Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama audiowizualna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.ISA-MF8-S135.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Reklama audiowizualna
Jednostka: Instytut Sztuk Audiowizualnych
Grupy: Fakultatywne na II roku studiów stac. II st. w II sem.(letnim)-Filmozn. i wiedza o nowych mediach
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pitrus
Prowadzący grup: Andrzej Pitrus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

Wiedza:

Student potrafi zdefiniować pojęcie reklamy audiowizualnej oraz wymienić i scharakteryzować jej typy; zna przepisy prawne dotyczące

reklamy audiowizualnej; zna specyfikę reklamy telewizyjnej i internetowej; wymienia rodzaje niestandardowych reklam audiowizualnych.


Umiejętności:

Student dokonuje medioznawczej analizy reklamy audiowizualnej; rozpoznaje zastosowane strategie retoryczne; potrafi ułożyć plan

kampanii reklamowej, przygotowuje prezentacje multimedialne oraz projekty reklam.


Kompetencje społeczne:

Student potrafi pracować w grupie; rozwiązuje sytuacje konfliktowe z poszanowaniem poglądów innych; przestrzega zasad etyki

naukowca; potrafi ustalać priorytety zadań.


Forma i warunki zaliczenia:

1. Aktywność na zajęciach, branie udziału w dyskusjach oraz wykonywanie zadań. Zmieszczenie się w dwóch nieobecnościach może podnieść ocenę o 0.5 stopnia

2. Terminowe wykonywanie zadań.

3. Wykonanie projektu grupowego oraz egzamin ustny w formie prezentacji projektu.

Zaliczenie z przedmiotu można uzyskać poprzez wykonanie projektu kampanii reklamowej wielomedialnej i późniejsze jego zaprezentowanie. Zadanie to wykonujemy w kilkuosobowych grupach. Każda z grup będzie miała 20 minut na zaprezentowanie swojej pracy. Musi być ona w postaci multimedialnej (prezentacja multimedialna, film, fanpage itd.). Po prezentacji będzie czas na sesję pytań od grupy i prowadzącej – 10 minut.



Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Przygotowanie projektu kampanii reklamowej oraz jego prezentacja.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - opowiadanie
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przybliżenie zagadnień związanych z reklamą audiowizualną i jej znaczeniem we współczesnej kulturze. Studenci poznają - zarówno teoretyczne narzędzia analizy przekazów reklamowych - jak i praktyczne aspekty tworzenia kampanii reklamowej.

Szczególny nacisk położony zostanie na niestandardowe formy reklamy audiowizualnej oraz formy reklam i kampanii w mediach

społecznościowych.

Pełny opis:

W ramach bloku zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia:

1. Reklama audiowizualna podstawowe typy i teorie

2. Strategia product placement (lokowanie produktu) w telewizji i blogosferze. Analiza przykładów z rynku polskiego i zagranicznego

3. Kampanie społeczne

4. Shosckvertising

5. Retoryka reklamy audiowizualnej

6. Rola mniejszości (narodowych, płciowych, rasowych, etc.) w przekazach reklamowych. Krytyka reklamy

7. Reklama a ideologia (reklamy polityczne)

8. Nowe trendy w strategiach reklamowych (m.in. second screening, branded content, VR, najciekawsze wykorzystania AI)

9. Reklamy w mediach społecznościowych

10. Etyka w reklamie

Literatura:

Adamik-Szysiak M., Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010, Lublin 2012.

Gunter, B., Advertising to Children on TV: Context, Impact, and Regulation, 2004.

Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006.

Lewiński, P., Retoryka reklamy, Wrocław 2008.

Namysłowa M. (red.), Reklama - aspekty prawne, Warszawa 2012.

Pitrus, A., Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy. Kraków, Kraków 2005.

Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012.

Smidt, W., Reklama. Teoria projektu, Kraków 2014.

Lektura portali i czasopism branżowych:

"Brief"

"Marketing w praktyce"

"Social Press"

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pitrus
Prowadzący grup: Andrzej Pitrus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

Wiedza:

Student potrafi zdefiniować pojęcie reklamy audiowizualnej oraz wymienić i scharakteryzować jej typy; zna przepisy prawne dotyczące

reklamy audiowizualnej; zna specyfikę reklamy telewizyjnej i internetowej; wymienia rodzaje niestandardowych reklam audiowizualnych.


Umiejętności:

Student dokonuje medioznawczej analizy reklamy audiowizualnej; rozpoznaje zastosowane strategie retoryczne; potrafi ułożyć plan

kampanii reklamowej, przygotowuje prezentacje multimedialne oraz projekty reklam.


Kompetencje społeczne:

Student potrafi pracować w grupie; rozwiązuje sytuacje konfliktowe z poszanowaniem poglądów innych; przestrzega zasad etyki

naukowca; potrafi ustalać priorytety zadań.


Forma i warunki zaliczenia:

1. Aktywność na zajęciach, branie udziału w dyskusjach oraz wykonywanie zadań. Zmieszczenie się w dwóch nieobecnościach może podnieść ocenę o 0.5 stopnia

2. Terminowe wykonywanie zadań.

3. Wykonanie projektu grupowego oraz egzamin ustny w formie prezentacji projektu.

Zaliczenie z przedmiotu można uzyskać poprzez wykonanie projektu kampanii reklamowej wielomedialnej i późniejsze jego zaprezentowanie. Zadanie to wykonujemy w kilkuosobowych grupach. Każda z grup będzie miała 20 minut na zaprezentowanie swojej pracy. Musi być ona w postaci multimedialnej (prezentacja multimedialna, film, fanpage itd.). Po prezentacji będzie czas na sesję pytań od grupy i prowadzącej – 10 minut.



Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Przygotowanie projektu kampanii reklamowej oraz jego prezentacja.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - opowiadanie
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przybliżenie zagadnień związanych z reklamą audiowizualną i jej znaczeniem we współczesnej kulturze. Studenci poznają - zarówno teoretyczne narzędzia analizy przekazów reklamowych - jak i praktyczne aspekty tworzenia kampanii reklamowej.

Szczególny nacisk położony zostanie na niestandardowe formy reklamy audiowizualnej oraz formy reklam i kampanii w mediach

społecznościowych.

Pełny opis:

W ramach bloku zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia:

1. Reklama audiowizualna podstawowe typy i teorie

2. Strategia product placement (lokowanie produktu) w telewizji i blogosferze. Analiza przykładów z rynku polskiego i zagranicznego

3. Kampanie społeczne

4. Shosckvertising

5. Retoryka reklamy audiowizualnej

6. Rola mniejszości (narodowych, płciowych, rasowych, etc.) w przekazach reklamowych. Krytyka reklamy

7. Reklama a ideologia (reklamy polityczne)

8. Nowe trendy w strategiach reklamowych (m.in. second screening, branded content, VR, najciekawsze wykorzystania AI)

9. Reklamy w mediach społecznościowych

10. Etyka w reklamie

Literatura:

Adamik-Szysiak M., Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010, Lublin 2012.

Gunter, B., Advertising to Children on TV: Context, Impact, and Regulation, 2004.

Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006.

Lewiński, P., Retoryka reklamy, Wrocław 2008.

Namysłowa M. (red.), Reklama - aspekty prawne, Warszawa 2012.

Pitrus, A., Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy. Kraków, Kraków 2005.

Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012.

Smidt, W., Reklama. Teoria projektu, Kraków 2014.

Lektura portali i czasopism branżowych:

"Brief"

"Marketing w praktyce"

"Social Press"

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a