcie reklamy audiowizualnej oraz wymienić i scharakteryzować jej typy; zna przepisy prawne dotyczące reklamy audiowizualnej; zna specyfikę reklamy telewizyjnej i internetowej; wymienia rodzaje niestandardowych reklam audiowizualnych. Umiejętności: Student dokonuje medioznawczej analizy reklamy audiowizualnej; rozpoznaje zastosowane strategie retoryczne; potrafi ułożyć plan kampanii reklamowej, przygotowuje prezentacje multimedialne oraz projekty reklam. Kompetencje społeczne: Student potrafi pracować w grupie; rozwiązuje sytuacje konfliktowe z poszanowaniem poglądów innych; przestrzega zasad etyki naukowca; potrafi ustalać priorytety zadań. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | 1. Aktywność na zajęciach, branie udziału w dyskusjach oraz wykonywanie zadań. Zmieszczenie się w dwóch nieobecnościach może podnieść ocenę o 0.5 stopnia 2. Terminowe wykonywanie zadań. 3. Wykonanie projektu grupowego oraz egzamin ustny w formie prezentacji projektu. Zaliczenie z przedmiotu można uzyskać poprzez wykonanie projektu kampanii reklamowej wielomedialnej i późniejsze jego zaprezentowanie. Zadanie to wykonujemy w kilkuosobowych grupach. Każda z grup będzie miała 20 minut na zaprezentowanie swojej pracy. Musi być ona w postaci multimedialnej (prezentacja multimedialna, film, fanpage itd.). Po prezentacji będzie czas na sesję pytań od grupy i prowadzącej – 10 minut. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Przygotowanie projektu kampanii reklamowej oraz jego prezentacja. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - opowiadanie |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie zagadnień związanych z reklamą audiowizualną i jej znaczeniem we współczesnej kulturze. Studenci poznają - zarówno teoretyczne narzędzia analizy przekazów reklamowych - jak i praktyczne aspekty tworzenia kampanii reklamowej. Szczególny nacisk położony zostanie na niestandardowe formy reklamy audiowizualnej oraz formy reklam i kampanii w mediach społecznościowych. |
|
Pełny opis: |
W ramach bloku zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia: 1. Reklama audiowizualna podstawowe typy i teorie 2. Strategia product placement (lokowanie produktu) w telewizji i blogosferze. Analiza przykładów z rynku polskiego i zagranicznego 3. Kampanie społeczne 4. Shosckvertising 5. Retoryka reklamy audiowizualnej 6. Rola mniejszości (narodowych, płciowych, rasowych, etc.) w przekazach reklamowych. Krytyka reklamy 7. Reklama a ideologia (reklamy polityczne) 8. Nowe trendy w strategiach reklamowych (m.in. second screening, branded content, VR, najciekawsze wykorzystania AI) 9. Reklamy w mediach społecznościowych 10. Etyka w reklamie |
|
Literatura: |
Adamik-Szysiak M., Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010, Lublin 2012. Gunter, B., Advertising to Children on TV: Context, Impact, and Regulation, 2004. Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006. Lewiński, P., Retoryka reklamy, Wrocław 2008. Namysłowa M. (red.), Reklama - aspekty prawne, Warszawa 2012. Pitrus, A., Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy. Kraków, Kraków 2005. Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012. Smidt, W., Reklama. Teoria projektu, Kraków 2014. Lektura portali i czasopism branżowych: "Brief" "Marketing w praktyce" "Social Press" |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pitrus | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pitrus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: Student potrafi zdefiniować pojęcie reklamy audiowizualnej oraz wymienić i scharakteryzować jej typy; zna przepisy prawne dotyczące reklamy audiowizualnej; zna specyfikę reklamy telewizyjnej i internetowej; wymienia rodzaje niestandardowych reklam audiowizualnych. Umiejętności: Student dokonuje medioznawczej analizy reklamy audiowizualnej; rozpoznaje zastosowane strategie retoryczne; potrafi ułożyć plan kampanii reklamowej, przygotowuje prezentacje multimedialne oraz projekty reklam. Kompetencje społeczne: Student potrafi pracować w grupie; rozwiązuje sytuacje konfliktowe z poszanowaniem poglądów innych; przestrzega zasad etyki naukowca; potrafi ustalać priorytety zadań. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | 1. Aktywność na zajęciach, branie udziału w dyskusjach oraz wykonywanie zadań. Zmieszczenie się w dwóch nieobecnościach może podnieść ocenę o 0.5 stopnia 2. Terminowe wykonywanie zadań. 3. Wykonanie projektu grupowego oraz egzamin ustny w formie prezentacji projektu. Zaliczenie z przedmiotu można uzyskać poprzez wykonanie projektu kampanii reklamowej wielomedialnej i późniejsze jego zaprezentowanie. Zadanie to wykonujemy w kilkuosobowych grupach. Każda z grup będzie miała 20 minut na zaprezentowanie swojej pracy. Musi być ona w postaci multimedialnej (prezentacja multimedialna, film, fanpage itd.). Po prezentacji będzie czas na sesję pytań od grupy i prowadzącej – 10 minut. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Przygotowanie projektu kampanii reklamowej oraz jego prezentacja. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - opowiadanie |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie zagadnień związanych z reklamą audiowizualną i jej znaczeniem we współczesnej kulturze. Studenci poznają - zarówno teoretyczne narzędzia analizy przekazów reklamowych - jak i praktyczne aspekty tworzenia kampanii reklamowej. Szczególny nacisk położony zostanie na niestandardowe formy reklamy audiowizualnej oraz formy reklam i kampanii w mediach społecznościowych. |
|
Pełny opis: |
W ramach bloku zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia: 1. Reklama audiowizualna podstawowe typy i teorie 2. Strategia product placement (lokowanie produktu) w telewizji i blogosferze. Analiza przykładów z rynku polskiego i zagranicznego 3. Kampanie społeczne 4. Shosckvertising 5. Retoryka reklamy audiowizualnej 6. Rola mniejszości (narodowych, płciowych, rasowych, etc.) w przekazach reklamowych. Krytyka reklamy 7. Reklama a ideologia (reklamy polityczne) 8. Nowe trendy w strategiach reklamowych (m.in. second screening, branded content, VR, najciekawsze wykorzystania AI) 9. Reklamy w mediach społecznościowych 10. Etyka w reklamie |
|
Literatura: |
Adamik-Szysiak M., Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010, Lublin 2012. Gunter, B., Advertising to Children on TV: Context, Impact, and Regulation, 2004. Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006. Lewiński, P., Retoryka reklamy, Wrocław 2008. Namysłowa M. (red.), Reklama - aspekty prawne, Warszawa 2012. Pitrus, A., Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy. Kraków, Kraków 2005. Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012. Smidt, W., Reklama. Teoria projektu, Kraków 2014. Lektura portali i czasopism branżowych: "Brief" "Marketing w praktyce" "Social Press" |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.