Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski II - B2+

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.ISA-ZMO4-212.3/6a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski II - B2+
Jednostka: Instytut Sztuk Audiowizualnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Wzorek
Prowadzący grup: Maciej Wzorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Cele kształcenia:

 rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych języku obcym w sferze prywatnej, publicznej i zawodowej

 poszerzanie zasobu leksykalnego i znajomości konstrukcji gramatycznych

 rozwinięcie kompetencji interkulturowych

 poszerzenie wiedzy o krajach anglojęzycznych

 rozwój strategii uczenia się i samokształcenia


Efekty kształcenia:

SŁUCHANIE

 Potrafię zrozumieć główne wątki zawarte w jasnej i sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi, dotyczącej znajomych mi tematów, pod warunkiem że ta informacja przekazywana jest wolno i wyraźnie i jeśli zachodzi taka potrzeba, wypowiedź jest powtórzona lub przeformułowana.

 Rozumiem codzienne rozmowy, lecz czasami proszę o wyjaśnienie szczegółowych informacji.

 Rozumiem główne wątki dyskusji na znajome mi tematy.

 Rozumiem główne wątki programów w mediach ( radio, telewizja), pod warunkiem że tempo przekazu jest stosunkowo wolne, a sam przekaz odbywa się w standardowej formie języka.

CZYTANIE

 Rozumiem główne wątki nieskomplikowanych, opisowych tekstów pozostających w zakresie osobistych lub zawodowych zainteresowań. Potrafię rozmawiać na zawarte w nich tematy po przeczytaniu owych tekstów.

 Potrafię znaleźć potrzebną mi informację w broszurach, ulotkach i krótkich tekstach dotyczących moich zainteresowań.

 Rozumiem główne wątki krótkich artykułów prasowych opisujących bieżące lub znane mi tematy.

 Rozumiem nieskomplikowane instrukcje np.: jak ugotować potrawę, zagrać w grę lub używać urządzenie.

 Rozumiem uproszczone wersje powieści lub opowiadań, chociaż sprawia mi to czasami trudność i często używam słownika.

 Rozumiem listy, maile opisujące wydarzenia i uczucia w sposób wystarczający aby na nie odpisać.

MÓWIENIE

Interakcja

 Potrafię inicjować, prowadzić i zakończyć nieskomplikowaną rozmowę na znajomymi tematy lub tematy pozostające w sferze osobistych zainteresowań.

 Potrafię reagować i wyrażać uczucia takie jak zdziwienie, radość, smutek, zainteresowanie lub jego brak.

 Potrafię wyrażać lub prosić o opinię w nieformalnych dyskusjach z przyjaciółmi.

 Potrafię pytać o/ przekazywać nieskomplikowany przebieg wydarzeń.

 Potrafię prosić o/wykorzystać szczegółowe wskazówki dotyczące dotarcia do miejsc.

Produkcja

 Potrafię przekazywać opisy na znajome mi tematy, pozostające w sferze moich zainteresowań.

 Potrafię w sposób szczegółowy mówić o moich doświadczeniach, uczuciach i reakcjach.

 Potrafię krótko wyjaśnić i uzasadnić swoją opinię.

 Potrafię w wypowiedzi odwołać się do przeczytanego wcześniej tekstu.PISANIE

 Potrafię pisać proste teksty dotyczące doświadczeń lub wydarzeń, w których opisuję uczucia i reakcje.

 Potrafię napisać maile lub SMSy do przyjaciół lub znajomych, dotyczące bieżących wydarzeń, w których przekazuję lub proszę o informację.

 Potrafię napisać krótkie formalne i nieformalne listy, w których proszę lub przekazuję nieskomplikowaną informację.



Wymagania wstępne:

Osiągnięcie poziomu biegłości językowej A2 wg. ESOKJ

Forma i warunki zaliczenia:

Uczestnictwo w zajęciach ( minimum 60 % zajęć)

Wykonanie zleconych zadań zaliczeniowych

Zaliczenie testów semestralnych ( minimum 60%)

Przedstawienie prezentacji egzaminacyjnej

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Test językowy

Indywidualna prezentcja studenta

Pisemne prace zaliczeniowe

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - ekspozycja
Metody eksponujące - film
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)

Metody dydaktyczne:

ekspozycja

film

objaśnienie, wyjaśnienie

prezentacja multimedialna

ćwiczenia produkcyjne

dyskusja dydaktyczna

gry dydaktyczne


Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk:

Nie dotyczy

Literatura:

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden English File Intermediate 3rd edition SB

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden English File Intermediate 3rd editionWB

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden English File Intermediate 3rd edition TB

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Wzorek
Prowadzący grup: Maciej Wzorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Cele kształcenia:

 rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych języku obcym w sferze prywatnej, publicznej i zawodowej

 poszerzanie zasobu leksykalnego i znajomości konstrukcji gramatycznych

 rozwinięcie kompetencji interkulturowych

 poszerzenie wiedzy o krajach anglojęzycznych

 rozwój strategii uczenia się i samokształcenia


Efekty kształcenia:

SŁUCHANIE

 Potrafię zrozumieć główne wątki zawarte w jasnej i sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi, dotyczącej znajomych mi tematów, pod warunkiem że ta informacja przekazywana jest wolno i wyraźnie i jeśli zachodzi taka potrzeba, wypowiedź jest powtórzona lub przeformułowana.

 Rozumiem codzienne rozmowy, lecz czasami proszę o wyjaśnienie szczegółowych informacji.

 Rozumiem główne wątki dyskusji na znajome mi tematy.

 Rozumiem główne wątki programów w mediach ( radio, telewizja), pod warunkiem że tempo przekazu jest stosunkowo wolne, a sam przekaz odbywa się w standardowej formie języka.

CZYTANIE

 Rozumiem główne wątki nieskomplikowanych, opisowych tekstów pozostających w zakresie osobistych lub zawodowych zainteresowań. Potrafię rozmawiać na zawarte w nich tematy po przeczytaniu owych tekstów.

 Potrafię znaleźć potrzebną mi informację w broszurach, ulotkach i krótkich tekstach dotyczących moich zainteresowań.

 Rozumiem główne wątki krótkich artykułów prasowych opisujących bieżące lub znane mi tematy.

 Rozumiem nieskomplikowane instrukcje np.: jak ugotować potrawę, zagrać w grę lub używać urządzenie.

 Rozumiem uproszczone wersje powieści lub opowiadań, chociaż sprawia mi to czasami trudność i często używam słownika.

 Rozumiem listy, maile opisujące wydarzenia i uczucia w sposób wystarczający aby na nie odpisać.

MÓWIENIE

Interakcja

 Potrafię inicjować, prowadzić i zakończyć nieskomplikowaną rozmowę na znajomymi tematy lub tematy pozostające w sferze osobistych zainteresowań.

 Potrafię reagować i wyrażać uczucia takie jak zdziwienie, radość, smutek, zainteresowanie lub jego brak.

 Potrafię wyrażać lub prosić o opinię w nieformalnych dyskusjach z przyjaciółmi.

 Potrafię pytać o/ przekazywać nieskomplikowany przebieg wydarzeń.

 Potrafię prosić o/wykorzystać szczegółowe wskazówki dotyczące dotarcia do miejsc.

Produkcja

 Potrafię przekazywać opisy na znajome mi tematy, pozostające w sferze moich zainteresowań.

 Potrafię w sposób szczegółowy mówić o moich doświadczeniach, uczuciach i reakcjach.

 Potrafię krótko wyjaśnić i uzasadnić swoją opinię.

 Potrafię w wypowiedzi odwołać się do przeczytanego wcześniej tekstu.PISANIE

 Potrafię pisać proste teksty dotyczące doświadczeń lub wydarzeń, w których opisuję uczucia i reakcje.

 Potrafię napisać maile lub SMSy do przyjaciół lub znajomych, dotyczące bieżących wydarzeń, w których przekazuję lub proszę o informację.

 Potrafię napisać krótkie formalne i nieformalne listy, w których proszę lub przekazuję nieskomplikowaną informację.



Wymagania wstępne:

Osiągnięcie poziomu biegłości językowej A2 wg. ESOKJ

Forma i warunki zaliczenia:

Uczestnictwo w zajęciach ( minimum 60 % zajęć)

Wykonanie zleconych zadań zaliczeniowych

Zaliczenie testów semestralnych ( minimum 60%)

Przedstawienie prezentacji egzaminacyjnej

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Test językowy

Indywidualna prezentcja studenta

Pisemne prace zaliczeniowe

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - ekspozycja
Metody eksponujące - film
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)

Metody dydaktyczne:

ekspozycja

film

objaśnienie, wyjaśnienie

prezentacja multimedialna

ćwiczenia produkcyjne

dyskusja dydaktyczna

gry dydaktyczne


Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk:

Nie dotyczy

Literatura:

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden English File Intermediate 3rd edition SB

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden English File Intermediate 3rd editionWB

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden English File Intermediate 3rd edition TB

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12c